Recikliraju li dizajneri posljednjih godina samo stare ideje?

08.12.2016.

„Moda je postala staromodna“, smatra Li Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti

Chanelova prekrasna kolekcija Métiers d’Art upravo prikazana u Parizu, nova pre-fall kolekcija Michaela Korsa ili prepoznatljivo zaigrana Missoni pre-fall prezentacija u New Yorku.

Sve odreda prave modne poslastice neupitne estetske vrijednosti i komercijalnog potencijala, ali istovremeno predvidive kreacije koje potvrđuju kako je dizajnerima još uvijek (pre)teško odmaknuti se od svojih dobro prokušanih formula pa unatoč neupitnoj kvaliteti i ljepoti svojih kreacija, sve rjeđe uspijevaju oduševiti tržište.

Sve tri spomenute kolekcije jako dobro ilustriraju pitanje o kojem se na modnoj sceni već godinama raspravlja, a to je pitanje inovativnosti i prepakiravanja. „Neki od najvećih dizajnera prošlog stoljeća, kao primjerice YSL ili Balenciaga, proslavili su se revolucionarnim idejama,“ napomenula je renomirana stručnjakinja za predviđanje trendova Li Edelkoort.

 

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent 1971. šokirao je modni svijet i promijenio stilski diskurs

 

„Njihove kreacije mijenjale su način na koji se krećemo, način na koji zavodimo. Danas, sve što dizajneri rade su reciklirane stare ideje.“

Edelkoort se na stanje u modi osvrnula na nedavnoj konferenciji portala Business of Fashion naglašavajući kako gubitkom konceptualnosti, moda zapravo gubi smisao.

 

Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

2016. – Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

 

„Moda je postala staromodna“, smatra Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti. No, Edelkoort nije prva koja bez ustručavanja kritizira današnji nedostatak revolucionarnosti i riskiranja. Glasovite kritičarke Robin Givhan i Cathly Horyn također su nebrojeno puta s razočaranjem zapažale kako moda danas ne nudi ništa novo i ne zna oduševiti. Haljina je i dalje haljina, a košulja je ostala košulja.

Kao rezultat, mnoge modne kuće bilježe pad prihoda i zatvaraju butike diljem svijeta. Kome zaista treba dvadeseta bijela košulja? Zasićeno tržište vapi za svježim idejama, ali njih je u konačnici jako malo.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: profimedia

Pročitajte i...

Ususret dodjeli nagrada 'Oscar' - koje haljine pamtimo?

RED CARPET MANIA Cate Blanchett, Naomi Watts, Nicole Kidman, Emma Stone, Hilary Swank, Julia Roberts samo su neka od imena koja su nas oduševila dosadašnjim izdanjima

Predmet obožavanja: M2Malletier

Torbe koje vole modne insajderice

Lucija Lugomer: američko tržište je cilj svakog plus size modela!

Najpoznatiji hrvatski model s oblinama otkriva zašto misli da je u Hrvatskoj postigla svoj maksimum

Za ovaj fenomenalni brend zasigurno niste ni čuli

Modna povijest Londona ne može se u potpunosti ispričati bez Josepha Ettedguia, frizera rodom iz Casablance koji je krajem šezdesetih u slavnoj ulici King's Road imao popularan frizerski salon

Model u hidžabu prošetao pistom u Milanu

Moda je oduvijek bila inkluzivna umjetnost, barem tako misli Alberta Ferretti

Kolekcija koja nadahnjuje, doziva snove...

Gucci je ponovno ispisao modnu povijest revijom o kojoj će se dugo pričati

▲ Povratak na vrh