Zašto je za naše psihičko zdravlje štetno biti “noćna ptica”?

18.02.2019.

Stručnjaci upozoravaju

Biti ‘noćna ptica’ zna biti dosta neugodno kada se morate ustati kako bi krenuli na posao nakon što ste skoro cijelu noć bili budni. Osim što biti budan tijekom noći očigledno utječe na više od našeg unutarnjeg ritma – ima veliki utjecaj i na naše mentalno zdravlje.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lindsey Higa (@pineappleice) on Mar 13, 2018 at 9:10pm PDT

 

Prema novoj studiji objavljenoj u časopisu Nature Communications, ljudi koji prirodno rano ustaju rjeđe će imati probleme s mentalnim zdravljem nego oni koji kasno idu u krevet i kraće spavaju.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lindsey Higa (@pineappleice) on Nov 4, 2017 at 6:14pm PDT

 

Rezultati istraživanja su otkrili očitu uzročno-posljedičnu vezu između noćnih ptica i sklonosti depresiji, tjeskobi i shizofreniji – među večernjim tipovima osoba 10% vjerojatnije je da će se razviti potonja stanja.

“Eksperimentirajte sa svojom produktivnošću i brzinom izvedbe i prilagodite svoj vremenski raspored tome”, rekla je psihologinja za san Hope Bastine za Cosmopolitan UK. “Nađite ritam, raspored i način života koji vam zaista odgovara kako bi se osjećali u skladu sa samim sobom.”

Piše: N.B.
Fotografije: Instagram/Jurgen Teller archive

Pročitajte i...

Zašto je odlazak psihologu sasvim normalan?

Normalna pojava u našem životu, a ne ekstremna mjera

Selena Gomez otkrila zašto se povukla iz javnosti

Psihičko zdravlje na prvom mjestu

Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

7 kućnih biljaka za bolji san

Čiji listovi čiste zrak, a čiji miris će nas uspavati?

10 maski uz koje ćete se napokon naspavati

Vrijeme je za zasluženi odmor!

Stigao je novi National Geographic Hrvatska!

Prije nego što ugasite svijetla i zaspite pročitajte nove spoznaje znanosti spavanja u kolovoškom broju National Geographic Hrvatska

▲ Povratak na vrh