Recikliraju li dizajneri posljednjih godina samo stare ideje?

08.12.2016.

„Moda je postala staromodna“, smatra Li Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti

Chanelova prekrasna kolekcija Métiers d’Art upravo prikazana u Parizu, nova pre-fall kolekcija Michaela Korsa ili prepoznatljivo zaigrana Missoni pre-fall prezentacija u New Yorku.

Sve odreda prave modne poslastice neupitne estetske vrijednosti i komercijalnog potencijala, ali istovremeno predvidive kreacije koje potvrđuju kako je dizajnerima još uvijek (pre)teško odmaknuti se od svojih dobro prokušanih formula pa unatoč neupitnoj kvaliteti i ljepoti svojih kreacija, sve rjeđe uspijevaju oduševiti tržište.

Sve tri spomenute kolekcije jako dobro ilustriraju pitanje o kojem se na modnoj sceni već godinama raspravlja, a to je pitanje inovativnosti i prepakiravanja. „Neki od najvećih dizajnera prošlog stoljeća, kao primjerice YSL ili Balenciaga, proslavili su se revolucionarnim idejama,“ napomenula je renomirana stručnjakinja za predviđanje trendova Li Edelkoort.

 

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent 1971. šokirao je modni svijet i promijenio stilski diskurs

 

„Njihove kreacije mijenjale su način na koji se krećemo, način na koji zavodimo. Danas, sve što dizajneri rade su reciklirane stare ideje.“

Edelkoort se na stanje u modi osvrnula na nedavnoj konferenciji portala Business of Fashion naglašavajući kako gubitkom konceptualnosti, moda zapravo gubi smisao.

 

Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

2016. – Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

 

„Moda je postala staromodna“, smatra Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti. No, Edelkoort nije prva koja bez ustručavanja kritizira današnji nedostatak revolucionarnosti i riskiranja. Glasovite kritičarke Robin Givhan i Cathly Horyn također su nebrojeno puta s razočaranjem zapažale kako moda danas ne nudi ništa novo i ne zna oduševiti. Haljina je i dalje haljina, a košulja je ostala košulja.

Kao rezultat, mnoge modne kuće bilježe pad prihoda i zatvaraju butike diljem svijeta. Kome zaista treba dvadeseta bijela košulja? Zasićeno tržište vapi za svježim idejama, ali njih je u konačnici jako malo.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Pita li itko više za DKNY?

O Donni Karan moguće je pisati samo u superlativima. U mnogočemu istinska modna vizionarka i omiljena njujorška dizajnerica, Karan je u ženskim ormarima ostavila dubok trag. No, gdje je njezina kuća pozicionirana danas?

Topshop i Topman imaju novog kreativnog direktora

Vlasnik modnog maloprodajnog carstva, Philip Green, odabrao je nasljednika Kate Phelan i Gordona Richardsona

Raskošna nova kolekcija stiže iz Zare

Zara se za novu kolekciju inspirirala odijevanjem nomada, no ne možemo ne primijetiti niz trendi komada koji su se u njoj našli

Koliko doista vrijede stara modna izdanja?

Čuvajte svoja stara izdanja stranih modnih časopisa. Iako sada možda skupljaju prašinu, za nekoliko bi godina mogla postati vrijedna roba među kolekcionarima

J.Crew ima novu kolekciju majica za sve horoskopske znakove

Američki brend J.Crew predstavio je kolekciju majica inspiriranu horoskopskim znakovima koja bi se u trenu mogla rasprodati

Najljepši ručni satovi za vjenčanje

Što kažete na koncept vjenčanog sata?

▲ Povratak na vrh