Pita li itko više za DKNY?

17.08.2017.

O Donni Karan moguće je pisati samo u superlativima. U mnogočemu istinska modna vizionarka i omiljena njujorška dizajnerica, Karan je u ženskim ormarima ostavila dubok trag. No, gdje je njezina kuća pozicionirana danas?

Vlastitu modnu kuću pokrenula je još tamo 1984. i odmah osvojila žene sasvim drugačijim pristupom odijevanju. “Tada je postojala samo konzervativna estetika Oscara de la Rente i Billa Blassa s jedne, i ideja o ženi u muškim odijelima s druge strane,” izjavila je svojedobno. “Nije postojala ženstvena, a istovremeno i praktična garderoba i tu sam prepoznala svoju priliku.” Sa svojih “sedam ključnih komada”, koje su činili bodi, suknja na preklop, bluza od šifona, sako, kaput, večernja haljina i tajice, Karan je osmislila garderobu koja se lako kombinira i uvijek izgleda dobro. No, Karan nije poznata samo po funkcionalnoj eleganciji koja je među zaposlenim Amerikankama odmah postala hit. Jedna je od prvih koji su prepoznali potencijal “brze mode” pa je još 1989. pokrenula DKNY, jeftiniju dopunsku liniju namijenjenu mlađoj populaciji i širem tržištu.

Ipak, nakon tri uspješna desetljeća u kojima je s pravom izgradila reputaciju doajenke američke mode, Karan se 2005. pozdravila s modom i napustila čelo svoje kompanije. Tadašnji vlasnik, LVMH grupacija, priopćenjem je odmah najavio kako se glavna linija Donna Karan do daljnjeg gasi, dok se fokus trebao prebaciti na DKNY. Pozicija kreativnih direktora povjerena je dvojcu iz uspješnog brenda Public School, Dao-Yi Chowu i Maxwellu Osborneu, no unatoč obećavajućem početku, dečki su napustili brend nakon što ga je LVMH prodao američkom modnom konglomeratu G-III, u čijem su vlasništvu i Vince Camuto, Tommy Hilfiger, Levi’s i Calvin Klein. Otada je prošlo nešto više od pola godine, ali DKNY još uvijek nema novog kreativnog direktora i ove godine neće prikazivati na njujorškom Tjednu mode.

Unatoč tome, brend je lansirao novu reklamnu kampanju s Emily Ratajkovski u glavnoj ulozi. Kampanju označenu kao #ONLYINDKNY snimio je Sebastian Faena na popularnim njujorškim lokacijama, a kampanja predstavlja kolekciju za jesen 2017. koju je kreirao postojeći dizajnerski tim. Estetski i dalje u athleisure okvirima, kolekcija se ovako na prvu ničime ne ističe. Ratajkowski je za tu ulogu očito odabrana kako bi spasila stvar i privukla pozornost mlađeg dijela publike, kad već odjeća nema taj potencijal. Kako će se stvari dalje razvijati? G-III obećava kako je reorganizacija u tijeku i kako su oko cijele stvari “vrlo optimistični”. Nadamo se da taj optimizam ima pokriće i da ćemo uskoro vidjeti novi stari DKNY u punom sjaju.

Tekst: Maja Karnik
Foto: DKNY

Preporučujemo

Pročitajte i...

Najzačudnija modna revija ove sezone u New Yorku

Inkluzivna pikantna revija na hrskavoj pisti

Aplikacija koja otkriva kopije među luksuznim torbicama

LVMH traži pomoć umjetne inteligencije

Kako Irina Shayk izgleda u vjenčanici?

Oscar de La Renta savršeno pristaje supermodelu

▲ Povratak na vrh