Recikliraju li dizajneri posljednjih godina samo stare ideje?

08.12.2016.

„Moda je postala staromodna“, smatra Li Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti

Chanelova prekrasna kolekcija Métiers d’Art upravo prikazana u Parizu, nova pre-fall kolekcija Michaela Korsa ili prepoznatljivo zaigrana Missoni pre-fall prezentacija u New Yorku.

Sve odreda prave modne poslastice neupitne estetske vrijednosti i komercijalnog potencijala, ali istovremeno predvidive kreacije koje potvrđuju kako je dizajnerima još uvijek (pre)teško odmaknuti se od svojih dobro prokušanih formula pa unatoč neupitnoj kvaliteti i ljepoti svojih kreacija, sve rjeđe uspijevaju oduševiti tržište.

Sve tri spomenute kolekcije jako dobro ilustriraju pitanje o kojem se na modnoj sceni već godinama raspravlja, a to je pitanje inovativnosti i prepakiravanja. „Neki od najvećih dizajnera prošlog stoljeća, kao primjerice YSL ili Balenciaga, proslavili su se revolucionarnim idejama,“ napomenula je renomirana stručnjakinja za predviđanje trendova Li Edelkoort.

 

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent 1971. šokirao je modni svijet i promijenio stilski diskurs

 

„Njihove kreacije mijenjale su način na koji se krećemo, način na koji zavodimo. Danas, sve što dizajneri rade su reciklirane stare ideje.“

Edelkoort se na stanje u modi osvrnula na nedavnoj konferenciji portala Business of Fashion naglašavajući kako gubitkom konceptualnosti, moda zapravo gubi smisao.

 

Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

2016. – Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

 

„Moda je postala staromodna“, smatra Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti. No, Edelkoort nije prva koja bez ustručavanja kritizira današnji nedostatak revolucionarnosti i riskiranja. Glasovite kritičarke Robin Givhan i Cathly Horyn također su nebrojeno puta s razočaranjem zapažale kako moda danas ne nudi ništa novo i ne zna oduševiti. Haljina je i dalje haljina, a košulja je ostala košulja.

Kao rezultat, mnoge modne kuće bilježe pad prihoda i zatvaraju butike diljem svijeta. Kome zaista treba dvadeseta bijela košulja? Zasićeno tržište vapi za svježim idejama, ali njih je u konačnici jako malo.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: profimedia

Pročitajte i...

Hrvatski modni spektakl na Kickstarteru

Inovativna capsule kolekcija Unique Travel Set dizajnerice Katarine Džale od sedam komada koji se mogu složiti u više od 10 kombinacija prvi je hrvatski dizajnerski projekt na investicijskoj platformi Kickstarter - podržite je i putujte "light", svaki dan u novom stylingu

Balenciaga

Tko je prošle godine vladao svijetom mode?

Objavljene su nominacije za prestižne nagrade Vijeća američkih modnih dizajnera

Umjetnički zaokret dizajnerskog dua Coded Edge

'Second Skin Project' u suradnji s Martinom Miholić

Kako nositi tenisice na stylish način?

Inspiracija s najpopularnijih modnih blogova za cool i ležerne dnevne lookove

Zara

Je li Zara rezervirana za mlade?

Anketa je pokazala kako već nakon 30-e naš interes za ovaj brend znatno opada

▲ Povratak na vrh