Ksenija Vrbanić: “Svi oni koji misle da je sreća negdje drugdje će spoznati nakon stečenog iskustva da je ipak doma najbolje”

07.06.2018.

Ususret ELLE Boutiqueu by Smartwater razgovarali smo s najuspješnijom hrvatskom dizajnericom, Ksenijom Vrbanić

Xenia Design jedan je od najdugovječnijih hrvatskih brendova, a vjerojatno je i najuspješniji. Njegova osnivačica i dizajnerica Ksenija Vrbanić uspjela je stvoriti autentičan brend koji je osvojio cijeli svijet, a svima u Hrvatskoj je primjer što neumoran rad i ulaganje u napredak doista mogu donijeti.

U subotu 9. lipnja na ELLE Boutiqeu by Smartwater vidjet ćemo komade iz njezinih kolekcija, a tu smo prigodu iskoristili kao povod da je privedemo na kratak razgovor. U nastavku pročitajte što nam je sve otkrila…

XD je jedan od najdugovječnijih i najuspješnijih brendova u Hrvatskoj. U čemu je tajna?

Tajna je u tome što sam svake nove sezone, s novom kolekcijom, opet na početku. Kao da se ništa prije toga nije dogodilo. I tako godine prolaze, a ja sa svakom kolekcijom krećem u nove izazove. Već mi je odavno jasno da tu nema kraja. A uspjeh je samo produkt rada, istraživanja, znanja i upornosti.

Sjajan ste primjer da nije potrebno napustiti Hrvatsku da bi se ostvarila inozemna karijera. Imate li savjet za mlade dizajnere koji su izgubili nadu da se u Hrvatskoj (ili iz Hrvatske) može uspjeti?

Svi oni koji misle da je sreća negdje drugdje ili da je lakše negdje drugdje će spoznati nakon stečenog iskustva da je ipak doma najbolje. Moja odluka da ostanem ovdje i razvijem svu potrebnu logistiku za stvaranje kolekcija koje su namijenjene internacionalnom tržištu se pokazala sretnim rješenjem.

Problem s mladim dizajnerima je taj, što nemaju priliku dobiti pravu verifikaciju na svoj rad. To je presudna činjenica koja usmjerava budućnost. Nije prava stvarnost da svaki dizajner gradi svoj brend. Na tržištu rada potrebni su različiti profili modnih dizajnera, ali nažalost to većina ne razumije. Jednako kao što svaki ekonomist nije manager, tako i svaki modni dizajner ne može imati svoj brend.

Digitalno doba omogućuje rad gdje god želimo, ali u Hrvatskoj hrana još uvijek ima miris i okus, voda je pitka, zrak je čist, ljudi su marljivi. Često naglašavam da se još jedino u Hrvatskoj može tako dobro živjeti, a tako malo raditi. Pri tome mislim na srednji, najmnogobrojniji sloj ljudi.

Vaša kći Gala stvorila je sjajan mladi brend koji je trenutno jedan od najperspektivnijih u Hrvatskoj, barem prema mom skromnom mišljenju. Kako vi gledate na sve to?

Gledam sa strane i usmjeravam koliko mogu. Iako, priznajem, da je to ipak generacijski jaz. Ona je uhvatila tu žicu koja danas pokreće nova kretanja prije modnih trendova. A da je tome tako, rekli su to u Parizu neki bitni insideri. Pred njom je sjajna budućnost. Ja sa strane promatram i stojim na raspolaganju s logistikom. I uvijek govorim da je najbitnije da je sretna! I ako je sretna s time što radi, onda je to dobro!

Nedavno ste se na društvenim mrežama pohvalili početkom gradnje nove XD zgrade. O čemu se radi?

Kako svake sezone rastemo, moramo malo proširiti prostore za rad. Prethodno razdoblje organizirali smo i potpuno odvojili XD logistički centar na 1500 m2, koji nam omogućuje bolju i kvalitetniju distribuciju našim internacionalnim kupcima. A sada ćemo povećati prostor konstrukcije, dizajna, krojnice i pripreme na sljedećih 1000m2. Tako će XD dizajn centar nakon nove dogradnje biti na 3500 m2.

Hoćete li nas uskoro počastiti kakvom revijom u Hrvatskoj?

Planiramo nakon završetka izgradnje prirediti otvorenje, a to uključuje i reviju. Arhitektura novog prostora po svojoj posebnosti zaslužuje to.

A što ćete nam predstaviti na ELLE Boutiqueu?

Kako je to po površini izlaganja doista boutique, samo reprezentativne komade s vrlo privlačnim ELLE popustima.

Piše: Nives Bošnjak
Foto: XD

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh