Koja je formula uspjeha luksuzne mode?

17.05.2017.

Trgovci luksuzom svoj rast već godinama temelje na osvajanju novih tržišta. Ipak, čini se kako spomenuta taktika više nije tako pouzdana pa su se mnogi našli u problemima

Nakon godina geografske ekspanzije i zavođenja novopečene svjetske buržoazije, novih je tržišta sve manje i luksuzni su brendovi danas primorani okrenuti se postojećim kupcima. Ipak, ti su kupci teži zalogaj. Njihovi su ormari već prepuni skupe dizajnerske odjeće i torbica, i odavno su utažili glad za statusnim simbolima pa ih samo noviteti i originalnost mogu zainteresirati.

Ipak, nije lako inovirati na ionako zasićenom i kompetitivnom tržištu luksuzne mode gdje je naizgled sve već izmišljeno i postoje racionalna ograničenja poput nosivosti i funkcionalnosti. Kako se istaknuti u moru respektabilnih brendova?

Neki su krenuli s personalizacijom torbica i ostalih modnih dodataka, drugi s minijaturnim verzijama svojih it-torbi, treći odabranim kupcima nude drugačije iskustvo kupovine, ali u osnovi, malo se tko odvažio na dramatične inovacije u estetici. Gucci, Céline i Saint Laurent su rijetki primjeri namjernog zaokreta u imidžu brenda koji su riskirali i uspjeli, pokazavši da je drastičan estetski iskorak puno efikasniji način za uzdizanje na ljestvici poželjnih brendova.

 

Céline, proljeće/ljeto 2017.

 

To je ujedno i mnogo riskantniji put, što dokazuju sve češće smjene dizajnera koji jednostavno nisu uspjeli provesti uspješnu revoluciju i impresionirati bogate kupce.

To naravno ne znači da ne znaju svoj posao, jednostavno se nisu usudili okrenuti stvari naglavačke. No, ziheraštvo se u modi više ne isplati, barem ne u visokom cjenovnom razredu. Dokazuju to svojim problemima Prada, Ralph Lauren, Burberry i Cavalli pa je jasno kako čak i kuće s jasnim identitetom i tradicijom više nisu sigurne pred naletom inovativnih kreativnih direktora koji se ne boje riskirati.

Ima i onih koji su našli zlatnu sredinu pa doziraju rizik. Odličan primjer je Louis Vuitton čije se pret-a-porter kolekcije promišljeno mijenjaju, dok se drastičnije inovacije ostavljene za cruise kolekcije i dizajnerske suradnje među kojima je posljednja ona s brendom Supreme osigurala ogroman publicitet.

 

Louis Vuitton, jesen/zima 2017. /18.

 

Vuitton se tako zasad dobro snalazi u novim uvjetima i uspijeva ostati relevantan na kompetitivnom modnom tržištu. A ostali? Tržište luksuza je sve zahtjevnija igra, a imperativ originalnosti i novoga pravilo koje se jednostavno ne smije previdjeti. Oni koji pronađu način ili vizionara spremnog na takve izazove, ostaju u igri. Ostali će se morati zadovoljiti stagnacijom.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: getty/Guliver Images

Preporučujemo

Pročitajte i...

Što se dogodi kada se spoje Kylie Jenner i Céline?

Kylie Jenner iznenadila nas je neobičnom odjevnom kombinacijom s potpisom modne kuće Céline

Céline PVC torba koju nose baš sve trendseterice

PVC je obilježio ovo proljeće, a čini se da je upravo ova Céline torba predvodila taj trend

Rosie Huntington-Whiteley zna kako nositi trendi karirani sako

Supermodel Rosie Huntington-Whiteley jučer je prošetala ulicama New Yorka odjevena u trendi kombinaciju

Tri vijesti iz svijeta mode koje ste propustili

Proljeće je pred vratima, a s njim dolaze i sve uzbudljiviji dani u svijetu mode

U obranu identiteta - hoće li uskoro sve zaista izgledati isto?

Za razliku od jeseni 2015. kada su nas zaprepastile nenadane smjene u čak tri vodeće pariške kuće – Balenciagi, Lanvinu i Dioru – danas se više nitko ne uzbuđuje na vijesti o novim križaljkama na modnom vrhu

Hedi Slimane je novi kreativni direktor kuće Céline

Kuća Céline dobila je novog kreativnog direktora

▲ Povratak na vrh