Kako izgraditi upečatljiv stil? Otkrila nam je bivša modna urednica Vogue časopisa

14.04.2019.

Modni leksikon: Tonne Goodman

Možda nije tako prepoznatljiva kao Grace Coddington ili razvikana kao Edward Enninful, ali je definitivno jedna od urednica koja je posljednjih desetljeća obilježila modno izdavaštvo.

 

 

Tonne je u svijet mode ušla kao model, pod budnim okom Diane Vreeland, ali je tu karijeru ubrzo zamijenila za onu s druge strane objektiva. S obzirom da je studirala povijest umjetnosti i slikarstvo, Vreeland ju je bez razmišljanja pozvala u svoj tim u modnom odsjeku muzeja Metropolitan, nakon čega su uslijedili kratkotrajni angažmani za New York Times, Life, Calvina Kleina i Harper’s Bazaar, a onda naposljetku i američki Vogue gdje je od 1999. do 2018. radila u modnom uredništvu.

 

© Steven Klein Details: Talent: Amber Valletta; Hair: Garren; Makeup: Stéphane Marais; Location: New York; Publication: Vogue, August, 2008

 

„Kad sam došla u Vogue, uredništvo je bilo prepuno Britanaca. Ja sam bila jedna od rijetkih Amerikanki u tom društvu i logično mi je pripala zadaća da stvaram tipično američke modne priče,“ prisjetila se u dokumentarcu ‘The Editor’s Eye’ koji je 2012. kroz priče renomiranih stilistica ispričao turbulentnu i uzbudljivu povijest američkog Voguea. Njen klasičan, casual stil i naklonost jednostavnosti, uvelike su oblikovali estetiku američkog izdanja kroz brojne editorijale i više od sto naslovnica koje je Goodman snimila za Vogue. „Tonne je banalnost svakodnevice znala pretvoriti u intrigantnu modnu priču,“ pojasnio je Hamish Bowles. A kako je kroz godine izgradila svoj stil i oblikovala poimanje američkog casuala, otkrila nam je u ekskluzivnom razgovoru najavljujući svoju prvu monografiju koja u prodaju kreće 16. travnja.

Ostvarili ste impresivnu karijeru – dvadeset i pet godina u jednom od najutjecajnijih modnih časopisa. Je li bilo teško ostati relevantan kako se vrijeme mijenjalo?

Zapravo i ne, ali moraš širom otvoriti oči i biti otvoren za nove ideje. Ja sam tu već dvadeset i pet godina, ali na scenu neprestano dolaze nove generacije koje sa sobom donose svježi pristup, drugačiju perspektivu. Jedan od primjera je mladi fotograf Tyler Mitchell, koji je prošlogodišnju naslovnicu s Beyonce snimio sa samo dvadeset i tri godine. S obzirom da dolazi iz svijeta filma, u fotografiju i na set je unio sasvim drugačiji pristup i bilo je divno naučiti nešto novo od njega.

 

© Steven Klein Details: Talent: Karen Elson; Hair: Garren; Makeup: Val Garland; Location: Virgin Galactic Spaceship, Mojave Desert; Publication: Vogue, September, 2012

 

Što Vas inspirira nakon toliko vremena?

Nikad nisam imala problema s inspiracijom. Imala sam sreće što je moja majka bila umjetnica pa smo sestra i ja odrastale uz izložbe, operu, balet, filmove i sve ostalo što je moja majka smatrala potrebnim za sretno djetinjstvo. To mi je odmalena istančalo stil i oko za lijepo, za detalje, proporciju i ostalo. Inspiracija nekako uvijek dolazi iz onog što voliš i što uvijek iznova želiš nekome ispričati i pokazati.

 

© David Sims Details: Talent: Daria Werbowy; Hair: Guido; Makeup: Lisa Butler; Location: London; Publication: Vogue, May, 2010

 

Kad se prisjetite svojih početaka, mnogo se toga promijenilo. Je li današnjim stilistima lakše?

Ne bih rekla da im je lakše ili teže, jednostavno je drugačije, ali oni su odrasli u takvom vremenu i ne znaju drugačije. Ja mogu reći da se sve promijenilo – urednici i stilisti moraju biti korak ispred svih i nemaju vremena za dugo razmišljanje ili planiranje. Kad sam ja krenula, sve je dulje trajalo. Danas urednici nemaju niti vremena, niti novca koje smo mi nekada imali. I mislim da se to vidi na današnjim fotografijama.

 

 

Što mora imati dobar modni urednik ili stilist? Imate li savjet za one koji tek kreću?

Prije svega, moraju to raditi iz ljubavi i uživati u tome. Moraju voljeti odjeću i odijevanje – i znati da oblikuju poimanje mode i odijevanja. I naravno, moraju imati svoje gledište, perspektivu. Tako se uostalom i zove moja knjiga (Point of View). Ne postoji dobro i loše, postoji autentično, što je jedino zanimljivo i privlačno. Bez autentičnog stila ne možete doseći vrhunsku razinu i zainteresirati publiku. Mladim generacijama bih rekla da se fokusiraju na iskustvo, a ne savjete. Ja sam karijeru započela volontirajući kod Diane Vreeland u njujorškom Metropolitanu. Vreeland nikad nije davala savjete, ali je bila apsolutni autoritet i od nje sam svakodnevno učila kroz upute koje mi je davala. Dala mi je prostor da razvijem vlastiti pristup i steknem samopouzdanje, a stekla sam i neprocjenjiva poznanstva koja su mi pomogla kasnije u karijeri.

 

 

Više niste na poziciji modne urednice u američkom uredništvu – kako izgleda život nakon Voguea?

Zapravo i dalje puno radim, ali ne ekskluzivno za Vogue, već i za druga Conde Nast izdanja gdje se mogu igrati sasvim drugačijim pristupima. Osim toga sam vrlo aktivna u promicanju održivosti u modi i pokušavam pomoći da se pokrenu potrebne promjene. Već sad smo u velikim problemima i moramo svi zajedno pomoći u očuvanju okoliša. Potrošači tu imaju najveći utjecaj jer njihov novac je ono što uvjetuje promjene u industriji. Zbog toga radim na podizanju svijesti o održivosti i mislim da su promjene moguće.

 

Piše: M.K.
Fotografije: Profimedia/Press

Tonne Goodman: Point of View (Abrams)

Preporučujemo

Pročitajte i...

Knjiga koja je okrunila svjetski pokret konačno stigla i kod nas

Što skriva bestseller "Urban Jungle: Living and Styling with Plants"

Phoebe Waller-Bridge priprema Fleabag knjigu!

Nedostaje vam Fleabag? Pripremite se za knjišku verziju, koja možda ima posve drugačiji završetak...

Modna lektira: American Fashion Travel

Putovanja iz perspektive američkih modnih dizajnera

VOGUE_RESERVED

Oduševila nas je ova modna suradnja

Kolekcija za noć u kojoj ćete blistati na podiju

Fotografije mlade Kate Moss kakve do sada niste vidjeli

U prodaji je nova knjige u kojoj se nalazi serija 50 do sada neobjavljenih Sorrentijevih fotografija slavne manekenke

▲ Povratak na vrh