Kako zastrašujuće živjeti? – istražili smo novi trend ljepote ružnog

27.09.2019.

Kako je underground postao mainstream?

“Užas je lijep”, rekao je Arthur Hailey, autor romana Wheels iz 1971. godine, odlučivši s ovim motom preokrenuti ustaljene tradicije u svijetu dizajna automobila. No, je li jedan kanadski pisac mogao pretpostaviti kako će ta ista fraza, više od četrdeset godina kasnije, postati nit vodilja u svijetu mode i ljepote?

 

Atraktivni izgled je stara vijest, a dobar ukus retrogradan. Milost i ženstvenost – ma neka njih! Moramo iskoristiti svaku priliku da sakrijemo svoje snage i istaknemo svoje slabosti. Ljepota ružnog vlada svijetom. Istina, umjesto doslovnog prijevoda “ugly beauty”, naše trendseterice-diplomati to nazivaju nekonvencionalnom ili netipičnom ljepotom. Ali to ne mijenja suštinu stvari: prkosno težiti tome da ne budemo kao svi ostali, danas je visina stila.

 

 

Razvijanje stereotipa

U stvari, nastojanja da se ljepota gleda šire od kanonskih pravila odavno su izražena. Ali samo su si boemi i šokantne poznate ličnosti mogle priuštiti da ih slijede. Puki smrtnici nisu razmišljali o izlasku s crvenom kosom, crnim usnama i obrijanim obrvama. Jesmo li si uopće mogli priuštiti da navučemo tenisice ispod suknje bez grdih pogleda sa strane prije manje od deset godina? Tenisice danas, nošene u apsolutno svakoj prilici, urušavaju svjetsku prodaju cipela na visoku petu.

 

 

Klikovi i pregledi

U početku, kako bi privukle pratitelje, djevojke su se na svaki mogući način prilagođavale na fotografijama: mršave, retuširane, mlade. Uvećale su poprsje, pobijelile zube i sakrile prištiće. Kao rezultat toga, Instagram feed se pretvorio u niz identičnih lica, poza i filtera. Nije ni čudo što svaki nebanalni lik koji se pojavi u ovom šećernom toku privuče pažnju. A to znači – novi pretplatnici i lajkovi, koji su počeli mjeriti živote mnogih.

 

 

Feministkinje, čiji pokret postaje sve aktivniji, ugledale su adut u nekonvencionalnoj ljepoti. Napokon, nove fotografije jasno prikazuju poruku: “Ne želim se prilagođavati muškim ukusima! Vole li dečki crveni ruž, minice i potpetice? Nije me briga, obući ću plavu, navući papuče i istegnuti džemper. Ako me ne volite – who cares!” Feminizam, koji se i prije borio za socijalna prava, postigavši uspjeh na tom polju, prešao je u našu beauty rutinu. Svi danas zagovaraju očuvanje individualnosti, unutarnjeg mira i sposobnosti izražavanja sebe kako čovjek želi.

 

 

Zaključak je očit: postalo je moderno hvaliti se na što nezanimljiviji način pomoću hashtagova #nofilters, #nomakeup. S maskom za lice, neopranom kosom, nepravilsnostima, strijama i naboranom odjećom. Ili, naprotiv, s paklenim make-upom, crnim ružem, lubanjama na noktima, ljubičastim pramenovima i drugim atributima. Napisali bi “šokantno”. Ali koga zaista šokiramo? Čak su i bake savladale društvene mreže.

I ne čude se ničemu.

 

Piše: Nina Belina
Fotografije: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Zašto sve češće vidimo znak kanabisa na beauty proizvodima?

Novi sastojak se sve češće pojavljuje na policama beauty brendova

Stigla je prva šljokičasta maska za lice

Brend Too Faced je predstavio svoj prvi proizvod za njegu kože, a radi se o šljokičastoj maski za lice

Prepoznaje li beauty industrija konačno modele s oblinama?

I dok je u modnoj industriji primjetan sve veći angažman plus size modela, kozmetički brendovi još uvijek nisu odlučili u kojem smjeru 'puše vjetar'

▲ Povratak na vrh