Vratite se u život: što nam je činiti ako nismo dobro spavali?

26.07.2019.

6 jednostavnih kako se osloboditi od nedostatka sna

Zasigurno vam se to dogodilo: na vrijeme idete na spavanje, naivno pretpostavljajući da imate punih osam sati kako biste se dobro oporavili, ali umjesto toga okrećete se jedan ili dva sata s jedne strane na drugu i, kad konačno uspijete zaspati, budite se nekoliko puta po noći od svjetla ili uznemirujućih snova. A ujutro, zvoni budilica, prodorno najavljujući da je pokušaj odmora neuspješan, i da je cijeli dan pred vama, prepun dremljive magle. Umjesto produktivnog dana, dobivate kvalitetan mamurluk bez zabave prethodne noći.

Nedostatak sna predstavlja ozbiljan stres kojeg se nije lako riješiti, često popraćen osjećajem tjeskobe i nemogućnošću koncentracije. Srećom, postoje trikovi koji će vam pomoći da povratite snagu, čak i ako vam je noć pobjegla kroz prste. Donosimo nekoliko jednostavnih i učinkovitih savjeta o tome kako se osjećati veselije kada ne možete spavati.

Nemojte se zaležati

Teško je izbjeći iskušenje da malo legnemo pod toplim pokrivačem i možda ponovno zaspimo. Ali dr. Stanley se protivi polu-mjerama: „Ako ste već budni, zašto vratiti tijelo natrag na spavanje? Ustani, otvori zavjese, otvori prozor, pusti svjetlo i svježi zrak u sobu. Malo se zagrijte, istuširajte se i počnite doručkovati – tijelo će se rekonstruirati na budnom režimu, zaboravljajući na nedostatak sna.

 

 

Potrudite se na početku dana

Nakon neprospavane noći, vjerojatnost da ćete se za vrijeme ručka pretvoriti u jadnog beskralježnjaka, koji zaljubljeno gleda uredski kauč, približava se 100%. “Napravite sav važan posao ujutro kako se ne bi naprezali nakon ručka”, savjetuje Stanley. Pošteno.

Nemojte se naslanjati na kofein

“Jaka kava u velikim količinama privremeno je rješenje problema”, upozorava liječnik. “Pomoći će na početku, ali neće pružiti energiju za cijeli dan.” Nakon što ste ujutro progutali oko četiri do pet šalica, riskirate postizanje suprotnog rezultata. “Kofein daje poticaj, ali kada ga je previše, tu je prekidač za pad energije i počinje vam se ponovno spavati. Preporučujem umjesto kave čaj, sokove od citrusa i vodu. Osim toga, kada ustajete i radite čaj ili hodate do zahoda, pomičete se i okrepljujete ”, objašnjava Stanley.

 

 

Krećite se

Prethodni odlomak vodi do sljedećeg: ne zamrzavajte se u pozi mislioca na stolu, ako ne spavate. Imitacija rada neće vam pomoći – vaše će se oči podmuklo uspavati. “Budite što aktivniji”, inzistira liječnik. – Uzmite kratke stanke i prošetajte uredom. Ako se joga ili pilates satovi održavaju u vrijeme ručka, pokušajte im se pridružiti. Ili samo izaći na svjež zrak i hodati pola sata. ”

Odvojite vrijeme mirnoće

“Kada ste iscrpljeni od želje da spavate, najbolje je učiniti upravo ono što želite”, kaže Stanley. – Nemojte zanemariti priliku da odspavate – na kauču u uredu, za stolom, u vlastitom automobilu pa čak i u toaletu! Ako takve slobode nisu prihvaćene od strane korporativne kulture, meditirajte 10 minuta zatvorenim očima, dopuštajući mozgu da se odmara.

I pokušajte ne hrkati.

Piše: N.B.
Fotografije: Albert Joseph Moore

Preporučujemo

Pročitajte i...

Zašto smo stalno umorni?

Umor i pospanost nam se obično javlju zbog nedostatka sna, no kroničan umor može nam reći da tijelo treba više od sna

7 najvećih neprijatelja lijepe kože

Koliki je utjecaj vanjskih faktora i načina života na izgled kože najbolje govori i termin u kozmetičkoj industriji – bihevioralno starenje. Otkrijte glavne krivce koji ubrzavaju starenje kože

Hranom protiv nesanice

Ove namirnice možete konzumirati i prije spavanja bez brige da će narušiti vaš san

Snovi BC7955-006

Problemi sa spavanjem?

Sve je više osoba kojima nesanica postaje vjerni noćni partner. Kako prekinuti tu lošu vezu?

Gdje završava moda, a počinje stil? S Elleom u Londonu!

Slavljenički broj ELLE časopisa je na kioscima!

▲ Povratak na vrh