Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

28.07.2019.

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

Svi znaju da je san dobar za zdravlje, a u njemu morate provesti najmanje sedam ili osam sati dnevno. Međutim, ovaj luksuz nije dostupan svima: nekome zbog vječnog nedostatka vremena, nekome zbog ljubavi prema internetu. Postoje protivnici sna koji smatraju da je to gubitak vremena te da se odmore i od 2-3 sata sna.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @pani_kin on Jul 21, 2019 at 10:31pm PDT

Vještinu odlaska u krevet na vrijeme, učimo od djetinjstva – svi roditelji znaju da, odlazeći u krevet po rasporedu, djeca poboljšavaju svoje zdravlje. Čudno je da kad djeca odrastu, nemilosrdno se odreknu te navike. Pitamo se zašto? Kada i zašto odrasli odlučuju da nemaju potrebu za odlaskom u krevet uvijek u isto vrijeme? Gubi li spavanje s godinama svoje značenje? Ili su ljudi uporni u ignoriranju signala koje šalje njihovo tijelo, kao što su zijevanje i kapaka koje se sklapaju?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on Jul 6, 2019 at 10:13pm PDT

Jasno je da, ako imate nesanicu, ne možete zaspati samo tako, ali ako možete i želite, zašto ne spavati? Um je nerazumljiv. Mnogi ljudi misle da se nagomilani umor može kompenzirati u bilo kojem trenutku. Danas ćemo raditi (ili se zabavljati), a sutra ćemo odspavati. Ali to ne ide tako. Redovito vrijeme spavanja nije samo ugodna navika, već i ozbiljan posao za budućnost, koji štiti tijelo od bolesti i psihičkih poremećaja.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on Jul 14, 2019 at 11:42am PDT

 

Dobra je vijest da ljudsko tijelo voli živjeti u stabilnom ritmu i ako se možete prisiliti da odete u krevet i probudite se u isto vrijeme, vaše će se tijelo ubrzo naviknuti na takav raspored. Razmatraju se i vikendi – ako spavate dva ili tri sata duže u nedjelju, bit će teže smiriti se navečer. To ne znači da je potrebno hitno nametnuti strog režim – spavati od 21 sat do pet ujutro – iako je to upravo ono što rade zdravstveni radnici te preporučuju upravo takav pristup. Da biste razvili naviku, počnite postupno, na primjer, da u krevet idete ne kasnije od 22.30. Napredni spavači reći će da je ovo prekasno, ali izbor je vaš.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Biljni čajevi koje obožavamo

   Osim što su ukusni, odlični su za zdravlje

Vrijeme je za zimski detox!

Očisti organizam prije obilnih božićnih ručkova

Kako se zaštititi od upale mišića

Zdravi načini kako ublažiti zloglasni muskulfiber

Ove namirnice ne želiš u svojoj kuhinji!

Živi zdravo i uštedi na budžetu!

Zašto ne biste zaplesali balet?

Intervju s Andreom Solomun o novom projektu &Ballet

▲ Povratak na vrh