Pet najvećih zabluda o vegetarijanstvu

09.09.2018.

Zdrava prehrana bez mesa je moguća

U našoj je kulturi do nedavno bilo nemoguće zamisliti bezmesni obiteljski ručak, no nutricionistički se trendovi  sve više kreću u tom smjeru. Istraživanja pokazuju da vegetarijanstvo ni na koji način ne šteti zdravlju, dapače čini tijelo i um pokretljivijim i uravnoteženijim. Ipak oni skloniji tradicionalnijim načinima hranjenja i razmišljanja svoje stavove često argumentiraju  slijedećim pogrešnim konstatacijama:

  1. Vegetarijanci u svojoj hrani ne dobivaju dovoljno bjelančevina

Vegetarijanci dobivaju bjelančevine iz  žitarica, povrća i  mahunarki. Kako bi se u jednom obroku dobila visokoproteinska jela potrebno je kombinirati žitarice, orašaste plodove i sjemenke s mahunarkama. Ako uz to uzimamo i mliječne proizvode, još su manji izgledi da će doći do problema s proteinima. Utvrđeno je da zeleno lisnato povrće, pa čak i krumpir, sadrži znatne količine potpunih proteina. A čaša soka od mrkve ima isti kvalitetu i količinu proteina kao jedno jaje.

  1. Vegetarijanska prehrana ne daje dovoljno kalcija

Ova predrasuda se odnosi posebno na vegane koji uz meso, ne jedu jaja, mlijeko i mliječne proizvode. Mlijeko je izvrstan izvor kalcija, bogato ga je i lisnato povrće kao što su salata, poriluk, kelj, blitva, matovilac, radič, sušeno voće, mahunarke te orašasti plodovi. Istraživanja su također pokazala da pravi uzrok osteoporze nije nedovoljno unošenje kalcija, već pretjerano izlučivanje kalcija urinom, te da je izbacivanje kalcija urinom bilo 50 % veće kod životinjske proteinske prehrane nego kod vegetarijanske proteinske prehrane. Stoga se može zaključiti da vegetarijancima potreban čak i manji unos kalcija, nego što je to slučaj sa svejedima.

  1. Vegetarijanci nemaju uravnoteženu prehranu

Većina se vegetarijanaca hrani koristeći četiri skupine hrane: žitarice,  mahunarke, lisnato povrće i voće iz kojih tijelo dobije sve sastojke potrebno za optimalno funkcioniranje. S druge strane brojna medicinska istraživanja su dokazala kako konzumiranje crvenog mesa povećava vjerojatnost bolesti srca, osteoporoze, dijabetesa i drugih degenerativnih bolesti.

  1. Ljudsko tijelo je predviđena za mesožderstvo

Malena usta, oblik zubi, pH faktor u slini, veliki želudac te dužina crijeva kod ljudi obznanjuje nedvojbeno kako je posrijedi ustrojstvo predviđeno za jedenje plodova i bilja, a ne trganje životinjskog mesa. Struktura našeg tijela ista je strukturi tijela velikih čovjekolikih majmuna koji su vegetarijanci.

  1. Vegetarijanstvo je dobro za odrasle, ali ne i za djecu

Djeca trebaju obilate količine bjelančevina, kalcija i drugih hranjivih sastojaka za svoj rast. Trebaju ugljikohidrate za energiju i vitamine da bi to sve skupa regulirali. Meso je bogato bjelančevinama i željezom, ali isto tako sadrži zasićene masti i kolesterol, te oduzima kalcij iz kostiju. Djeca mogu dobiti sve potrebne sastojke za svoj rast iz balansirane vegetarijanske prehrane koja sadrži širok spektar žitarica i zrnja, mahunarki, povrća i voća.

Piše: V.S.

Foto: Profimedia

 

 

 

Preporučujemo

Pročitajte i...

Ovako izgledaju pripreme za utrku života

Što sve treba podnijeti za najveći maraton na svijetu?

Jeste li čuli za 16:8 dijetu?

Dijeta se sastoji od svakodnevnog posta i umjerenog uživanja u hrani

Jeste li probali čudotvorni Budwig doručak?

Tajna je u kombinaciji nemasnog sira, ulja i sjemenki lana

Zašto je važno kupati se u morskoj soli?

Ubrzanje metabolizma, smanjenje celulita i anti-aging u šaci soli

Ženska ljepota i zdravlje nalaze se u lanu

Harmonizira hormone, popravlja ten, štiti kosti i zglobove, ublažava migrenu, uklanja toksine...

Kako pravilno započeti dan?

Doručak je s razlogom najbitniji obrok u danu

▲ Povratak na vrh