Top 5 tvari za kvalitetnu nadopunu uravnoteženoj prehrani

30.11.2019.

Namirnice za dugoročno zdravlje

Uravnotežena prehrana vodi do zdravlja i dobrog osjećaja u vlastitom tijelu stoga na neke namirnice i njihov nedostatak u modernoj prehrani treba obratiti posebnu pozornost. Bacili smo se na istraživanje i kontaktirali Sebastijana Orlića. B!TONIC nutricionist-edukator i doktor znanosti na studiju inženjerske kemije. Kako je vlasnik i diplome fitness instruktora i nutricionista nije mu bio problem sastaviti popis tvari koje nam mogu osigurati znatno višu kvalitetu života i dugoročno zdravlje:

 

  1. voda

Potrebna količina varira ovisno o dobi i spolu,  odraslom muškarcu treba oko 3 litre vode dnevno, dok odrasloj ženi treba oko 2,2 litre dnevno za optimalnu podršku organizmu i metabolizmu. Sva voda koja je osobi potrebna ne mora biti iz tekućine za piće, dio vode se nalazi i u hrani koju jedemo.

 

  1. omega-3 masne kiseline

Esencijalne omega-3 masne kiselina nisu široko zastupljene u modernoj prehrani. Ljudi koji konzumiraju omega-3 masne kiseline imaju tendenciju ka boljoj kognitivnoj funkciji kako stare u usporedbi sa ljudima koji ju ne konzumiraju. Također, posjeduju i protuupalna svojstva u našem organizmu, a iznimno su blagotvorne i za razvoj fetusa tijekom trudnoće, kao i težinu novorođenčeta.

Riba i plodovi mora su glavni i najkoncentriraniji prehrambeni izvor omega-3 kiselina, a namirnice biljnog porijekla uključuju lanene sjemenke i njihovo ulje, chia sjemenke i avokado.

 

 

  1. prebiotici i probiotici

Probiotici: Žive bakterije koje se nalaze u određenoj hrani ili dodacima prehrani. Mogu pružiti brojne zdravstvene koristi.

Prebiotici: Ove tvari potječu iz ugljikohidrata (uglavnom vlakna) koje ljudski organizam ne može probaviti. Ali, blagotvorne bakterije u vašim crijevima konzumiraju ta vlakna.

Dobre bakterije u vašem probavnom traktu pomažu vas zaštititi od štetnih bakterija i gljivica, a također šalju signale vašem imunosnom sustavu i pomažu u reguliranju upalnih procesa u tijelu.

 

  1. antioksidansi

Antioksidansi su tvari koje mogu spriječiti ili usporiti oštećenje stanica uzrokovanih slobodnim radikalima, nestabilnim molekulama koje tijelo stvara kao reakciju na onečišćenje iz okoliša i druge stresore.

U antioksidanse spadaju vitamin A, vitamin C, vitamin E, beta karoten, likopen te minerale selen i mangan. Svaki antioksidans služi drugačiju funkciju i nije zamjenjiv s nekim drugim. Zbog toga je izuzetno važno imati raznoliku prehranu ili osigurati njihovu prisutnost dodacima prehrani.

 

  1. kolagen i koenzim Q10

Koenzim Q10 ili skraćeno CoQ10 prirodna je molekula koja se nalazi u velikim količinama u našim mitohondrijima, i štiti funkcije elastina i kolagena. Za CoQ10, koji ima dokazani antioksidativni učinak, također možemo reći da ima antiaging djelovanje, tj. njegova suplementacija može smanjiti vjerojatnost pojave bora na licu i drugih problema povezanih sa zdravljem i starenjem kože, kose i noktiju.

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije

Pročitajte i...

Početničke pogreške pri skidanju kilograma

Ako se želite vratiti u formu ovo su stvari na koje morate pripaziti

Novogodišnji tulum kod vas doma? Zašto ne!

Pripremi najukusnji finger food do sad!

Evo kako da vaša forma preživi božićno prejedanje!

Fitness influenceri su podjelili nekoliko savjeta

Vrijeme je za boksačke rukavice

Q BOX-boks, yoga i aerobik u jednom

Biljni čajevi koje obožavamo

   Osim što su ukusni, odlični su za zdravlje

Vrijeme je za zimski detox!

Očisti organizam prije obilnih božićnih ručkova

▲ Povratak na vrh