60. rođendan brenda Moncler

07.02.2013.

Punih 60 godina stila: pernate jakne Moncler predmet su obožavanja skijaša i džetsetera

1952. Na jugu Francuske, u blizini Grenoblea, René Ramillon pokreće proizvodnju sportske odjeće pod imenom Moncler, izvedenim iz naziva planinskog mjestašca Monestier de Clermont u kojem se nalazi sjedište tvornice.

1954. Moncler izbacuje prvu seriju jakna, namijenjenu zaposlenicima, izrađenu od materijala za vreće za spavanje i punjenu guščjim perjem. Kvaliteta i dizajn u trenu osvajaju glasovitog francuskog planinara Lionela Terrayja, koji s brendom radi na specijalnoj liniji pernatih jakna, hlača i rukavica. Moncler by Lionel Terray uskoro postaje hit među talijanskim alpinistima, koji s novom opremom osvajaju Karakorum, drugi najviši vrh na svijetu.

Šezdesete. Nove pernate jakne, punjene dragocjenom kombinacijom četiri vrste pahuljica, savršene su za ekstremne vremenske uvjete, no nisu musthave samo za sportaše. Žene su očarane njihovom elegancijom, a pridružuju im se i muškarci. Brigitte Bardot, Jackie Kennedy i Alain Delon tek su neki od Monclerovih ovisnika koji se u mondenim skijalištima ne odvajaju od svojih pernatih miljenika.

1964. Lionel Terray i ekipa s Monclerovom opremom prkose ekstremnim hladnoćama i vjetrovima koji ih prate na ekspediciji po Aljasci.

1968. Kao službeni opskrbljivač francuskog tima na OI u Grenobleu, Moncler dobiva novi logo, prepoznatljiva stiliziranog pijetlića u bojama francuske zastave.

1972. Francuska skijaška reprezentacija inicira novu verziju pernate jakne, laganiju i udobniju, s kožnim epoletama za nošenje skija. Modeli Huascaran i Nepal preplavljuju zimovališta i oduševljavaju skijaše, profesionalce i amatere.

Osamdesete. Uz dizajnericu Chantal Thomass klasični se modeli preobražavaju, patente zamjenjuju gumbi, a kapuljača dobiva krzneni obrub. Modeli jarkih boja s lakiranim efektom postaju globalni urbani fenomen pa se pojavljuju i kao element večernjeg outfita u glamuroznim milanskim diskotekama.

1999. Transformacija se nastavlja i brend predstavlja svoju prvu kolekciju za proljeće/ljeto.

2003. Moncler kupuje Talijan Remo Ruffino, današnji vlasnik i kreativni direktor, koji radi na daljnjim pomacima. Svi artikli i dalje se proizvode u Francuskoj, isključivo od perja ondje uzgojenih gusaka.

2008. Giambattisto Valli preuzima umjetničko vodstvo nad ženskom kolekcijom Gamme Rouge, utemeljenom 2006. Monclerova pernata jakna zrela je za crveni tepih.

2009. Prva u nizu duhovitih kampanja legendarnog modnog fotografa Brucea Webera, čiji koncept uspješno spaja Monclerovu tradiciju i glamurozni modni imaginarij. Fashionistice poput Sarah Jessice Parker ne mogu mu odoljeti.

2012. Aktivni protagonist umjetničkih instalacija i događanja, Moncler je danas “proširena obitelj” u kojoj uz osnovne kolekcije mjesto imaju i ekskluzivne kreacije pod etiketom Gamme Rouge za žene, Gamme Blue za muškarce, Moncler Enfant za djecu te Moncler Grenoble, kolekcija suvremenih interpretacija vintage modela te kuće. No bile one klasične ili ekskluzivne, sve Monclerove kreacije čuvaju DNK tog brenda, legendarnu lakoću njegovih proizvoda. Približno 220 g za mušku i 160 g za žensku jaknu, bolje ne može!

Tekst: Ana Ahel
Foto: Moncler Press, Getty Images

Preporučujemo

Pročitajte i...

H&M objavio kolekciju novog gostujućeg dizajnera!

Giambattista Valli za švedski brend

Rita Ora zadivila futurističkim puffer jaknama

Pjevačica uvijek uspijeva biti korak ispred u modnom izričaju

Rita Ora u neobičnoj kombinaciji proslavila Dan zahvalnosti

Moncler jakna za zimske nastupe na otvorenom

Valentino i Moncler donose spas za teške zimske dane

Zimske-haljine jakne za savršen izgled u svim vremenskim neprilikama

▲ Povratak na vrh