Fotografije Erwina Blumenfelda

Grace Kelly by Blumenfeld
27.09.2013.

Ispred svoga vremena!

Stara priča: natprosječno inventivan čak i za današnje pojmove, Erwin Blumenfeld (26. siječanj 1897. – 4. srpanj 1969.) često je među suvremenicima bio u opoziciji s konvencionalnim kodovima vremena u kojem je živio i stvarao.

Nedvojbeno, jedan od najutjecajnijih fotografa 20. stoljeća

Vlastiti je osebujni vizualni izraz, pravi idiosinkrazijski fotorukopis razvio koristeći fotomontažu, solarizaciju, višestruku ekspoziciju, preklapanje obojenih slajdova i čitav niz hibridnih tehnika koje je ili sam izmislio ili inventivno kompilirao na do tada neviđeni način, gonjen otpočetka karijere željom da fotografiju pretvori u umjetnost i bude percipiran i poštovan kao avangardni umjetnik a ne modni fotograf.

Inspiraciju za svoja ostvarenja znalački je crpio iz povijesti umjetnosti i vlastite sklonosti grafici, pa se zapravo najviše obraćao educiranoj publici kojoj je za bolje, dublje razumijevanje Blumenfeldova rada bilo potrebno impresivno znanje i opća kultura.

New York Times proglasio ga je „iznimnim leaderom na području maštovite fotografije”

 

O današnjem promatraču da i ne govorimo. Pa ipak, rad ovog umjetnika opažale su i mase jer i oni s manje znanja, ali naoružani iskrenim interesom, nisu ostajali ravnodušni na dojmljivost fotografije s pomakom, dizajnirane da zaintrigira i isprovocira.

Promatrajući interpretaciju Vermeerove „Djevojke s bisernom naušnicom” za američki Vogue iz 1941. ili priloga inspiriranog Manetovim „Barom u Folies Bergères” i snimljenog iste godine za konkurentski Harper’s Bazaar trenutačno znali da pred sobom imaju nešto novo, drugačije, osobito vrijedno.

Rođeni Berlinčanin židovskih korijena, Blumenfeld je Europu napustio 1941. odlazeći iz okupirane Francuske u New York, gdje je odmah potpisao ugovor s Harper’s Bazzarom, pozvan od strane glavne urednice časopisa Carmel Snow i modne urednice Diane Vreeland.

Za samo tri godine postao je jedan od najslavnijih i najbolje plaćenih fotografa u tamošnjem izdavaštvu, osobito modnom. New York Times proglasio ga je „izuzetnim leaderom na području maštovite fotografije”.

Vrhuncem umjetnikove karijere smatra se 15-godišnja suradnja s američkim Vogueom pod patronatom Alexandera Libermana, tijekom koje je snimio više od 50 naslovnica slavnog časopisa, uključujući i one s Babe Paley, Dovimom, Jean Patchett i Carmen Dell’Orefice.

Upravo tim razdobljem bavi se izložba „Blumenfeld Studio: New York, 1941. -1960.” koju je u čast tog vizionara od 23. svibnja do 1. rujna postavio ugledni londonski Somerset House.

Tekst: Ivan Lozić

Preporučujemo

Pročitajte i...

Upoznajmo modnog fotografa koji je osmislio live stream

Instagramove revije uživo bile bi nezamislive bez ovog genija

Charlotte Casiraghi svojim vjenčanjem odala je počast Grace Kelly

Charlotte je na vjenčanju nosila ogrlicu koju je Grace Kelly dobila kao vječani poklon od princa Rainiera

Unuka slavne Grace Kelly neodoljivo podsjeća na baku

Mlada Camille Gottlieb naslijedila je porculanski ten, pune usne i prekrasne plave oči od svoje bake, a njihova nevjerojatna sličnost izazvala je reakciju javnosti

▲ Povratak na vrh