Recikliraju li dizajneri posljednjih godina samo stare ideje?

08.12.2016.

„Moda je postala staromodna“, smatra Li Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti

Chanelova prekrasna kolekcija Métiers d’Art upravo prikazana u Parizu, nova pre-fall kolekcija Michaela Korsa ili prepoznatljivo zaigrana Missoni pre-fall prezentacija u New Yorku.

Sve odreda prave modne poslastice neupitne estetske vrijednosti i komercijalnog potencijala, ali istovremeno predvidive kreacije koje potvrđuju kako je dizajnerima još uvijek (pre)teško odmaknuti se od svojih dobro prokušanih formula pa unatoč neupitnoj kvaliteti i ljepoti svojih kreacija, sve rjeđe uspijevaju oduševiti tržište.

Sve tri spomenute kolekcije jako dobro ilustriraju pitanje o kojem se na modnoj sceni već godinama raspravlja, a to je pitanje inovativnosti i prepakiravanja. „Neki od najvećih dizajnera prošlog stoljeća, kao primjerice YSL ili Balenciaga, proslavili su se revolucionarnim idejama,“ napomenula je renomirana stručnjakinja za predviđanje trendova Li Edelkoort.

 

Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent 1971. šokirao je modni svijet i promijenio stilski diskurs

 

„Njihove kreacije mijenjale su način na koji se krećemo, način na koji zavodimo. Danas, sve što dizajneri rade su reciklirane stare ideje.“

Edelkoort se na stanje u modi osvrnula na nedavnoj konferenciji portala Business of Fashion naglašavajući kako gubitkom konceptualnosti, moda zapravo gubi smisao.

 

Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

2016. – Vetements mijenja igru, ali u kome smjeru?

 

„Moda je postala staromodna“, smatra Edelkoort, ali vjeruje kako se to može promijeniti, ako se promijene vrijednosti oko kojih se danas u modi sve vrti. No, Edelkoort nije prva koja bez ustručavanja kritizira današnji nedostatak revolucionarnosti i riskiranja. Glasovite kritičarke Robin Givhan i Cathly Horyn također su nebrojeno puta s razočaranjem zapažale kako moda danas ne nudi ništa novo i ne zna oduševiti. Haljina je i dalje haljina, a košulja je ostala košulja.

Kao rezultat, mnoge modne kuće bilježe pad prihoda i zatvaraju butike diljem svijeta. Kome zaista treba dvadeseta bijela košulja? Zasićeno tržište vapi za svježim idejama, ali njih je u konačnici jako malo.

Piše: Maja Karnik
Fotografije: profimedia

Pročitajte i...

Zaigrana moda i drski stav u prvome planu

Nova kolekcija modnog dvojca Twins nadahnuta društveno-političkom kontekstom

Capsule kolekcija iz radionice brenda NEBO

Nova kolekcija domaćeg brenda

'Modne bube' Delfine Delettrez Fendi

Kolekcija nakita inspirirana kukcima

Veliko slavlje Loredane Bahorić

Multimedijalnim konceptom obilježena jubilarna obljetnica kultnog modnog brenda Charlie design dizajnerice Loredane Bahorić

Pristupačna moda za stylish ljeto

H&M je u ljetnoj kampanji prikazao savršene ljetne haljine i kupaće kostime

Zašto se digla tolika prašina oko bumeranga s potpisom Chanel?

Chanel reagirao na negativnu reakciju na društvenim mrežama

▲ Povratak na vrh