Upoznajte mladu glazbenicu koja se krije iza mističnog imena Pi

26.01.2018.

Kantautorica Ivana Picek zamijenila je etno akustiku gitare za synth i sampler, a puno ime za jedan mistični slog. Doznajemo sve što nam je o transformaciji voljna reći ova misteriozna glazbenica…

Tko već ne zna za nevjerojatno talentiranu Ivanu Picek, neka se pospe pepelom pa trk na Bandcamp i skok s obje noge u vrelo često previđane mlade domaće scene, koja skriva mnoge fenomenalne glazbenike. Među njima svoje je mjesto odavno izborila kantautorica Ivana Picek, nekadašnje ludo djevojče, današnja multiinstrumentalna elektro-eksperimentatorica pod pseudonimom Pi.

Najnoviji album Ivane Picek, ujedno i prvi album Pi, pod nazivom Časna lubanjska, šetnja je mističnim šumama, razgovor s mitološkim bićima, putovanje kroz vrijeme i pogled u kristalnu lubanju… U prostoru sve popularnijeg Pločnika – doma vinilki, stiskavaca i doslovnih underground koncerata – otkrivale smo slojeve suptilnosti ove intrigantne mlade žene.

Reci nam sve! Počelo je s albumom Ludo djevojče

Tamo ima kojekakvih glupih pjesmica (smijeh). Zapravo su me Dunja (Knebl) i Nina (Romić) povezale s Tomom Sombolcem i Svenom Pavlovićem, doslovno smo snimili album kod Tome doma u jednom danu dok sam istovremeno pjevala i svirala! Dotad sam dvije godine nastupala na Dunjin poziv, odsvirala bih par pjesama i to je bilo to, pa su me natjerali da izdam album (smijeh). Drugi se album, Oči ti bježe, izrodio kad sam već više svirala gitaru i nastupala pa je taj album bio malo zreliji, smjer je bio akustika/etno i imala sam još dvije osobe u bendu, djembe i, u jednom trenutku, čak harmoniku. (smijeh) Ali s vremenom sam bila privučena zvukovima syntha, počela otkrivati nove mogućnosti i efekte i, uf, sve je otišlo – kamo je već otišlo! (smijeh)

No ta se velika reinvencija dugo kuhala?

Da, Pi nastaje već pet godina, isprva sam mislila da slijedi treći album Ivane Picek, ali onda sam polako shvaćala da nastaje prevelik raskorak i da se ne želim više osvrtati na ono što je bilo prije. Ponosna sam na to jer me i dovelo do ovoga što sam sada, ali na stageu više nisam Ivana Picek, sada sam Pi. Gotovo sam pet godina nastupala s gitarom, rekla sam što sam mogla reći na taj način, onda sam otkrila elektronikicu i kompjutere, synthove i samplere, počela eksperimentirati s različitim instrumentima, snimati se… Tako je nastajao moj treći album, koji je zapravo prvi album Pi.

Prije nisam imala plan niti viziju tko sam i što kao glazbenica želim biti, nastupala sam pod svojim imenom, no kao da sam s time završila osnovnu školu i sada sam s Pi u srednjoj (smijeh). Zapravo, imam osjećaj da samu sebe upoznajem kroz rad; nakon što napišem tekst, proći će možda i nekoliko godina prije nego što shvatim da sam i ranije znala nešto o sebi što nije tada došlo do površine, ali sam to izbacila iz sistema u pjesmi. Moj bi se proces pisanja u analizi nazvao tokom slobodnih asocijacija jer ja ne znam što i zašto pišem, samo bacam na papir. Nije ni tematika ranijih albuma toliko naivna koliko se na prvu čini, možda okrenem na humor kao kompenzaciju, ali doticala sam i tada teške teme.

U tvome je radu uvijek prisutna ta zanimljiva ambivalencija koja prožima i estetiku i teme i melodije… Časna lubanjska naznačuje i u izvjesnom smislu izlazak iz opresivnog prostora (khm, samostana) u nešto slobodnije i queer, otvara teme senzualnosti i seksualnog sazrijevanja, poteže pitanja transrodnosti i rodne fluidnosti. Što ti znače te teme?

Ima u meni puno ambivalencije; oduvijek postoji dio kojega sam svjesna, no možda ga okolina nije podržala pa sam se podredila tome da budem dobro dijete, no postoji i taj zdravi dio koji se bori za vlastiti prostor. Nema u tome ništa loše, svatko ima dio sebe s kojim traži način kako da stupi u odnos. Bila sam i ranije načisto sa sobom, ali tada još nisam donijela odluku živjeti otvoreno s time, ovisila sam o tome što će okolina misliti i reći; album je nastajao u periodu kada sam upravo te neke stvari rješavala. A volim kontraste – visoki vokal uz mračni ambijent, kombinaciju nježnog i slatkog uz nešto posve drugačije.

