Recikliraju li dizajneri posljednjih godina samo stare ideje?

08.12.2016.

„Moda je postala staromodna“, smatra Li Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti

Chanelova prekrasna kolekcija Métiers d’Art upravo prikazana u Parizu, nova pre-fall kolekcija Michaela Korsa ili prepoznatljivo zaigrana Missoni pre-fall prezentacija u New Yorku.

Sve odreda prave modne poslastice neupitne estetske vrijednosti i komercijalnog potencijala, ali istovremeno predvidive kreacije koje potvrđuju kako je dizajnerima još uvijek (pre)teško odmaknuti se od svojih dobro prokušanih formula pa unatoč neupitnoj kvaliteti i ljepoti svojih kreacija, sve rjeđe uspijevaju oduševiti tržište.

Sve tri spomenute kolekcije jako dobro ilustriraju pitanje o kojem se na modnoj sceni već godinama raspravlja, a to je pitanje inovativnosti i prepakiravanja. „Neki od najvećih dizajnera prošlog stoljeća, kao primjerice YSL ili Balenciaga, proslavili su se revolucionarnim idejama,“ napomenula je renomirana stručnjakinja za predviđanje trendova Li Edelkoort.

 

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent 1971. šokirao je modni svijet i promijenio stilski diskurs

 

„Njihove kreacije mijenjale su način na koji se krećemo, način na koji zavodimo. Danas, sve što dizajneri rade su reciklirane stare ideje.“

Edelkoort se na stanje u modi osvrnula na nedavnoj konferenciji portala Business of Fashion naglašavajući kako gubitkom konceptualnosti, moda zapravo gubi smisao.

 

Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

2016. – Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

 

„Moda je postala staromodna“, smatra Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti. No, Edelkoort nije prva koja bez ustručavanja kritizira današnji nedostatak revolucionarnosti i riskiranja. Glasovite kritičarke Robin Givhan i Cathly Horyn također su nebrojeno puta s razočaranjem zapažale kako moda danas ne nudi ništa novo i ne zna oduševiti. Haljina je i dalje haljina, a košulja je ostala košulja.

Kao rezultat, mnoge modne kuće bilježe pad prihoda i zatvaraju butike diljem svijeta. Kome zaista treba dvadeseta bijela košulja? Zasićeno tržište vapi za svježim idejama, ali njih je u konačnici jako malo.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Svi zabranjuju krzno, a što je s perjem?

U jeku sve glasnije kampanje protiv korištenja životinjskog krzna u modnoj industriji, organizacije za zaštitu životinja napominju kako i perje zaslužuje jednaku pozornost

Instagram profili koje morate pratiti za dnevnu dozu Francuskog chica

Donosimo vam 20 genijalnih Instagram profila koji će vam otkriti najbolje od Francuske mode, arhitekture i stila života

Šest brendova kupaćih kostima koje su pokrenuli supermodeli

Baš kao beuty brendovi i brendovi zdrave prehrane, brendovi kupaćih kostima su vrlo popularni među supermodelima, a tko bolji od njih samih može kreirati savršene kupaće kostime?

Ova torbica ima listu čekanja od 1300 ljudi

Torbice koje se nose oko struka ili volite ili mrzite, no čini se da su oko ove torbice američkog brenda Cuyana svi složni

30 ravnih sandala koje ćete obožavati ovoga ljeta

Ovog ljeta nosimo udobne ravne sandale zanimljivih boja i uzoraka!

Neodoljivo donje rublje s hrvatskim potpisom

A'marie po prvi put predstavlja liniju donjeg rublja

▲ Povratak na vrh