Beauty proizvodi od biorazgradive plastike čine više štete nego koristi?

17.07.2019.

Alternativa od koje nema koristi

Prije nekoliko godina uvođenje biološki razgradive plastike u proizvodnju kozmetike se činilo kao pronalazak svetog grala za problem onečišćenja, ali sada stručnjaci upozoravaju kako taj plan ima velike propuste.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BritishBeautyCouncil (@britbeautycouncil) on Jun 17, 2019 at 12:58am PDT

Naime, kada je u pitanju održivost, industrija za ljepotu već neko vrijeme pokušava smanjiti korištenje materijala koji nisu razgradivi. Maramice za lice i pamučne vatice u Ujedinjenom Kraljevstvu bit će zabranjene od 2020. godine, ali čini se kako beauty industrija za svaki korak naprijed beauty, napravi dva unatrag.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BritishBeautyCouncil (@britbeautycouncil) on May 16, 2018 at 12:26am PDT

Bio-razgradiva plastika se koristi pri pakiranju proizvoda za njegu kose, tijela i proizvoda za njegu kože kao alternativa uobičajenim materijalima za koje se zna da štete okolišu. Teorija iza biorazgradive plastike koja se često oglašava na etiketama naših šampona i bočica je da se plastika, kada je izložena specifičnim uvjetima i visokim temperaturama (kao što je 50 + stupnjeva), krene razgrađivati. Ali koliko često temperature dostižu tako visok prirodni rast? Odgovor je, i ne tako često.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BritishBeautyCouncil (@britbeautycouncil) on Jun 20, 2019 at 1:34am PDT

WWF specijalistica za održive materijale, Paula Chin objašnjava da ljudi imaju tendenciju da izraz “biorazgradiv” stavljaju u istu kategoriju kao “kompostabilni” i stoga misle da je to pozitivna poruka na plastičnoj ambalaži. Međutim, plastična ambalaža za koju se tvrdi da je biorazgradiva, samo će se razgraditi unutar industrijskih postrojenja za kompostiranje, koja su dizajnirana da obrađuju vrlo veliku količinu organskog otpada u kontroliranim uvjetima. I često ti objekti ne žele uzeti biorazgradivu plastiku jer se neće razgraditi tako brzo kao hrana, što bi rezultiralo kontaminacijom “. Dakle, proizvodi koje svjesno kupujemo jer su napravljeni od biorazgradive plastike ne dobivaju čak ni mogućnost da se stvarno razgrade. Drugi problem je što ljudi još uvijek bacaju plastiku, bila ona biorazgradiva ili ne, u toalet te ona završi u kanalizaciji i u moru.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by WWF International (@wwf) on Mar 22, 2019 at 5:17am PDT

Koje je rješenje za sad? Iz WWF kažu kako je ključno identificirati proizvode za ljepotu gdje se ambalaža može ponovno puniti i ponovno koristiti u druge svrhe, podržati inicijative brendova i maloprodaje koji potiču povrat ambalaže u svrhe recikliranja i osiguravaju da je reciklaža neizbježna.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Profimedia/Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

5 pametnih pitanja koja si morate postaviti prije kupovine

U novom svijetu informirane potrošnje, moramo razmišljati o svim modnim željama

Švicarska luksuzna modna kuća očistila Mount Everest od dvije tone otpada

Marka je sponzorirala ekspediciju i lansirala capsule kolekciju za podršku sljedećem čišćenju

▲ Povratak na vrh