Oduvijek imam fascinaciju časnim sestrama, možda je to isto neka djetinja znatiželja; B.C. je pjesma o srednjovjekovnoj redovnici Benedetti, o kojoj postoje različite priče, pa između ostaloga jedna malo kinky o njezinu boravku u samostanu s drugom redovnicom (smijeh). Spojila sam tu priču s još jednom pričom ljudi koje poznajem i tako je nastala pjesma. Neki su me prijatelji pitali zašto biram takve teme, i tako barem znam da su o njima počeli razmišljati, pa ako jedna po jedna osoba to bude radila, otvorit ćemo mnoge probleme o kojima se ne govori dovoljno. Kad već ljudi slušaju, pjevam o nečemu što mislim da je važno i zanimljivo, a ne samo o ljubavi i ne ljubavi. I nisam htjela da bude suviše očito i programatski, a da ipak bude jasno da otvaram teme u kojima sam se i sama tražila i snalazila, da uključim queer tematiku i različita iskustva.

Meni je cilj sve preispitivati, ne podržavam nikakva ograničenja i smatram da nitko nema pravo određivati što je ispravno, a što nije, ako nikome ne šteti. Iako je album u konačnici konceptualan, on je nastajao godinama tako što sam izbacivala iz sebe kako mi je što dolazilo. Moje su pjesme primarno namijenjene meni, a kasnije odlučujem o tome bi li imalo smisla s nečime izaći i oblikovati to kao cjelinu. Za sljedeći album nemam pojma što će biti, ali srećom, nemam šefove koji bi me pritiskali da stvaram u rokovima i određenim formama.

Stalo ti je da zadržiš takvu vrstu neovisnosti?

Ovaj je moj Pi projekt jedino mjesto na kojem sam zaista posve slobodna, gdje sam sama svoj šef i nitko mi ne može reći što da radim i kada, i to mi je stvarno bitno. Ne bih imala ništa protiv toga da mi netko pomogne oko PR-a i marketinga. Ovako kada to radim sama, gotovo ništa i ne radim pa mi karijera doslovno ovisi o tome tko me pozove (smijeh).

A kakav je bio rad u hit bendu Pridjevi?

Pridjevi su u mome životu bili jedan posve neočekivan trenutak, koji me nevjerojatno obogatio. Dino (Santaleza) se javljao Nini i meni s pjesmama, koje je pjevao u ženskom rodu, i isprva nisam ni shvaćala da on zapravo želi da mi to pjevamo jer ih je pisao inspiriran našim radom. Otišle smo u Labin snimiti pjesme na njegovom laptopu, na nekom groznom mikrofonu – i tako su u jednom vikendu nastali Pridjevi! Pridružili su nam se u bend Levi, Erol i Andrija, i ponekad se osjećam kao najslabija karika u njemu jer su svi profesionalci, osim Dine i mene (smijeh). Dino je u Labinu, gdje radi, ali i stvara glazbu pa se nadam da ćemo nastaviti dalje svirati.

Imali smo ponudu za europsku turnejicu, čak su nas zvali u londonski Electric Ballroom, što je priličan big deal klub, ali smo odustali jer nam financijski nije bilo isplativo. Kada je riječ o skupnom radu, moraju se svi dogovoriti da im je to podjednako prioritet. Ali, ekipa je super i atmosfera je super! Prvi su mi koncerti s Pridjevima bili neobični jer nisam imala gitaru ili instrument iza kojeg se mogu sakriti, no s vremenom sam se opustila i mogu uživati u koncertu kao da sam u publici. Inače, vrlo sam anksiozna prije nastupa, ali s Pridjevima je postalo jako lijepo, samo se idemo zabaviti.

Cijeli intervju s Pi potražite na svim kioscima u tiskanom izdanju magazine Elle za veljaču 2017.

Piše: Ana Fazekaš
Foto: Mare Milin

Preporučujemo

Pročitajte i...

[INTERVJU] "Izvedi ili snosi posljedice"!

O dobrom i lošem odgoju, velikim žutim zgradama i bubrezima s Vedranom Klepicom - jednom od najsnažnijih dramaturginja mlađe generacije, čije provokativne i gorko duhovite predstave igraju diljem svijeta, uoči njezine najnovije premijere na Dubrovačkim ljetnim igrama…

Zavirite u rujanski broj časopisa Elle!

Od ovog broja časopisa dolazi u redizajniranom i još raskošnijem obliku, s većim formatom i više stranica

Znate li kako zapravo nastaje modni editorijal?

Borba s pčelama, ronjenje, potopljeni brodovi...Tim Elleovih suradnika za rujansko izdanje magazina otputovao je na Šoltu i snimio nevjerojatan editorijal. Otkrijte kako je nastajao!

Hrvatski ELLE ima novo ruho!

Kolovoško izdanje magazina Elle vas od 20. srpnja očekuje na svim kioscima u osvježenom izdanju

Ariana Grande oduševila novim video spotom sa snažnom feminističkom porukom

Poznata pjevačica Ariana Grande objavila je novu pjesmu naziva "God Is a Woman"

▲ Povratak na vrh