Novo istraživanje otkriva mračnu stranu modne industrije

05.09.2018.

Zaposlenici modne industrije plaćeni su prestižom i vaučerima, no rijetko i zasluženim iznosima

Nova knjiga koja otkriva tamnu stranu francuske modne industrije, akademsko je djelo doktorice znanosti Gulie Mensitieri, a nudi malo drugačiji pogled na temu.

The Most Beautiful Job in the World‘ se bavi radnim uvjetima mladih kreativaca koji su na primjer plaćeni vaučerima za odjeću umjesto novcem.

 

Knjiga još nije prevedena na engleski jezik, no već je doživjela snažne reakcije francuske modne industrije, kako od onih koji se ne slažu s tezom, tako i od onih koji su na vlastitoj koži doživjeli ono o čemu govori.

Knjiga tvrdi da druga po profitabilnosti francuska industrija, vrijedna 15 bilijuna funti, eksploatira mlade kreativce koji je održavaju. Istraživanje na kojem je autorica radila godinama se sastoji od 50 studija slučaja radnika za koje je smatrala da su eksploatirani.

Njeni nalazi pokazuju kako prestižnost rada za određene kompanije ili dizajnere rezultira osjećajem kako je prihvatljivo za njih raditi i kada nisi dovoljno plaćen. Autoričin zaključak je da unatoč ekonomskoj snazi u modi vrijedi kontradiktorno pravilo: ” Što posao može akumulirati veći prestiž, manje će biti plaćen.”

Knjiga je antropološko istraživanje koje nije pisano u senzacionalističkoj novinarskoj maniri, niti sa željom da se ikoga proziva. Provedeno istraživanje se ne bavi već dosta istrošenom temom eksploatacije manekenki, već kreativnih radnika kao što su asistenti, make up artisti, stilisti, mladi dizajneri, pa i modni novinari.  Knjiga je pisana s namjerom da se progovori o tome kako eksploatacija u suvremenom društvu ima i druge oblike, osim onih nažalost nam svima poznatih.

 

Piše: V.S.

Foto: Profimedia/ Intagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Phoebe Waller-Bridge priprema Fleabag knjigu!

Nedostaje vam Fleabag? Pripremite se za knjišku verziju, koja možda ima posve drugačiji završetak...

Što odjenuti kad je ujutro +15, a popodne +30?

Pet opcija iz ljetnih lookbookova

Ženama je i dalje teže napredovati nego muškarcima

Tvrtke u kojima su u upravama i menadžmentu ravnopravno zastupljeni žene i muškarci, bilježe veći povrat kapitala

▲ Povratak na vrh