Blic intervju: upoznajte bend Orvel

Orvel 2020
05.12.2018.

Povodom izlaska novog spota pričali smo s popularnom indie grupom

Svestrana indie grupa Orvel pripremila je neočekivanu glazbeno-filmsku priču u novom spotu ”2020”. Zagrebački sastav već je odavno poznat na domaćoj indie sceni po elektro-pop zvuku karakterističnom za new wave pokret 80-tih. Za kreativne spotove primili su i mnogobrojne nominacije na festivalima kao što su Splitski spot festival, a njihov novi video nastavlja u istom tonu i nije nimalo manje zanimljiv i originalan.

Režiju potpisuje frontmen grupe Igor Ilić, a produkciju pjesme Hrvoje Prskalo. Inspiraciju su našli u osjećaju usamljenosti koji im se pojavio tijekom pripreme novog albuma koju su proveli zatvoreni u studiju.

Četvrti po redu singl s njihovog nadolazećeg drugog studijskog albuma po nazivu ”DIV”, vodi nas u ne tako daleku budućnost gdje ljudi vode virtualni život iz svog naslonjača i biraju u kojem izdanju žele gledati grupu kako im svira. A u kojem su se izdanju nama predstavili i gdje vide glazbu u eri tehnoloških inovacija, saznajte kroz 5 blic pitanja.

1. U spotu ”2020” vaši slušatelji prate koncert koji su sami osmislili kroz 3D naočale. Koliko mišljenje publike oblikuje vaš rad, budući da sami producirate i snimate?

Zanimljivo pitanje. U stvarnosti je obrnuto, pjesma je izvorno osmišljena od naše strane, dok u spotu “2020” slušatelji/gledatelji prate koncert prema svojem ukusu. Mi se trudimo pohvatati preferencije publike, no glazbu uvijek ostavljamo nama samima. Volimo biti iskreni u našem radu i vjerujemo da publika to i primjećuje. Spot i cijela priča je komentar i na tu temu, ne želimo biti isti likovi u crnoj odjeći svaki put samo da bi stvorili neki pamtljivi identitet, vani je previše glazbe i utjecaja da bi bili samo jedna stvar, to nam je jasno pa ćemo bez obzira na već neku prepoznatljivost u izražaju pokušati stvari ubuduće okretati naglavačke koliko god možemo, a da ima smisla.

2. Virtualni koncert za vas nosi određenu dozu usamljenosti, nešto čime se mnogi danas mogu poistovjetiti. Kakve su bile prve reakcije bile na pjesmu i spot?

Mislimo da smo ideju dosta jasno prezentirali, druge stvari poput ove iz prvog odgovora su možda ovako tek kasnije jasne kad se objasne, napišu ali nikako nisu naknadno nadodane. Publici se ideja koliko za sad možemo reći jako sviđa, istina je da se s tim mogu mnogi poistovjetiti. Pjesma i spot imaju jedan svjetliji i zabavniji ton od nekih naših prošlih singlova, no iza nje stoji stanje stvari i predviđanja koja nisu baš sasvim svjetla.

3. Mislite li da bi glazba trebala biti angažiranija po pitanju utjecaja tehnologije na naš pogled na svijet?

Odabrali smo malo nespretno ime, budući da nismo baš nastrojeni biti angažirani. Ovo je tema koja se veže uz nas pa smo propjevali o distopiji. Stvar je u tome da ljudi uglavnom kroz glazbu traže bijeg od ozbiljnih tema. Pjesma može biti jako, jako dobra, čak i ako je o najjednostavnijim stvarima koje se rotiraju kroz pop glazbu zadnjih 100 godina. Angažirani tekstovi nam se čine pomalo napadnim i nametljivim. To mi se neizmjerno sviđa kod James Murphya iz LCD-a, čovjek kroz pjesmu postavi pitanje i zatim na njega odgovori, a na kraju pjesme je nesiguran u svoj vlastiti odgovor. To je već ozbiljnija vještina, ali glazba je opet stvar atmosfere i osjećaja pa često ni spretan tekst nije presudan. Tehnologija bi trebala biti češća tema jer je zabrinjavajuća i sve češće stoji između ljudi.

 

Orvel 2020

 

4. Danas gotovo i ne treba znati svirati instrument da bi se producirala glazba. Podržavate li sve veći naglasak na digitalizaciji u stvaranju glazbe danas?

Podržavamo, neki od nas cijene vještinu sviranja, dok se drugi groze iskazivanju iste. Mislim da se možemo složiti da je neko drugo vrijeme i meni barem je drago zbog toga, pokušavam i bend voditi tom mišlju – uvijek ideja prije svega drugog. Svi mogu raditi glazbu, ima naravno svega, ali iz tolike gomile izađu i super stvari. Naravno, glazba se kvalitetom potpuno degradirala, sve hitove radi četvero ljudi s istim samplovima ali što sad, vani je još uvijek toliko puno majstora, autora, umjetnika, ne protive se toj grozomornoj hit mašini već rade i dalje iskreno dobre stvari.

5. U spotu je otvoren kraj, nema ni sretnog ni nesretnog završetka. Možemo li znati pripremate li odgovor u sljedećem projektu?

Ideja za sljedeći projekt je tu. Mi smo inače, ako se tako može reći, već u budućnosti u odnosu na naš rad. Priču smo završili i sad nas čeka prezentacija publici, no već smo daleko ispred u nekim novim idejama, glazbi i temama. Odgovor još ne možemo dati. Temu budućnosti smo provukli kroz album zadnjim singlom uz koji ćemo krajem ožujka sljedeće godine pustiti i cijeli album vani i time priči dati kraj.

Piše: Nina Belina
Photo: Press

Preporučujemo

Pročitajte i...

Lucija Lugomer

Uz Marijanu Batinić i Luciju Lugomer do zdrave kože

Voditeljica i manekenka na predstavljanju novog brenda

Marko Tolja

Zagrebačka džamija sinoć je zasjala u zagrljaju zlatne boje

Novi, suvremeni Chivas XV, u centru grada okupio brojna poznata lica

Pariz

TravElle Guide: Pariz u 24 sata

Modna blogerica Dorin Lucija Bajzec provela nas je glavnim francuskim gradom

▲ Povratak na vrh