Kuntzel & Deygas

07.10.2013.

Upoznajte uspješni i svestrani dizajnerski dvojac, francuskog dizajnera Oliviera Kuntzela i ilustratoricu Florence Deygas

U njihovom svijetu lubanje ispuštaju visokokvalitetni zvuk, mačje glave svijetle, a parfem postaje osoba, personificirana u liku vitke, prpošne i vrlo elegantne Parižanke koja se njiše u ritmu pjesme Nancy Sinatre „These boots are made for walking”.

Nižući uspjeh za uspjehom na različitim područjima vizualne i primijenjene umjetnosti na internacionalnom planu – uz Francusku su osobito obožavani u Japanu – lani su širu međunarodnu javnost osvojili spotom, kampanjom i vizualnim identitetom Guerlainova ženskog mirisa „La Petite Robe Noire”.

Kuntzel&Degas smatraju se pretečom digitalne grafičke umjetnosti

Dok su bočicu parfemske vode (inače klasik dizajna i stotinu godina stari flakon izvorno korišten 1912. za njihov legendarni ”L’Heure Bleue”) osuvremenili tako što su joj inače prozirno staklo obojili gradiranom ružičastom bojom i na njega nacrtali malu crnu haljinu, pravo je remek-djelo animacije promotivni film.

U njemu miris utjelovljuje koketna Parižanka u maloj crnoj haljini, koja se jasno ističe u ružičastoj scenografiji spota prepunoj pariških veduta. Nakon prve verzije, Kuntzel+Deygas su, prateći kalendar oglašavanja povezan s dinamikom prodaje u industriji mirisa, s jednakom duhovitošću odradili i božićnu verziju spota, potom kraću preradu prve verzije za ovogodišnje Valentinovo i naposljetku, nedavno, spot „A Party in Paris” za upravo lansiranu toaletnu vodu istog mirisa.

Sudbonosni susret

Olivier Kuntzel, jedan od pionira digitalne grafičke animacije u Francuskoj još od početka 1980-ih, završio je studij vizualnih komunikacija na školi Les Arts Decoratifs Olivier de Serres.

Opčinjen vezom zvuka i slike i mogućnostima koje taj spoj otvara, prvi se put proslavio 1988. videoinstalacijama i instalacijama predmeta
pod zajedničkim nazivom „Tapis dans l’ombre” (Tepih u sjeni), koji je postavio u pariškom kulturno umjetnickom centru i nacionalnom muzeju moderne umjetnosti Georges Pompidou.

Od sudbonosnog susreta ovo dvoje partnera do lansiranja zajedničkog umjetničkog imena protekle su svega dvije godine

Te je iste godine upoznao i Florence Deygas, koja se upravo uspješno otisnula u vode modne ilustracije, naoružana diplomom visoke škole animacije Gobelins, autentičnim talentom te maštom i zaraznom vedrinom dostatnima za desetero ljudi, zbog čega je sljedeće desetljeće među redovitim klijentima imala francuski Vogue i parfemsku diviziju kuce Yves Saint Laurent.

Nabrajati što su sve od 1990. (od kada ovo dvoje kreativaca, inače par i na privatnom planu, djeluje pod imenom Kuntzel+Deygas) učinili neodoljivim zahvaljujući Midinom dodiru svoje ležerne, gipke i razoružavajuce šarmantne grafičke narativnosti zahtjevan je posao.

Luksuzne suradnje

Među njihove silno zapažene suradnje s čitavim nizom najvećih imena iz svijeta luksuza spadaju kampanja za šampanjac Veuve Cliqueot pod imenom „Trait d’esprit” (Dosjetka), koju od 2003. razvijaju i nadopunjuju, definirajući je kao „epistolarno kaligrafski oglas-ilustraciju s daškom nadrealizma, animirana špica Spielbergova filma „Uhvati me ako možeš” iz 2002. s Leonardom Di-Caprijem u glavnoj ulozi.

Zatim, projekt „Praxinoscope” iz 2004. u kojem su se maestralno poigrali optičkim iluzijama zapaženim u legendarnoj kristalnoj čaši Harcourt – klasikom kojim se njezin proizvođač Baccarat ponosi već 170 godina.

Potom animacija za spot „L’Amoureuse” Carle Bruni, te dva razigrana crna psića Caperino i Peperone, koji su u Francuskoj već odavno zauzeli opće mjesto.

