Ultraluksuzni brendovi nikad poželjniji

07.05.2013.

Koji trendovi i kakvi modni vjetrovi pušu tržištem ultimativnog luksuza?

Teror loga

Vlasnici dva najveća lifestyle konglomerata, LVMH-ov Bernard Arnault i Keringov (bivši PPR) François-Henri Pinault, znaju da je tržište željno svježih ideja i novih lica. Zato su počeli kupovati niche brendove neetabliranih i prespektivnih dizajnera.

Poput velikih nogometnih klubova, modni „skauti“ regrutiraju još mlađe dizajnerske nade

U start-up takvog modnog brenda tijekom nekoliko godina navodno treba uložiti 10-20 milijuna dolara dok ne počne zarađivati.

Budući da njihovi konglomerati ostvaruju profite u milijardama, te im investicije ne predstavljaju velik rizik.

Insajderi naglašavaju da takav trend ulaganja u nove brendove nije zabilježen od kraja 90-ih, kad su oba konglomerata počela sustavno širiti svoje modno carstvo.

No tada su ulagali samo u dokazana dizajnerska imena. Recimo, LVMH je ranih 90-ih kupio brendove Marca Jacobsa i Donne Karan, nakon što su ih sami dizajneri razvili tijekom 80-ih.

PPR je početkom 21. stoljeća preuzeo kontrolni paket dionica kuće Alexandera McQeena, koju je britanski dizajner utemeljio i gradio od 1992.

Nove snage

LVMH prošle je godine uveo školarinu za modnog dizajnera na londonskom Central Saint Martins. Kering (bivši PPR) raspisao je natječaj u njujorškoj Parsons School of Design za najboljeg studenta, koji može stažirati u kući Alexandera McQueena ili Gucciju.

Osim Diesela, u vlasništvu Renza Rossa su i brendovi Maison Martin Margiela, Viktor&Rolf i Marni

Neprikosnoveni vladari najvećih konglomerata luksuzne robe, François-Henri Pinault sa svojim Keringom (bivšim PPR-om) i LVMH-ov Bernard Arnault, nisu jedini igrači na globalnom tržištu najpoželjnije robe.

Dieselov vlasnik Renzo Rosso nedavno se pridružio „klubu milijardera“ (kojih je na Forbesovoj listi gotovo 1500). Posljednjih desetak godina Rosso kupuje većinske udjele u kućama kalibra Maison Martin Margiela, Viktor&Rolf i Marni.

Kako bi ubrzao svoj Diesel, angažirao je stilista Lady Gage Nicolu Formichettija, koji je otišao s mjesta Muglerova kreativnog direktora da bi radio na projektu „Reboot Diesel“.

Dominacija high-street brendova

Švedski Acne još je jedan megauspješni high-street brend koji je s „ulice“ prešao na modnu pistu i pridružio se high-end društvu.

Švedski high-street brend Acne s „ulice“ je prešao na modnu pistu i pridružio se high-end društvu

Acne su u Stockholmu 1996. pokrenula četvorica 20-i-nešto-godišnjaka sa 10 tisuća eura, predstavljajući se kao multidisciplinarni kreativni kolektiv za film i dizajn.

Prošle godine ostvarili su prihod od 112 milijuna dolara na svojim nepretencioznim i urbanom trendseteru neobično privlačnim „krpicama“.

Ništa manje nabrijani hi-street brendovi, poput britanskog The Kooples i francuskog Comptoir des Cotonniers, nadaju se da će krenuti stopama švedskog modnog diva.

Šok-terapijski pristup tradiciji

Vlasnik Keringa François-Henri Pinault „dopustio“ je Hediju Slimaneu da provede svoju šok-terapiju. Prvo je promijenio ime modnog brenda u Saint Laurent, cvrkutavu poetiku „pariškog chica“ zamijenio je distorziranim „kalifornijskim grungeom“.

SL Ad

Slimane je proljetos angažirao Marilyna Mansona i Courtney Love kao zaštitna lica SL-a

Početkom travnja Pinault je najavio da će se PPR od lipnja zvati Kering. Osim očite sličnosti s izgovorom engleske riječi ‘care’ (briga, pažnja), objasnio je da ‘ker’ na rodnom mu bretonskom znači „dom“, čime želi pokazati koliko je njegovoj korporaciji stalo do tradicionalnih vrijednosti i brige za svoje kupce, brendove, dizajnere…

Buđenje uspavanih ljepotica

U redove luksuzne mode vraćaju se ugledne modne kuće koje nisu postojale desetljećima. Nekolicina investitora ciljano budi „uspavane ljepotice“, nekadašnje predstavnice europske elegancije i staroga holivudskoga glamura, poput Schiaparelli i Vionnet, Roger Vivier ili Moynat, Mainbocher, Au Départ, Herbert Levine, Belber…

Čim ih osposobe za funkcioniranje u 21. stoljeću (čitaj: u kratkom roku učine profitabilnima), uglavnom ih preprodaju velikim konglomeratima ili modnim zanesenjacima među milijarderima.

Tekst: Mihaela Batinić
Infografika: Tamara Švelić Sabljić
Foto: Getty Images, press

Preporučujemo

Pročitajte i...

▲ Povratak na vrh