Vizija sreće

Vizija sreće
04.10.2013.

Autori obiteljskog dupleksa na zagrebačkoj Šalati, Aleksandra Krebel i Alan Kostrenčić, oblikovali su osobni svijet njegovih stanara

“Uređenje ovog dvoetažnog stana ne ide za tim da promijeni svijet dizajna, nego da dizajnira osobni svijet stanara”, parafraziraju autori – Aleksandra Krebel i Alan Kostrenčić poznatog dizajnera Brucea Maua iz knjige “Krupna promjena”. “A s druge strane, koncept traga za rješenjem složenih odnosa između konteksta, prostornih datosti i naše autorske vizije.”

Urbani penthouse

Polazeći od visokog urbaniteta lokacije, ali i relativno velikih prostornih zahtjeva investitora, stan je koncipiran kao dvoetažni penthouse. “Inverzan” projekt zajedničke prostore smješta na vrh – otvoreni kontinuitet dnevnog boravka, blagovaonice, kuhinje i prostrane terase, dok su sobe smještene u donjem dijelu dupleksa, uz ulaz u stan.

Otvoreni, ostakljeni uglovi kuće propituju stereotipove ne samo one u arhitekturi nego i one u ideji života

Upravo iz tog razloga je i stubište, koje povezuje ulaz i, na izvjestan način, “dislociran” središnji prostor, projektirano tako da svojom formom i geometrijom “privuče” onog koji ulazi, ostavljajući dovoljnu količinu izdvojenosti i intime sobama na donjoj etaži.

Vanjski plašt iznimno je važan formativni element – ne samo kad se radi o vanjskom izgledu nego i o ekspanziji unutarnjeg na van (i obrnuto). Tu su i neobični duguljasti prozori razmješteni na neočekivanim dijelovima zdanja – duhovita intervencija koja na neki način definira (ili – zašto ne – dizajnira) i unutrašnji pogled na okolinu, i to njezine najbolje dijelove.

Tako dobivena vanjska opna više nije samo dio vanjskog dojma o zgradi, ona ovdje podjednako pridonosi oblikovanju interijera te stvaranju ukupnog dojma koji ovaj stan ( i sučelje u kojem se nalazi) ostavlja kao mjesto susreta intimnog i javnog, urbanog i prirodnog, osjećaja zaštićenosti i potrebe za pogledom izvan tog sigurnog osobnog prostora.

Minimalizam interijera

Unutrašnje uređenje prostora nikako nije puko razmještanje skupih komada dizajnerskog namještaja niti izraz devijantne logike gomilanja skupih materijala. Uredno i djelatno poput zdravog organa, ono proistječe iz logike organizacije vanjskog i unutrašnjeg prostora.

Mediteranski ambijent na terasi u najobičniji izlazak van unosi dimenziju izleta na more

Dodani elementi svedeni su na najnužnije, a to najnužnije uključuje i neke minijaturne, namjerne interijerističke kontradikcije koje istodobno razigravaju, osvješćuju i pojačavaju dojam.

Rustikalna posuda za voće izaziva jednostavne linije u svojoj okolini, stilski lusteri, stolne i zidne lampice zapravo ističu čistoću forme koja ih okružuje. Ostavljajući po strani uobičajenu dogmu današnjeg konzumentskog društva – to da postoji samo jedan prihvatljiv vizualni stil – onaj koji je “u trendu”, autori ističu kako se, ne samo pri ovom uređenju, rukovode jednostavnom logikom koju je pisac Stendhal davno opisao: “Postoji toliko stilova ljepote, koliko postoji vizija sreće…”

Tekst: Ivan Salečić
Foto: Slavica Subotić Maccormick

Preporučujemo

Pročitajte i...

ELLE Kalendar: kuda se morate zaputiti u narednih tjedan dana?

Koje nam se izložbe, koncerti, predstave i festivali bliže od 11. do 18. listopada?

ELLE Kalendar: kuda se morate zaputiti u narednih tjedan dana?

Koje nam se izložbe, koncerti, predstave i festivali smiješe od 20. do 27. rujna?

Fotografije renomiranog kineskog umjetnika Ren Hanga u Zagrebu!

Galerija Kranjčar će u četvrtak ugostiti dugo očekivanu izložbu fotografija

▲ Povratak na vrh