Znate li zapravo razliku između joge i pilatesa?

11.01.2020.

Instruktorica pilatesa Laura Schauperl objasnila nam je koji trening odabrati

S dolaskom nove godine na snagu stupaju novogodišnje odluke od kojih je jedna od najpopularnijih početak tjelovježbe. Čest odabir su body & mind programi, a najpopularniji programi te kategorije su pilates i joga. Body and mind označava povezanost uma i tijela. To su programi koji zahtijevaju mentalnu prisutnost na treningu i svijest o tijelu, vježbama i disanju. Upravo zato su toliko učinkoviti u razvijanju snage i gipkosti tijela te oslobađanju svakodnevnog stresa koji se nakupi u tijelu. Iako se često ta dva stila na treninzima isprepletu, postoje neke osnovne razlike koje bi vam mogle pomoći u odabiru programa. To nam je detaljno objasnila instruktorica pilatesa, Laura Schauperl.

 

MEDITACIJA

Uz um i tijelo, joga ima još jedan jednako bitan faktor, a to je duh. Spiritualnost je važan dio joge, a manifestira se kroz vježbe meditacije koje mnogi instruktori uključuju kao sastavni dio svakog sata joge. Cilj joga filozofije je uskladiti um, tijelo i dušu, a kroz povezivanje meditacije i vježbi se to postiže na satovima joge.

Pilates nema tu spiritualnu komponentu. Cilj pilatesa je kroz povezanost uma i tijela osigurati kvalitetu izvođenja vježbi i to primijeniti na svakodnevni život kroz pravilno držanje i kvalitetne pokrete. To se postiže tako da se tijekom cijelog sata pilatesa razmišlja o držanju, mišićima, disanju i pravilnom izvođenju pokreta.

DISANJE

U oba programa je neophodno pravilno disanje i povezivanje daha s pokretom.

U jogi postoji više različitih tehnika disanja te mnogi satovi joge sadrže dijelove koji su usmjereni isključivo na vježbe disanja. Disanje je prioritet svakog sata joge, promjene iz jednog položaja u drugi su popraćene kontroliranim udahom i izdahom, a vježbači su kod svakog držanja joga položaja upućeni da duboko dišu i iskoriste svoj dah za izvođenje vježbi.

U pilatesu je, uz pravilno i duboko disanje, vrlo važno cijelo vrijeme imati aktivirane mišiće trupa i stabilnu kralježnicu. Sklad disanja i čvrstog trupa se postiže tako da se vježbači nauče iskoristiti cijeli prsni koš za duboki udah, održavajući trbušne mišiće zategnutima cijelo vrijeme.



View this post on Instagram

Still my favourite pose on the reformer. One day that leg will be behind my hip @studio_pilates

A post shared by That Pilates Passion (@thatpilatespassion) on Nov 14, 2019 at 2:38pm PST

 

VJEŽBE

Što se tiče samog vježbanja, u jogi koncept sata dosta ovisi o vrsti joge i o instruktoru. Kao što je navedeno, često se u sat uđe meditacijom i vježbama disanja. Tijekom sata joge, tijelo se dovodi u različite joga položaje koji se zovu asane. Promjene iz jednog položaja u drugi prate ritam disanja, a njihov tempo ovisi o instruktoru. Položaji su usmjereni na to da masiraju unutarnje organe i opskrbe ih krvlju, potaknu cirkulaciju u tijelu i izbalansiraju energetske nivoe, takozvane čakre, relaksiraju um kroz kontrolu disanja te ravnomjerno opterete sve dijelove tijela i na taj način povećaju snagu i fleksibilnost. Sat joge je fizički statičniji i više relaksirajući, no zahtjeva veći psihički angažman zbog meditacija.

Sat pilatesa je, s druge strane, nešto dinamičniji. Fokus pilatesa je više na same vježbe i jačanje mišića, odnosno na anatomiju tijela. U pilatesu je primarni cilj ojačati mišiće trupa i na taj način osigurati stabilnost i zdravlje kralježnice. Veći je broj ponavljanja svake vježbe, a one su koncipirane tako da se održavajući snagu i stabilnost centralnog dijela tijela oblikuju vretenasti mišići ruku i nogu, poboljša mišićna izdržljivost i gipkost. Upravo zbog te složenosti pokreta, pilates rezultira boljom koordinacijom te kvalitetnijim i gracioznijim pokretima.

 

 

REKVIZITI

Rekviziti koji se koriste u jogi su najčešće kocke i remeni za jogu, a oni služe tome da se olakša pravilna izvedba određene asane, dok rekviziti u pilatesu imaju svrhu dodatnog opterećenja mišića, a neki od najčešće korištenih su bučice, pilates krug, rastezljiva guma, štap te velika i mala lopta.

Ukoliko ste se već odlučili za jedan od ta dva programa, što je potrebno za jedan trening? Oba treninga se izvode na prostirkama za vježbanje, klasično bi prostirke za pilates trebale biti nešto deblje, dok bi se one za jogu trebale što manje sklizati. Vježba se u udobnoj odjeći koja omogućava velike opsege pokreta. Joga se najčešće vježba bosa, dok se pilates izvodi u čarapama.

Ono što je neophodno prije početka bilo kojeg od ovih programa je sebi pokloniti najljepši novogodišnji poklon, a to je odvesti svoje tijelo i um na prvi spoj koji će rezultirati psihofizičkom transformacijom i općom dobrobiti i zdravljem cijelog organizma.

Piše: Aleksandra Milinković

Fotografije: Instagram, Laura Schauperl

Pročitajte i...

Vježbanje u paru? DA!

Treniranje u dvoje je motivirajuće i zabavno

Trčanje zimi? Zašto ne!

Vanja Knežević otkriva čari zimskog trčanja

Kako se zaštititi od upale mišića

Zdravi načini kako ublažiti zloglasni muskulfiber

Čarobni prah koji želiš u svojoj prehrani

Maca prah-jedan od najzdravijih suplemenata na svijetu

Kako do zdravijeg organizma u jednom danu?

Uz ove jednostavne savjete svoje tijelo možete detoksicirati u samo 24 sata

▲ Povratak na vrh