Top 5 tvari za kvalitetnu nadopunu uravnoteženoj prehrani

30.11.2019.

Namirnice za dugoročno zdravlje

Uravnotežena prehrana vodi do zdravlja i dobrog osjećaja u vlastitom tijelu stoga na neke namirnice i njihov nedostatak u modernoj prehrani treba obratiti posebnu pozornost. Bacili smo se na istraživanje i kontaktirali Sebastijana Orlića. B!TONIC nutricionist-edukator i doktor znanosti na studiju inženjerske kemije. Kako je vlasnik i diplome fitness instruktora i nutricionista nije mu bio problem sastaviti popis tvari koje nam mogu osigurati znatno višu kvalitetu života i dugoročno zdravlje:

 

  1. voda

Potrebna količina varira ovisno o dobi i spolu,  odraslom muškarcu treba oko 3 litre vode dnevno, dok odrasloj ženi treba oko 2,2 litre dnevno za optimalnu podršku organizmu i metabolizmu. Sva voda koja je osobi potrebna ne mora biti iz tekućine za piće, dio vode se nalazi i u hrani koju jedemo.

 

  1. omega-3 masne kiseline

Esencijalne omega-3 masne kiselina nisu široko zastupljene u modernoj prehrani. Ljudi koji konzumiraju omega-3 masne kiseline imaju tendenciju ka boljoj kognitivnoj funkciji kako stare u usporedbi sa ljudima koji ju ne konzumiraju. Također, posjeduju i protuupalna svojstva u našem organizmu, a iznimno su blagotvorne i za razvoj fetusa tijekom trudnoće, kao i težinu novorođenčeta.

Riba i plodovi mora su glavni i najkoncentriraniji prehrambeni izvor omega-3 kiselina, a namirnice biljnog porijekla uključuju lanene sjemenke i njihovo ulje, chia sjemenke i avokado.

 

 

  1. prebiotici i probiotici

Probiotici: Žive bakterije koje se nalaze u određenoj hrani ili dodacima prehrani. Mogu pružiti brojne zdravstvene koristi.

Prebiotici: Ove tvari potječu iz ugljikohidrata (uglavnom vlakna) koje ljudski organizam ne može probaviti. Ali, blagotvorne bakterije u vašim crijevima konzumiraju ta vlakna.

Dobre bakterije u vašem probavnom traktu pomažu vas zaštititi od štetnih bakterija i gljivica, a također šalju signale vašem imunosnom sustavu i pomažu u reguliranju upalnih procesa u tijelu.

 

  1. antioksidansi

Antioksidansi su tvari koje mogu spriječiti ili usporiti oštećenje stanica uzrokovanih slobodnim radikalima, nestabilnim molekulama koje tijelo stvara kao reakciju na onečišćenje iz okoliša i druge stresore.

U antioksidanse spadaju vitamin A, vitamin C, vitamin E, beta karoten, likopen te minerale selen i mangan. Svaki antioksidans služi drugačiju funkciju i nije zamjenjiv s nekim drugim. Zbog toga je izuzetno važno imati raznoliku prehranu ili osigurati njihovu prisutnost dodacima prehrani.

 

  1. kolagen i koenzim Q10

Koenzim Q10 ili skraćeno CoQ10 prirodna je molekula koja se nalazi u velikim količinama u našim mitohondrijima, i štiti funkcije elastina i kolagena. Za CoQ10, koji ima dokazani antioksidativni učinak, također možemo reći da ima antiaging djelovanje, tj. njegova suplementacija može smanjiti vjerojatnost pojave bora na licu i drugih problema povezanih sa zdravljem i starenjem kože, kose i noktiju.

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije

Preporučujemo

Pročitajte i...

Vrijeme je za boksačke rukavice

Q BOX-boks, yoga i aerobik u jednom

Biljni čajevi koje obožavamo

   Osim što su ukusni, odlični su za zdravlje

Vrijeme je za zimski detox!

Očisti organizam prije obilnih božićnih ručkova

Što jesti prije i nakon treninga?

Nema dobrog treninga bez kvalitetne prehrane

Kako se zaštititi od upale mišića

Zdravi načini kako ublažiti zloglasni muskulfiber

Čarobni prah koji želiš u svojoj prehrani

Maca prah-jedan od najzdravijih suplemenata na svijetu

▲ Povratak na vrh