6 razloga zbog kojih se tijelo neočekivano povećava u volumenu

17.08.2019.

Što je to točno oteklina i kako se nositi s njom?

Čak i zvuči nekako neugodno – oticanje. Suština problema je zadržavanje tekućine u tijelu ili određenim organima. Jasno je da je ovaj fenomen signal da se u tijelu događa nešto čudno, na što je vrijeme obratiti pažnju i ako je moguće, ispraviti.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl) on Jun 28, 2019 at 1:17pm PDT

Što je oteklina i kako se nositi s njom?

Mjesto pojave modrica ili dislokacije tijekom bilo koje traume zbog koje tijelo može nabubriti. Često su uzroci otoka takvi da ih se može ukloniti promjenom svakodnevnih navika protiv kojih tijelo organizira edematozne udare.

Ovdje je popis 10 razloga zbog kojih vaše tijelo akumulira tekućinu tamo gdje ne bi trebalo, te savjeti kako si pomoći.

1. PMS
Otprilike tjedan dana prije menstruacije, vaga može lako pokazati plus 1-3 kilograma, a ovdje su, naravno, krivi hormoni. Grudi postaju osjetljive i natečene dok jajnici marljivo proizvode progesteron, a želudac izgleda kao da bubri s fluktuacijama estrogena. Ovaj dvostruki koktel zajedno izaziva ozbiljno zadržavanje tekućine. Slijedite osnovna pravila kako biste smanjili nadutost na minimum: spavajte puno, pijte više tekućine, izbjegavajte preslanu i slatku hranu.

2. Pijete premalo ili previše vode

Prema znanstvenim podacima, ako osoba težine 60 kg pije manje od jedne i pol litre vode dnevno, tijelo počinje skladištiti vlagu u slučaju dehidracije – kao rezultat toga dobivamo oticanje na gležnjevima, zglobovima, licu i donjem dijelu trbuha. Kako se ne biste pretvorili u kuglu, pijte 5 čaša čiste vode dnevno (da, osim čaja, juhe i kave), još jednu veliku čašu prije spavanja i započnite dan istom, ali po mogućnosti s limunom.

3. Jedete previše soli

Sol, točnije kemijski element natrij u svom sastavu, zadražava tekućinu – ovu su činjenicu naučnici već potvrdili. Usput, i ugljikohidrati imaju slično svojstvo. Nema opasnosti, ali ako želite biti u formi, trebali biste preispitati dijetu. Prihvatljiva norma je 1.500 mg natrija dnevno, to je otprilike 0,75 žličica soli. Ne zloupotrebljavajte slanu, slatku i hranu iz restorana brze prehrane, konzerviranu hranu i hranu zasićenu natrijem. Ovladajte novim receptima!

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl) on Jun 25, 2019 at 12:19pm PDT


4. Pijete gazirana pića

Ugljikohidrati mogu uzrokovati oticanje, ali umjetna sladila neće popraviti situaciju. Nedavna studija zdravstvene oganizacije The Nurses, u kojoj je sudjelovalo više od 3000 žena, pokazala je da boca dijetalne kola (ili drugog zaslađenog pića) dnevno može smanjiti rad bubrega za 30%. Rezultat: opći edem tijela, iako nije izražen. Poduprite svoje bubrege u neravnopravnoj borbi – suzdržite se od hrane i pića koja sadrže saharin, aspartam ili sukralozu.

5. Pretjerujete s alkoholom

Bez obzira na to što ste pojeli i popili danas, morate uzeti u obzir da i unos dan prije igra presudnu ulogu. Razlog je ista dehidracija kao rezultat prirodne reakcije tijela na alkohol i bezvrijednu hranu. Kako ne bi došlo do mamurluka i oteklina, preporučuje se izmjenjivanje čaše vina i vode, ali i znati zaustaviti se na vrijeme.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annabel Rosendahl (@annabelrosendahl) on Jun 19, 2019 at 12:07pm PDT


6. Pokrenite se

Stagnacija je prava riječ za one koji su zaboravili da je „kretanje život“, kao i za tekućinu koja se pokušava akumulirati tamo gdje nije potrebna. Da biste izbjegli otekline, kao i probleme s krvožilnim sustavom i probavom (što utječe na dobrobit i raspoloženje općenito), svakako se na sat vremena pomaknite iz svoje omiljene uredske stolice. Šetajte, razgovarajte s kolegama i ne zaboravite na zagrijavanje – za vrijeme pauze ili nakon posla.

I na kraju, nekoliko diuretičkih proizvoda koji će vam pomoći da se riješite edema (pod uvjetom da nemate ozbiljnih zdravstvenih problema):

  • smoothie od jabučnog soka, brokule i soka aloe;
  • peteljke svježeg celera;
  • limun, mandarine, borovnice, jagode, lubenice, grožđe;
  • kava, zeleni čaj;
  • kefir i jogurt

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Ove namirnice ne želiš u svojoj kuhinji!

Živi zdravo i uštedi na budžetu!

Doručak u čaši s cimetom

Cimet okus niskih temperatura

Vikend dijeta: što trebate znati o načinu prehrane 5:2?

Svi detalji tehnike, koja jamči stabilan i vidljiv rezultat

Je li pametno imati intervale posta tijekom tjedna?

Pročišćavanje organizma - da ili ne?

▲ Povratak na vrh