Zašto smo stalno umorni?

26.03.2018.

Umor i pospanost nam se obično javlju zbog nedostatka sna, no kroničan umor može nam reći da tijelo treba više od sna

Liječnici savjetuju da trebamo više spavati i smanjiti izvor stresa. No, odlučili smo saznati što učiniti kad se radi o kroničnom umoru kojem ni san ne pomaže.

Previše radimo

Uvijek moramo biti spremni za rješavanje svakog problema, stalno smo pod stresom, a to može dovesti do zamora nadbubrežne žlijezde, nemedicinskog pojma koji se koristi za opisivanje oslabljenih nadbubrežnih žlijezdi. Nadbubrežne žlijezde zaslužne su za stvaranje hormona, uključujući kortizol koji uzrokuje stres. Ako vaše nadbubrežne žlijezde stalno ispumpavaju kortizol kao odgovor na neprestani kaos (i unutarnji i vanjski), na kraju će se umoriti što rezultira mnogim simptomima koji vam pružaju sveobuhvatni osjećaj iscrpljenosti.

Željezo i štitna žlijezda

Kronična iscrpljenost može se pripisati i brojnim uvjetima. Primjerice, ako zapažate da ste neobično umorni tijekom određenog razdoblja, možda imate anemiju, odnosno nisku koncentraciju željeza u tijelu. Budući da je anemija bolest koja se može manifestirati i na gore načine, poput nedostatka daha, važno je da potražite liječničku pomoć. Uvedite u prehranu vitamin B12, folnu kiselinu i željezo.

Ako pokazujete druge znakove ekstremnog umora, poput umora u mišićima ili gubitka tjelesne težine, možda imate oslabljenu štitnu žlijezdu. Drugim riječima, ne pomaže vašem tijelu da proizvodi dovoljno energije da ostane aktivno i snažno. Napravite test hormona štitnjače.

A post shared by Jeanne (@jeannedamas) on Feb 26, 2018 at 7:24am PST

Ono ste što jedete…

Vaša svakodnevna prehrana također može biti krivac.

“Umjesto da se energizira hranom, nakon što jede, većina nas se osjeća teško, napuhano i umorno,” rekla je Rae Roth, stručnjakinja za prehranu, za CGD. Hrana s visokim glikemijskim indeksom, poput bijele riže, krumpira i bijelog kruha, može uzrokovati veliku količinu šećera u krvi, nakon čega će uslijediti umor.

… ili ono što pijete

Brzi pripravci, poput kave ili Red Bulla, mogu donijeti više zla nego dobra.

Kava povećava razinu kortizola i stavlja stres na nadbubrežne žlijezde. Kofein također može pridonijeti naglim promjenama raspoloženja i promjenama u ponašanju.

Vrijeme je za spavanje

Konačno, razmotrite nuspojave neprestanog korištenja mobitela od trenutka kad se ustanete do trenutka kad navečer legnete. Koliko je od nas onih koji leže u krevetu s mobitelima, provjeravajući poruke svakih pet minuta?

Liječnica Wendie Trubow to naziva ciklusom stalnog umoraL: “Teško nam se isključiti s interneta, a to uzrokuje stres i vodi iscrpljenosti tijela. Ako se koristi noću, svjetla koja emitira mobitel mogu mijenjati naše moždane valove i smanjiti kvalitetu našeg sna.”

Kronična iscrpljenost ne mora uvijek biti trajna kazna zato promijenite svoje navike, dugujete to svojem tijelu.

Piše: A.D.
Foto: @jeannedamas

Preporučujemo

Pročitajte i...

Zašto biste trebale planirati odlazak u krevet uvijek u isto vrijeme?

Kako jasan obrazac spavanja poboljšava zdravlje?

Vratite se u život: što nam je činiti ako nismo dobro spavali?

6 jednostavnih kako se osloboditi od nedostatka sna

7 kućnih biljaka za bolji san

Čiji listovi čiste zrak, a čiji miris će nas uspavati?

Kako naučiti zaspati u roku od minute?

4 savjeta specijalista protiv nesanice

Ovaj novi hit napitak će vam pomoći da lakše zaspite

Zdravi napitak koji je zaludio svijet saveznik je vitke figure i čvrstog sna

▲ Povratak na vrh