Prije Coco Chanel postojala je Emilie Flöge, dizajnerica koju je modna industrija zaboravila

21.09.2017.

Muza čuvenog Gustava Klimta bila je neustrašiva, revolucionarna dizajnerica koja je inspirirala neke od najvećih slikara 20. stoljeća

Slika “Poljubac” austrijskog slikara Gustava Klimta jedno je od najpoznatijih umjetničkih djela stvorenih u dvadesetom stoljeću, a sažima ljubav u jednom okviru. Neki povjesničari smatraju kako uloge dvaju likova na slici zauzimaju upravo Klimt i njegova partnerica, modna dizajnerica Emilie Flöge.

Njihova dugogodišnja romansa rezultirala je brojnim odličnim suradnjama, no dok je Klimt sa svojim djelima bio u centru pažnje i pod svjetlima reflektora, Emilie, uspješna poslovna žena i neustrašiva dizajnerica, ostala je skriveni dragulj – uglavnom nepoznata i nepriznata u povijesti mode.

Slavna Coco Chanel često se priznaje kao jedina dizajnerica koja je revolucionarizirala modernu žensku odjeću, a neosporiva je činjenica da je upravo ona popularizirala hlače i udobna odijela u vrijeme kad su dame iz visokog društva imale ograničene mogućnosti odijevanja. No, kad je Coco otvorila salon u Parizu 1910. godine, Flöge je već nekoliko godina stvarala avangardne kreacije u Beču. Uz pomoć Klimta, otvorila je ekskluzivni modni butik koji je ubrzo prerastao u bečki centar visoke mode.

Naime, 1904. godine Emilie i njezine dvije sestre otvorile su modnu kuću Schwestern Flöge u bečkoj ulici Mariahilfer, što je bio neobični pothvat za tri neudane tridesetogodišnje žene. Flöge je procvjetala u vrijeme kad je maloprodajna industrija u Beču bila iznimno polarizirana: robne kuće imale su konfekcijsku odjeću koja je bila dostupna masama, a vješti dizajneri pravili su skupu odjeću za žene iz viših klasa.

Modna tvrtka Emilie Flöge zapošljavala je gotovo 80 radnika koji su imali visoke plaće s obzirom na druge modne kuće, a prema razglednicama koje je izmjenjivala s Klimtom, Emilie je dva puta godišnje putovala u Pariz po tkanine, remene i dugmad. Za razliku od drugih maloprodajnih trgovina, sestre Flöge izlagale su i atraktivne umjetničke predmete koji nisu bili na prodaju. Trgovina je bila opremljena elegantnim, podesivim zrcalima, rezbarenim drvenim stolicama i crno-bijelim kockastim stolovima, a dizajnirao ju je Josef Hoffmann, koji je također dizajnirao Klimtov studio.

Ovaj umjetnički orijentirani estetski i razigrani pristup maloprodajnog dizajna postavio je presedan za suvremene koncepcijske trgovine poput Colettea u Parizu, 10 Corso Comoa u Milanu i Dover Street Marketa u Londonu, a tridesetogodišnje poslovanje butika svjedoči o dobrim poslovnim pothvatima sestara Flöge. Osim što je privukao brojne domaće klijente, imao je i međunarodnu publiku koja je uključivala mnoge američke žene.

Nepravdeno je pala u zaborav!

Piše: B.P.
Foto: Profimedia/Instagram

Pročitajte i...

Koje nadnaravne sile vladaju svijetom mode?

Vječna ljubav mode i mistike

Žene s iglom, koncem i vizijom

Zašto brojke na modnom vrhu nisu na strani žena?

Iris van Herpen - upoznajmo se bolje s kraljicom high-tech couturea

Tko je modna dizajnerica koja zamagljuje granice između mode, umjetnosti i znanosti?

▲ Povratak na vrh