Sedam mitova o prehrani koje morate ignorirati

25.03.2018.

Ako želite vidljive rezultate vrijeme je da promijenite ovih sedam navika

Svi smo bili u toj situaciji. Izbacili ste junk food iz prehrane, slatkiši su rezervirani samo za proslave, provodite svaki slobodni trenutak u teretani, ali vaga i dalje pokazuje isto? Donosimo vam sedam mitova i pogrešaka koje vas vjerojatno sprječavaju da dođete do željenih rezultata.

Preskakanje obroka = gubitak težine

Osjećaj gladi vas vrlo lako može zavarati i natjerati da mislite da gubite kilograme, ali najčešće to nije slučaj. Ako postanete jako gladni sva hrana će vam izgledati privlačnije, a isto tako će vam biti potrebno puno više hrane da osjetite sitost što može rezultirati time da jedete više, najčešće i nezdravije i ne gubite kilograme.

Ne preskačite obroke, uvijek sa sobom nosite zdravi međuobrok i tako održavajte krvni tlak i metabolizam stabilnima.

Hrana bez glutena = mršavljenje

Osim ako ne podnosite gluten ili bolujete od celijakije nema razloga niti koristi od toga da potpuno izbacite gluten iz prehrane. Svakako pomaže da smanjite unos kruha i kolača koji između ostalog sadrže gluten, ali kompletno eliminiranje glutena može imati negativan učinak na vaš organizam.

Od zdrave hrane se ne deblja

Samo zato što je neka namirnica etiketirana kao zdrava ne znači da je možete konzumirati u neograničenim količinama. Čak i kod namirnica poput orašastih plodova, avokada ili maslinovog ulja bitno je paziti na količine koje unosite u organizam, ako je vaš krajnji cilj gubitak kilograma.

Ugljikohidrati = debljanje

Izbacivanje ugljikohidrata može dovesti do gubitka kilograma, ali takav način mršavljenja nije zdrav niti održiv i samo će vas dovesti do pretjeranog umora i iritabilnosti. Držite se zdravijih varijanti ugljikohidrata kao što su kvinoja, integralna tjestenina, smeđa riža i zob.

Izbacivanje masti iz prehrane znači gubitak kilograma.

Vašem tijelu su upravo potrebne dobre masti da bi sagorijevalo one loše. Bitno je da organizmu osigurate potrebne količine zdravih masti koje se nalaze u orašastim plodovima, sjemenkama, avokadu i maslinovom ulju. A između ostalog navedene namirnice smanjuju rizik od srčanih bolesti.

Vježbanje je ključno za gubitak kilograma

Ovo je svakako istina, ali ako ne dolazi u kompletu sa zdravom prehranom nema pretjeranog učinka. Vježbanje, nažalost, ne znači da možete jesti što hoćete i koliko hoćete i sagorijevanje kalorija igra samo malu ulogu u zdravom mršavljenju.

Vaga kao mjerilo rezultata

Nikada se ne oslanjajte samo na vagu jer ako očekujete drastične promjene na dnevnoj bazi samo ćete sabotirati sami sebe. Postoje bolji načini da pratite svoj napredak – pogledajte kako vam odjeća stoji, kako se osjećate, koliko energije imate i kakvo je vaše raspoloženje. Promjene u prehrani i stilu životu su često nešto što se odvija sporo i zahtijeva puno strpljenja i volje, ali zapamtite da sve te promjene imaju pozitivan učinak na vas i vaše tijelo koliko god one bile nevidljive u početku.

Piše: A.S.
Foto: Mira BozhkoBrenan Greene on Unsplash

Preporučujemo

Pročitajte i...

Uz savjete iz novog Men’s Healtha – oborit ćete sve s nogu!

Prosinačko izdanje vašeg najomiljenijeg časopisa donosi obilje blagdanskih strategija - s kojima ćete podjednako uživati, ali i dobro izgledati

Vrijeme je za zimski detox!

Očisti organizam prije obilnih božićnih ručkova

Trčanje zimi? Zašto ne!

Vanja Knežević otkriva čari zimskog trčanja

Što jesti prije i nakon treninga?

Nema dobrog treninga bez kvalitetne prehrane

Kako se zaštititi od upale mišića

Zdravi načini kako ublažiti zloglasni muskulfiber

▲ Povratak na vrh