Makedonski dizajner nam je otkrio tajnu maštovitog donjeg rublja

13.08.2019.

Nesvakidašnji dizajn

Otkako sam se prvi put susrela s kreacijama makedonskoga dizajnera Igora Pacemskog i parom gaćica njegovog brenda Yes Master s printom lubanja, posve sam se navukla na njihov maštovit i originalan dizajn, znajući – ovo je nešto drugačije!

 

 

Igorove se kreacije redovito pojavljuju u popularnim svjetskim časopisima poput britanskog Cosmopolitana, japanskog Nylona ili online izdanja japanskog Ellea te se prodaju diljem svijeta na wow lokacijama poput berlinskog KaDeWe-a ili američkog Free Peoplea i ModClotha.

S karizmatičnim Igorom porazgovarali smo o njegovom zanimljivom životnom putu, na koji je krenuo iz Makedonije, sa stanicama u Londonu i Bugarskoj, o kolekciji badića koji se mogu nabaviti na Farfetchu te saznali više o inspiraciji iza njegovih neodoljivih kreacija i novoj kampanji snimljenoj u Beogradu.

 

 

Za početak, znam da imaš zanimljivu priču o tome kako si se našao u svijetu dizajna donjega rublja. Nisi studirao modni dizajn, nego si krenuo iz totalno drugog miljea, zar ne?

Igor: Kao dijete bivše Jugoslavij,e koje dolazi iz konzervativne obitelji, moji roditelji (oboje zagrebački diplomci) bili su mišljenja da je primjerena profesija za inteligentnog momka medicina, pravo, ekonomija ili akademija u bilo kojem formatu. Stjecajem okolnosti pohađao sam engleski internat Uppingham i zatim upisao studij kemijskog inženjeringa u Leicesteru, a poslije prešao na kvantnu kemiju u London na UCL. Moji su bili bijesni kad sam se preselio u London i morao sam početi raditi te sam našao posao u skladištu marke Lambretta. Slučajni susret s vlasnikom te firme dao mi je mogućnost da dobijem stažiranje u buying officeu. Napustio sam taj posao 5 godina kasnije kao menadžer odjela te mi je ponuđen posao u kultnom shopu Coco de Mer za donje rublje i erotiku, čija je tadašnja vlasnica bila Anita Roddick, osnivateljica Body Shopa zajedno s kćerkom Samanthom. Ondje sam počeo dizajnirati i – pun mladenačkog bravada – osnovao marku Yes Master, koja se odmah počela prodavati u svijetu! Kako Englezi kažu: “The rest is history”!

 

 

Brend si započeo u Engleskoj, kako je došlo do sadašnje centrale u Bugarskoj, gdje je tvornica u kojoj se proizvode kolekcije?

Igor: Zbog proizvodnje – u Engleskoj je postalo nemoguće proizvoditi, uz činjenicu da sam mogao lako naučiti jezik. Centar Sofije tipičan je za srednju i istočnu Europu – malo stakleno zvono, koje se nekako tolerira nakon Londona. Bugari su marljivi, pedantni i dobro rade te mi je biznis transakcija od Sofije napravila dom. No showroom mi je u pak u New Yorku.

Pratim na društvenim mrežama tvoja putovanja po cijelome svijetu – jedan dan si u Tokiju, već sljedeći u Berlinu – gdje se sve u svijetu mogu pronaći tvoji proizvodi?

Igor: To je najveći blagoslov i najveće prokletstvo ove profesije. U posljednjih 12 mjeseci obišao sam zemljinu kuglu tri puta. Marka se prodaje u Americi, Japanu, Engleskoj i Beneluxu… Čak i u Skoplju u prodavaonici Luxantica!

 

 

Tvoj prvi brend karakterizira pomalo kinky ime – kako bi opisao filozofiju iza brenda Yes Master?

Igor: Yes Master je igra na činjenicu da se zovem Igor, a lik Igora u filmu doktoru Frankensteinu neprestano izgovara tu repliku. A ozbiljno je objašnjenje da nas naš master/gospodar impuls tjera da kupimo nešto što nam realno ne treba, samo zato što je fabulozno!

Kao da ti nije bio dosta jedan uspješan brend, imaš i diffusion liniju – Noblesse Oblige! Kako si se odlučio na pokretanje drugog brenda i po čemu se razlikuje od Yes Mastera?

Igor: Kako je Yes Master evoluirao u klasični couture, koji je cjenovno nedostupan za “normalan” svijet (između ostalog, jedan je od rijetkih koji u svojim kreacijama ima čuvenu francusku Solstiss čipku), Noblesse Oblige nastao je kao logična ekstenzija Yes Mastera. Cilj je bio stvoriti marku koja koristi europske materijale i europsku izradu, te je superiornijeg dizajna i kvalitete od rublja i badića srednje klase. To se u UK-u zove overspeccing i za mene je jako pozitivna stvar. Dati klijentici više za OK cijenu. Uvijek sam volio i cijenio demokratsku modu.
Razliku između 2 brenda možda bi najbolje opisao njihov imaginarni soundtrack: za Yes Master bio bi Freulein Annie Marlene Dietrich, u skupom hotelu s koktelom od gina, a za Noblesse – Joe le Taxi Vanesse Paradis.

 

 

Zabavnu kampanju retro stila za Noblesse Oblige 2020 kolekciju snimio si Beogradu, ali inspiracija su bile Splićanke? Reci nam više.

Igor: Ja sam užasan kulturni jugo-nostalgičar. Rođen u Skoplju, rodbina u Zagrebu i Beogradu, otac mi je živio i u Rijeci…Googlao sam Yugo modu iz 80-ih te naišao na jedan divan blog pun fotografija sa splitske rivijere 80-ih. Jako mi se dopao taj mélange lokalne modne ekspresije i, naravno, zapadnog utjecaja. Inspiracija se proširila na cijeli ex-Yu, a Sava Mala u Beogradu mi je bila super mix stare arhitekture i brutalizma. Sljedeća kampanja može biti i u Zagrebu, tko zna?

 

 

Piše: Jasna Rausavljević
Fotografije: Yes Master

Preporučujemo

Pročitajte i...

Modna doza: 7 stvari bez kojih nova sezona nije nova sezona

Kardigani, cipele s blok petama i još pet jesenjih megahitova

Burberry izbacio hoodicu za pse

Stylish komad za kućne ljubimce

Logomanija piše modne trendove za nadolazeću jesen

Print i logo kao okosnica nove Louis Vuitton kolekcije

Kako izgleda zima u modnoj viziji poznatog dvojca?

Nova kampanja brenda Proenza Schouler

Koje smo trendove otkrili na Tjednu mode u Kopenhagenu?

Skandinavija postaje moćan stilski utjecaj

▲ Povratak na vrh