Tko će ‘spasiti’ modnu kuću Ungaro?

20.03.2017.

U jeku nedavnih smjena na čelu modnih kuća Chloé i Givenchy, jedna je slična vijest prošla gotovo nezapaženo. Radi se o smjeni kreativnih direktora u nekad jednako renomiranom ateljeu Emanuela Ungara s čijeg je čela nakon tri godine otišao Fausto Puglisi

Novi kreativni direktor je relativno nepoznati Marco Colagrossi koji je prije toga radio za Dolce&Gabbana i Armani. Colagrossija čeka težak zadatak. Emanuel Ungaro se već godinama bori s problemima i nikako da se vrati na staze stare slave, tamo gdje i pripada, među uspješno revitalizirane kuće Chanel, Balmain, Balenciaga, Dior, Lanvin, Céline ili Chloé. Jer iako u poteškoćama, Ungaro je nekad bio jednako poželjan i utjecajan atelje.

 

Fausto Puglisi tijekom posljednjeg defilea za Ungaro, prošle godine u rujnu u Parizu

 

Početak uspjeha

Njegova je priča počela 1965. kada je mladi dizajner napustio posao kod Cristobala Balenciage i otvorio vlastiti salon visoke mode. Od samog je početka vrtio svoj film, kreirajući u stilu nesvojstvenom dotadašnjim pravilima visoke mode i oduševio Pariz jedinstvenim idejama. Njegova se formula odmah pokazala uspješnom pa je uskoro otvorio veliki butik na Aveniji Madison u srcu Manhattna i zaludio Ameriku. No, nakon nekoliko uspješnih i ekspanzivnih desetljeća, nastupile su devedesete i prvi problemi.

Ungaro je 1997. atelje prodao obitelji Ferragamo, ali je nastavio dizajnirati pod svojim imenom sve do 2005. kada je brend prodan američkom biznismenu iz Silicijske doline, Asimu Abdullahu. Abdullah je u priču uletio s ambicioznim planovima. Moda je već tada izgledala kao unosan posao, a ništa manje privlačna nije ni danas posebno ako se uzme u obzir da su neki od najbogatijih ljudi današnjice upravo magnati modne industrije koji od mode jako dobro žive. Iz njihovog se primjera čini kako je dovoljno dokopati se neke od etabliranih modnih kuća s pariškom adresom, pronaći novog kreativnog direktora, osmisliti dobru priču i uspjeh je zagarantiran.

Nije li to prokušani recept po kojem danas uspješno posluju Chanel, Balmain, Balenciaga, Dior, Lanvin, Celine, Chloe i slični pariški ateljei? Tako se čini, ali očito je potrebno malo više od izdašnih financija. Ima li Colagrossi to nešto? Prije njega, Ungarovim su ateljeom prodefilirali mnogi kreativni direktori, među kojima i Peter Dundas, Esteban Cortazar i Giles Deacon, zadržavajući se tamo jedva dulje od dvije sezone, a kolekcije su se malo prikazivale pa malo otkazivale s rasporeda Pariškog tjedna mode.

 

Model iz kolekcije za proljeće/ljeto 2017.

 

Prava je to šteta jer je Ungaro od samih početaka bio poznat po svom jedinstvenom pristupu ženstvenosti i eleganciji, a svojim je raskošnim materijalima i uzorcima stvarao modu od koje je zastajao dah. I dok njegovu kuću iz sezone u sezonu prate brojni problemi, dizajner se ne oglašava, već živi mirno daleko od očiju javnosti. Bilo bi ipak zanimljivo čuti što on misli o svemu i kome bi najradije prepustio budućnost svog ateljea.

Maja Karnik
Fotografije: Getty Images/Guliver

Pročitajte i...

Miranda Kerr

Miranda Kerr nosi dizajn kuće Emanuel Ungaro

Slavna manekenka na partyju se pojavila u ružičastoj toaleti

Majice s printom rock bendova opet osvajaju trendseterice

Vratio se trend kojeg smo obožavali kao tinejdžeri

Kako izgledaju 'osviješteni' trendovi u objektivu Sare Pukanić?

Stilistica i modna blogerica Barbara Repe udružila je snage s talentiranom fotografkinjom Sarom Pukanić

10 dizajnerskih torbi o kojima sanjamo

Ove it-torbe našle su se na našoj listi želja za proljeće

Zašto se modne blogerice okreću YouTubeu?

Chiara Ferragni, Talijanka najpoznatija kao Blonde Salad, pokrenula je vlastiti YouTube kanal i time najavila potencijalni novi trend među utjecajnim blogericama – vlog, odnosno video-blog

Najbolji modeli obuće iz nove kolekcije Guess

Nešto više temperature dale su nam i... veći izbor cipela! Jedva smo dočekali proljeće!

▲ Povratak na vrh