Ima li koncept ‘see now, buy now’ budućnost?

28.10.2016.

Sad kad su se slegli dojmovi s nedavno održanih tjedana mode, pravi je trenutak za malo dublju analizu. Bilo je to turbulentnih i po mnogočemu eksperimentalnih mjesec dana od kojih se očekivalo puno, prije svega u pogledu formata koji bi omogućio prikazivanje kolekcija 'u sezoni'

Neki su se odlučili za ‘see now, buy now‘ pristup, drugi ga odlučno odbili pa se nakon svega viđenog nameće logično pitanje – je li spomenuti koncept donio željene rezultate? Istraživanja kažu: i je i nije.

No, krenimo od početka. Poanta zaokreta u prezentaciji kolekcija bila je omogućiti kupcima da odmah kupe viđene komade i time ih potaknuti na brzopoteznu kupovinu. Jedan od najglasnijih zagovornika ovog formata bio je Burberry, a u Londonu mu se pridružio i Topshop, dok su s druge strane oceana isti sistem primijenili Tom Ford, Tommy Hilfiger, Thakoon i Ralph Lauren.

 

topshop-unique-7

Topshop Unique

 

Što kažu istraživanja?

Jesu li ispunili očekivanja? Teško je reći, odnosno teško je objektivno prosuditi iako svi redom navode kako su odmah nakon revija zabilježili rekordnu posjećenost svojih web-butika. Svojevrsno istraživanje proveli su portal Business of Fashion i analitičari tvrtke Edited, specijalizirane za e-trgovinu modnih brendova, među kojima su Topshop, Burberry i Ralph Lauren.

 

tom ford

Tom Ford

 

Prema njima dostupnim podacima, Topshop je nakon svoje Topshop Unique revije na Londonskom tjednu mode rasprodao tri prikazana modela, isti uspjeh postigao je i Burberry, dok je Ralph Laurent također ostvario značajan promet. Nadalje, iz njujorške robne kuće Bergdorf Goodman potvrdili su kako je interes nakon revije Toma Forda bio pojačan te su zabilježili snažniju prodaju modnih dodataka i kozmetike s njegovim potpisom.

Sve to naravno nije dovoljno za konkretne zaključke iako je jasno kako su spomenuti brendovi privukli značajan interes medija i publike. Ne treba zaboraviti kako su ovo bili prvi pokušaji realizacije logistički vrlo zahtjevnog formata i cijeloj priči treba dati još vremena prije konkretnih zaključaka.

Zasad, ‘see now, buy now’ pristup nije ostvario ništa revolucionarno u pogledu prodaje, ali je za publicitet učinio čuda. Je li to dovoljno za daljnje eksperimente ili će stvari ostati na ovome? Odgovor ćemo dobiti u siječnju kad modna karavana krene na još jednu turneju od New Yorka do Pariza.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Burberry lansirao prvu video igricu

Zanimljiv potez britanske modne kuće

Burberry vam nudi osobnog kupca i šalicu čaja

Britanski brend u novoj inicijativi

Burberry postaje 100% održiv

A kariranom ni traga

Kendall Jenner iznenadila sve prisutne na Burberry reviji!

Novo izdanje slavne članice klana Kardashian

Burberry kampanja kroz objektiv hrvatskog fotografa

Fantastični vizuali britanske modne kuće

Burberry izbacio hoodicu za pse

Stylish komad za kućne ljubimce

▲ Povratak na vrh