Što se zaista događa s tijelom kada jedete noću?

24.08.2019.

Kako noćni obroci utječu na težinu i dobrobit?

U 21. stoljeću pokušavamo svjesnije pristupiti problemu viška kilograma: redovito vježbamo, klonimo se jednostavnih ugljikohidrata, trudimo se jesti više povrća i voća.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on Jul 12, 2019 at 11:58am PDT


No, čak i oni koji religiozno paze na svoju prehranu, često sebi dopuštaju jednu malu slabost – kasnu večeru. Ali upravo ta pogreška u pažljivo osmišljenom jelovniku može postati kobna. Nije slučajno što su mnoge svjetske dijete propagirale jednu jednostavnu istinu: ne jesti poslije 18 sati.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on Jun 26, 2019 at 5:35am PDT


Ovo pravilo nije univerzalno, ali znanstvenici su zaista dokazali da prejedanje noću dovodi do značajnog debljanja. Otkrili smo što se događa s tijelom kada jedete noću.

Zašto smo noću posebno jako gladni?

Većina varanja dijete događa se navečer. Tri su razloga za to:

1) Fiziološki – jednostavnije, nedostatak hrane tijekom dana
2) Skrivena glad – neuravnotežena prehrana tijekom dana dovodi do nedostatka hranjivih sastojaka u tijelu
3) Psihološki – kada stres pokušavamo liječiti prejedanjem

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Paola Cossentino (@paola_cossentino) on May 4, 2019 at 1:04pm PDT

Kako noćni zalogaji utječu na tijelo?

Noću, u pravilu, osoba spava, tijelo se odmara i odjednom vam u želudac padne goveđi odrezak s pomfritom i salata prelivena crvenim umakom. Crijeva koja gotovo spavaju pokušavaju najbolje što mogu, ali, nažalost, nisu u stanju nositi se s takvom količinom hrane. Hrana se ne probavlja pravilno, ne apsorbira se u stijenke tankog crijeva, a u debelom crijevu je izložena patogenoj mikroflori, što dovodi do stvaranja toksina. Tijelo pati, opće zdravlje se pogoršava. Štoviše, višak ugljikohidrata noću dovodi do velikog oslobađanja inzulina, poremećena je preraspodjela šećera u jetri i masnom tkivu, a masnoća se taloži u tijelu.

Kako spriječiti noćno prejedanje?

  1. Jedite uravnotežene obroke tijekom dana, otprilike 5 puta.
  2. Pratite raznolikost prehrane i količinu proteina, masti i ugljikohidrata, makro- i mikroelemenata koje unosite.
  3. Pronađite alternativni način rješavanja stresa: večernje šetnje, sport, joga, gledanje serija (bez štetnih zalogaja), itd.

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh