Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

28.07.2019.

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

Svi znaju da je san dobar za zdravlje, a u njemu morate provesti najmanje sedam ili osam sati dnevno. Međutim, ovaj luksuz nije dostupan svima: nekome zbog vječnog nedostatka vremena, nekome zbog ljubavi prema internetu. Postoje protivnici sna koji smatraju da je to gubitak vremena te da se odmore i od 2-3 sata sna.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @pani_kin on Jul 21, 2019 at 10:31pm PDT

Vještinu odlaska u krevet na vrijeme, učimo od djetinjstva – svi roditelji znaju da, odlazeći u krevet po rasporedu, djeca poboljšavaju svoje zdravlje. Čudno je da kad djeca odrastu, nemilosrdno se odreknu te navike. Pitamo se zašto? Kada i zašto odrasli odlučuju da nemaju potrebu za odlaskom u krevet uvijek u isto vrijeme? Gubi li spavanje s godinama svoje značenje? Ili su ljudi uporni u ignoriranju signala koje šalje njihovo tijelo, kao što su zijevanje i kapaka koje se sklapaju?

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on Jul 6, 2019 at 10:13pm PDT

Jasno je da, ako imate nesanicu, ne možete zaspati samo tako, ali ako možete i želite, zašto ne spavati? Um je nerazumljiv. Mnogi ljudi misle da se nagomilani umor može kompenzirati u bilo kojem trenutku. Danas ćemo raditi (ili se zabavljati), a sutra ćemo odspavati. Ali to ne ide tako. Redovito vrijeme spavanja nije samo ugodna navika, već i ozbiljan posao za budućnost, koji štiti tijelo od bolesti i psihičkih poremećaja.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VESPER (@vesperny) on Jul 14, 2019 at 11:42am PDT

 

Dobra je vijest da ljudsko tijelo voli živjeti u stabilnom ritmu i ako se možete prisiliti da odete u krevet i probudite se u isto vrijeme, vaše će se tijelo ubrzo naviknuti na takav raspored. Razmatraju se i vikendi – ako spavate dva ili tri sata duže u nedjelju, bit će teže smiriti se navečer. To ne znači da je potrebno hitno nametnuti strog režim – spavati od 21 sat do pet ujutro – iako je to upravo ono što rade zdravstveni radnici te preporučuju upravo takav pristup. Da biste razvili naviku, počnite postupno, na primjer, da u krevet idete ne kasnije od 22.30. Napredni spavači reći će da je ovo prekasno, ali izbor je vaš.

 

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh