Je li pametno imati intervale posta tijekom tjedna?

12.09.2019.

Pročišćavanje organizma - da ili ne?

Post je stekao veliku popularnost kao rezultat otkrića autofagije kod nobelovca Yoshinori Ohsumija. U konačnici je dogurao do toga da danas mnogi misle kako je intervalni post nužan i da je tijelu potrebno odbacivanje hrane barem na dan ili više tijekom tjedna i uz smanjenje kalorijskog sadržaja. Ako u svoj mobitel utipkate pojam “fasting” također ćete pronaći mnoge aplikacije koje vam omogućuju praćenje ograničavanja obroka u određenim intervalima tijekom dana. Na primjer, izbacivanje doručka ili večere unutar tjedan dana. No, ima li koristi od takvog odnosa prema tijelu?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hammer RV (@heavyweight_keto) on Sep 9, 2019 at 1:07pm PDT


Suština terapijskog posta je oštro smanjenje (privremeni prekid) konzumiranja hrane, a samim tim i doprinosa energije izvana. Taj se postupak naziva i ograničenjem kalorija.

Ograničenje kalorija dovodi do povećanja aktivnosti telomeraze i, sukladno tome, do povećanja dužine telomera, a također pojačava pojave stanične autofagije. Oba čimbenika inhibiraju proces starenja i biološki su mehanizmi koji djeluju protiv raka i neurodegenerativnih bolesti. Visoka aktivnost telomeraze povezana je s duljim životnim vijekom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by All About My Calories (@allaboutmycalories) on Sep 9, 2019 at 6:02am PDT

 

Zbog aktivne proizvodnje neurotrofičnog faktora mozga (BDNF), koji se događa tijekom posta, započinje proces oporavka i nastanak novih živčanih stanica. Vrhunac njegove aktivne proizvodnje povezuje se s niskokaloričnom prehranom i sportom te se značajno smanjuje prejedanjem.

Kako odrediti koliko često i koliko dugo trebate postiti?

Trenutno su u praksi česte različite metode primjene ograničenja kalorija. Glad koja traje najviše 3 dana pomaže čišćenju tijela i pokretanju procesa detoksikacije.

Potrebno je pripremiti se za proces posta: ograničiti dijetu na 1.500 kcal dnevno, odlaziti u krevet nekoliko puta tjedno bez večere, a doručkovati ne prije 12 sati. Nakon toga možete povećati interval između obroka. Istodobno, treba konzumirati vodu, jer može doći u pitanje gubitak tekućina u tijelu.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

6 razloga zbog kojih se tijelo neočekivano povećava u volumenu

Što je to točno oteklina i kako se nositi s njom?

Kako pomladiti kožu uz pomoć lubenice?

Prema Korejcima, lubenica je najbolji proizvod za zdravlje i ljepotu

10 namirnica za savršenu preplanulost

Što jesti prije i poslije sunčanja?

▲ Povratak na vrh