Je li danas zaista nemoguće ostati neovisan dizajner?

27.06.2018.

Malo što nas je šokiralo kao vijest da je Dries Van Noten prodao udio u svojoj kompaniji. Jer Van Noten je oduvijek slovio kao jedan od nepopustljivih slobodnjaka koji stvari radi na svoj način

Baš kao Rei Kawakubo, Rick Owens, Erdem Moralioglu ili Giorgio Armani, Dries Van Noten je kao neovisan dizajner sam diktirao svoj tempo i odbijao povlačiti pomodne poteze samo zato da bi zadovoljio plan rasta nekog nezainteresiranog menadžera. Ipak, i on je nedavno popustio i prodao suvlasnički udio u svojoj kompaniji španjolskom konglomeratu Puig ostavivši nas pomalo zabrinute i u dilemi. Je li zaista nemoguće na današnjoj modnoj sceni opstati kao neovisan dizajner? Ili je Van Noten našao partnera koji će ga podupirati bez obzira na sve?

Proteklih smo se desetljeća nagledali raznolikih scenarija. Od dizajnera koji su prodajom udjela izgubili čak i pravo na svoje ime i modnu kuću – kao Paul Poiret, André Courrèges, Roy Halston, Helmut Lang, Jil Sander, Roland Mouret i John Galliano, do Azzedine Alaïje kojem je Richemont omogućio da stvara pod svojim uvjetima. Zbog toga je prodaja velikom ulagaču uvijek rizičan posao iako većina dizajnera jedino na taj način može doći do financijskih sredstava potrebnih za svaki veći poslovni iskorak poput širenja tržišta ili otvaranja kapitalnih butika na nekoj od najprometnijih modnih avenija. Istovremeno, to za mnoge od njih znači da moraju žrtvovati dio svoje kreativnosti i pristati na neke komercijalne poteze poput parfema, online prodaje ili suradnje s influencerima. Jednostavno rečeno, sve ima svoju cijenu.

A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten) on Feb 28, 2018 at 12:58pm PST

A otprilike u isto vrijeme kad je Van Noten sklopio ugovor s Puigom, Stella McCartney je nakon sedamnaest godina otkupila Keringov udio u svojoj kompaniji i tako ponovno postala jedina vlasnica. Nema sumnje da je McCartney svih tih godina dobro iskoristila podršku bogatih ulagača u širenju posla i pozicioniranju svog brenda pa danas, kad je njena kuća uspješna globalna kompanija, može ponovno zaploviti solo vodama.

Planira li i Van Noten isto? Iako nam se sada čini da je prodao svoju slobodu, Van Noten možda samo želi učvrstiti poziciju na sceni i osnažiti svoj brend da bi onda ponovno otkupio Puigov udio i postao slobodnjak. Nadajmo se da na tom putu neće biti primoran žrtvovati svoju viziju i kreativnost i da je u Puigu zaista našao partnera koji će ga podržavati na njegovom briljantnom putu.

Piše: Maja Karnik
Foto: Instagram

Preporučujemo

Pročitajte i...

Stilska inspiracija: Jessie Bush

Jako cool novozelanđanka!

Super celebrity outfiti s aerodroma

Kako izgledaju zvijezde u tranzitu?

5 pastelnih detalja koji će se sjajno uklopiti u svaki zimski look

Pastelne nijanse nisu rezervirane samo za ljeto

Boja koja je neočekivano okupirala street style

A ove je jeseni popularna u svim nijansama!

▲ Povratak na vrh