Njeguju slabost prema likovima u parovima i to spremno priznaju, šaleći se da su par koji sjajno funkcionira poput psa i mačke

Inspirirani njihovim vlastitim kućnim ljubimcima, Caperino i Peperone periodički gostuju na majicama, knjigama, ambalaži i još mnogočemu drugom što potpisuje kultni pariški concept store Colette, a pojavili su se i limitirane edicije nekih artikala s potpisom autoriteta luksuza kao što su Eames, Goyard i Cartier.

Drugi dvojac likova su Medvjed i Lutka, par inspiriran pričom o Ljepotici i zvijeri koji je dosad već krasio limited edition modele Reverso sata kuće Jaeger LeCoultre, Diptyqueove svijeće, podstavu Azzarovih ogrtača, Baccaratove kristalne umotvorine i nakit japanskog brenda Ahkah.

Medvjeda je nacrtao Olivier, opisujući ga kao „muškarca kakav više ne postoji, intenzivnog, romantičnog i ponosnog na žensku crtu u sebi”, dok je Lutka nastala pod perom Florence, koja ju definira kao „nezavisnu ženu kakve volimo, slobodnu i neprimjetnu”.

Inovativan dizajn

Na početku teksta spomenute lubanje i mačke su njima dva osobito važna i draga projekta House of MiCha i Minuskull, oba namijenjena interijerima i uspješno komercijaliziran, te oba nazvana igrom riječi. Prvi, „Macina kuća” je komplet dizajnerskih lampi u obliku mačaka, čija okrugla njuškica i po tri brka sa svake strane skrivaju žarulju ispod oboda kupolastog sjenila – glave.

Ovisno o položaju u kojem je životinja pretvorena u lampu, one se zovu „MiChaassis” (Maca sjedi), „MiCha en marche” (Maca hoda), „MiCha Baby assis patapouf” (Bucmasta beba mace koja sjedi) te „MiCha dos rond” (Maca nakostriješenih leđa).

„Minuskull”, duhovit naziv za malu lubanju, ime je dano high tech zvučnicima vrhunske kvalitete, koji je svoj redizajn u mega veliko izdanje dobio u vidu „Grateful Vanity” (Zahvalni toaletni ormarić), goleme stilizirane lubanje-zvučnika s integriranim pojačalima na savijenim nogama.

„Grateful Vanity“ je premijerno izložen i u prodaju stavljen samo u parišku robnu kuću Le Bon Marché u povodu njezina 160. rođendana, koji je obilježen nizom ovakvih prestižnih suradnji s velikim dizajnerskim imenima. Za čitav svijet proizvedena su samo četiri para ovih skupocjenih akustičnih skulptura impozantnih i dimenzija i cijene.

Susret za pamćenje

Susret s Olivierom Kuntzelom i Florence Deygas pamtit ću dok sam živ. U dogovoreno vrijeme primili su me u svom pariškom studiju na Monmartreu, prostoru iz kojeg – da sam mogao – ne bih nikada otišao.

Sadrži, naime, izobilje svega što u interijeru najviše volim: knjige, papire, muziku u pozadini, prezaposleni kompjuter, dnevnu svjetlost uvedenu kroz niz zidnih i stropnih prozora, visoke zidovi, puno predmeta….

Simpatični par genijalaca se ispričao što se možda osjeti miris hrane, jer su taj dan za ručak imali i kupus. Sat kasnije sam, uz vino koje su spontano ponudili, saznao da su onaj kupus ručali ne samo njih dvoje već i čitav tim suradnika koji na istoj adresi s njima radi.

Naglašavajući kako je u dobro organiziranom poslu važna strukturiranost sistema koje nema bez jasno definirane hijerarhije. Pojasnili su mi da baš zbog toga inzistiraju na zajedničkom ručku s timom, kako bi u prostoru blagovaonice i za vrijeme objeda svi bili ravnopravni, i kod jela i u razmjeni ideja, informacija i šala.

Šećer na kraju je informacija koju su mi bez pompe posljednju dali: Olivier, inače i strastveni kuhar, svaki dan osobno spravlja ručak za čitavo veselo društvo!

Tekst: Ivan Lozić
Foto: ©Kuntzel + Deygas press, Guerlain press

Pročitajte i...

Kako je to probuditi se uz Angelinu Jolie?

Glumica u neočekivanom izdanju

Angelina Jolie u novom beauty angažmanu

Prihodi njezine kampanje za "Mon Guerlain" parfem ići će u dobrotvorne svrhe

U dobrom društvu

U Zagrebu je održano predstavljanje novog muškog mirisa poznate francuske parfemske kuće Guerlain

Guerlain

Idealni muškarac

Guerlain zna kako on miriše

Guerlain

Super serum

Osvojite beauty bestseler francuske kuće Guerlain

▲ Povratak na vrh