Ima li visoka moda budućnost?

12.07.2016.

Kako na tržištu kotiraju napredne, eksperimentalne ideje i koncepti kojima se poznati couturieri poigravaju?

U Parizu je upravo završio Tjedan visoke mode – parada revolucionarnih kreacija i klasičnih ideja, najbolje i najskuplje što moda može ponuditi. Ipak, unatoč neprocjenjivoj vrijednosti i nepobitnoj estetici prikazanog, mnogi se i dalje pitaju – ima li haute couture budućnost?

Tržište definitivno ima, iako je ono prilično malo i svodi se na žene oligarha, kraljevske obitelji Bliskog Istoka i Europe, mnogobrojne kineske milijarderke i još poneku industrijalku. Sve one jako vole modu i bez puno razmišljanja za dobar komad mogu izdvojiti desetke tisuća dolara.

Za njih, visoka moda je statusni simbol, privilegija koja garantira poseban tretman i originalni stil. Jer klijentice couture ateljea znaju kako je njihova skupocjena garderoba po mjeri unikat koji nema nitko drugi u svijetu i tu su privilegiju spremne skupo platiti.

 

Kolekcija visoke mode za jesen/zimu 2016./17.

Kolekcija visoke mode za jesen/zimu 2016./17.

Jesen/zima 2016./17.

 

Među couture velikanima, svakako se ističe Chanel čiji je Karl Lagerfeld novu sezonu očekivano zamislio s puno tvida, bogatim perjem i prekrasno sašivenim kaputima, a kolekciju je odlučio prikazati u intimi Chanel krojačkih radionica, u prisustvu švelja i ostalih radnica zaslužnih za izvedbu njegovih grandioznih ideja.

 

Viktor&Rolf

Jesen/zima 2016./17.

Jesen/zima 2016./17.

 

Odlične kritike dobio je i Gilles Mendel iz J.Mendela koji je na ovom Tjednu visoke mode prikazivao kao gost i impresionirao zavidnom razinom izrade uz mnogo štrasa i bogatog krzna nudeći novu viziju luksuza. S druge strane, dizajnerski duo Viktor&Rolf osmislio je fenomenalnu provokaciju inspiriranu recikliranjem, skitnicama i novim počecima, osmislivši kreacije izrađene od otpada i stare odjeće.

S obzirom na raznolikost prikazanog, couture itekako ima budućnost, ako zbog ničeg drugog onda zato što dizajnerima nudi bezrezervnu slobodu i prostor za eksperimentiranje.

Visoka moda nije komercijalna djelatnost i od nje se ne očekuje da zadovolji masovni interes, za razliku od pret-a-porter kolekcija čiji dizajneri moraju razmišljati o rastu prihoda i željama tržišta. Kupci visoke mode vole biti iznenađeni i drugačiji i upravo zbog toga couturieri često riskiraju idejama koje nikada neće zaživjeti na ulici. Ipak, te naizgled prenapredne ideje i koncepti kojima se couturieri poigravaju, dovode do inovacija i u rtw kolekcijama i u nekom se obliku kasnije razrađuju i na komercijalnoj razini.

Zbog toga nema bojazni za visoku modu. Bez nje ni brza moda nema budućnosti, nema trendova koje može interpretirati ili publiku koju može privući. Suprotno svima koji tvrde kako je haute couture zastario koncept bez budućnosti.

 

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Tko je žena koja će se prepoznati u novom couture Balmainu?

Moda koja ostavlja bez teksta – i ništa više

20 najljepših vjenčanica s Tjedna visoke mode u Parizu

Izdvojili smo najljepše vjenčane kreacije s prestižnog Tjedna visoke mode

Što kažete na ovaj novi modni dodatak za gležanj?

Na Tjednu visoke mode u Parizu na pistu kuće Maison Margiela "ušetao" je novi modni dodatak - držač pametnog telefona za gležanj

Tko sjedi u prvom redu na Tjednu visoke mode u Parizu?

Tjedan visoke mode u Parizu je definitivno najprestižniji tjedan mode u svijetu

▲ Povratak na vrh