Makedonski dizajner nam je otkrio tajnu maštovitog donjeg rublja

13.08.2019.

Nesvakidašnji dizajn

Otkako sam se prvi put susrela s kreacijama makedonskoga dizajnera Igora Pacemskog i parom gaćica njegovog brenda Yes Master s printom lubanja, posve sam se navukla na njihov maštovit i originalan dizajn, znajući – ovo je nešto drugačije!

 

 

Igorove se kreacije redovito pojavljuju u popularnim svjetskim časopisima poput britanskog Cosmopolitana, japanskog Nylona ili online izdanja japanskog Ellea te se prodaju diljem svijeta na wow lokacijama poput berlinskog KaDeWe-a ili američkog Free Peoplea i ModClotha.

S karizmatičnim Igorom porazgovarali smo o njegovom zanimljivom životnom putu, na koji je krenuo iz Makedonije, sa stanicama u Londonu i Bugarskoj, o kolekciji badića koji se mogu nabaviti na Farfetchu te saznali više o inspiraciji iza njegovih neodoljivih kreacija i novoj kampanji snimljenoj u Beogradu.

 

 

Za početak, znam da imaš zanimljivu priču o tome kako si se našao u svijetu dizajna donjega rublja. Nisi studirao modni dizajn, nego si krenuo iz totalno drugog miljea, zar ne?

Igor: Kao dijete bivše Jugoslavij,e koje dolazi iz konzervativne obitelji, moji roditelji (oboje zagrebački diplomci) bili su mišljenja da je primjerena profesija za inteligentnog momka medicina, pravo, ekonomija ili akademija u bilo kojem formatu. Stjecajem okolnosti pohađao sam engleski internat Uppingham i zatim upisao studij kemijskog inženjeringa u Leicesteru, a poslije prešao na kvantnu kemiju u London na UCL. Moji su bili bijesni kad sam se preselio u London i morao sam početi raditi te sam našao posao u skladištu marke Lambretta. Slučajni susret s vlasnikom te firme dao mi je mogućnost da dobijem stažiranje u buying officeu. Napustio sam taj posao 5 godina kasnije kao menadžer odjela te mi je ponuđen posao u kultnom shopu Coco de Mer za donje rublje i erotiku, čija je tadašnja vlasnica bila Anita Roddick, osnivateljica Body Shopa zajedno s kćerkom Samanthom. Ondje sam počeo dizajnirati i – pun mladenačkog bravada – osnovao marku Yes Master, koja se odmah počela prodavati u svijetu! Kako Englezi kažu: “The rest is history”!

 

 

Brend si započeo u Engleskoj, kako je došlo do sadašnje centrale u Bugarskoj, gdje je tvornica u kojoj se proizvode kolekcije?

Igor: Zbog proizvodnje – u Engleskoj je postalo nemoguće proizvoditi, uz činjenicu da sam mogao lako naučiti jezik. Centar Sofije tipičan je za srednju i istočnu Europu – malo stakleno zvono, koje se nekako tolerira nakon Londona. Bugari su marljivi, pedantni i dobro rade te mi je biznis transakcija od Sofije napravila dom. No showroom mi je u pak u New Yorku.

Pratim na društvenim mrežama tvoja putovanja po cijelome svijetu – jedan dan si u Tokiju, već sljedeći u Berlinu – gdje se sve u svijetu mogu pronaći tvoji proizvodi?

Igor: To je najveći blagoslov i najveće prokletstvo ove profesije. U posljednjih 12 mjeseci obišao sam zemljinu kuglu tri puta. Marka se prodaje u Americi, Japanu, Engleskoj i Beneluxu… Čak i u Skoplju u prodavaonici Luxantica!

 

 

Tvoj prvi brend karakterizira pomalo kinky ime – kako bi opisao filozofiju iza brenda Yes Master?

Igor: Yes Master je igra na činjenicu da se zovem Igor, a lik Igora u filmu doktoru Frankensteinu neprestano izgovara tu repliku. A ozbiljno je objašnjenje da nas naš master/gospodar impuls tjera da kupimo nešto što nam realno ne treba, samo zato što je fabulozno!

Kao da ti nije bio dosta jedan uspješan brend, imaš i diffusion liniju – Noblesse Oblige! Kako si se odlučio na pokretanje drugog brenda i po čemu se razlikuje od Yes Mastera?

Igor: Kako je Yes Master evoluirao u klasični couture, koji je cjenovno nedostupan za “normalan” svijet (između ostalog, jedan je od rijetkih koji u svojim kreacijama ima čuvenu francusku Solstiss čipku), Noblesse Oblige nastao je kao logična ekstenzija Yes Mastera. Cilj je bio stvoriti marku koja koristi europske materijale i europsku izradu, te je superiornijeg dizajna i kvalitete od rublja i badića srednje klase. To se u UK-u zove overspeccing i za mene je jako pozitivna stvar. Dati klijentici više za OK cijenu. Uvijek sam volio i cijenio demokratsku modu.
Razliku između 2 brenda možda bi najbolje opisao njihov imaginarni soundtrack: za Yes Master bio bi Freulein Annie Marlene Dietrich, u skupom hotelu s koktelom od gina, a za Noblesse – Joe le Taxi Vanesse Paradis.

 

 

Zabavnu kampanju retro stila za Noblesse Oblige 2020 kolekciju snimio si Beogradu, ali inspiracija su bile Splićanke? Reci nam više.

Igor: Ja sam užasan kulturni jugo-nostalgičar. Rođen u Skoplju, rodbina u Zagrebu i Beogradu, otac mi je živio i u Rijeci…Googlao sam Yugo modu iz 80-ih te naišao na jedan divan blog pun fotografija sa splitske rivijere 80-ih. Jako mi se dopao taj mélange lokalne modne ekspresije i, naravno, zapadnog utjecaja. Inspiracija se proširila na cijeli ex-Yu, a Sava Mala u Beogradu mi je bila super mix stare arhitekture i brutalizma. Sljedeća kampanja može biti i u Zagrebu, tko zna?

 

 

Piše: Jasna Rausavljević
Fotografije: Yes Master

Preporučujemo

Pročitajte i...

Izvještaj s Chanelove  Métiers d’Art revije

Zajednička vizija Virginie Viard i Sofie Coppole

Elle Edit- Ovo su najcool viseće naušnice za vaš sljedeći party

Inspirirali smo se red carpetom Fashion Awardsa

Saint Laurent ima jako cool resort kolekciju

Rock vibra poznate modne kuće

Kolekcija nakita Ive Viljevac koja će blagdansko raspoloženje učiniti još posebnijim

Energična kampanja Ive Viljevac koja nakitom ujedinjuje različitosti

▲ Povratak na vrh