U obranu identiteta – hoće li uskoro sve zaista izgledati isto?

06.03.2018.

Za razliku od jeseni 2015. kada su nas zaprepastile nenadane smjene u čak tri vodeće pariške kuće – Balenciagi, Lanvinu i Dioru – danas se više nitko ne uzbuđuje na vijesti o novim križaljkama na modnom vrhu

Čak i kada je objavljeno kako Pheobe Philo napušta Celine nakon deset, a Christopher Bailey odlazi iz Burberrya nakon sedamnaest godina, glavno pitanje nije bilo što sad, već tko dolazi sljedeći. Odgovore nismo trebali dugo čekati. Philo će na čelu Celinea zamijeniti Hedi Slimane, čiji je posljednji angažman u Saint Laurentu bio praćen kontroverzama i dramatičnim potezima, dok će Baileyevo mjesto zauzeti Riccardo Tisci, donedavni kreativni direktor za Givenchy koji je slavnu couture kuću preoblikovao u mračnu, subverzivnu i senzualnu modnu priču.

Spomenute modne premijere već sada nose epitet događaja godine i svatko tko iole prati modu zasigurno s nestrpljenjem očekuje novu revoluciju ili u najmanju ruku novi zaokret koji će nas oduševiti i ošamutiti kao svojedobno Alessandro Michele za Gucci. No, takav je zaokret zapravo malo vjerojatan.

Alessandro Michele za Gucci

Iako kreativni dizajneri svoje estetske sklonosti nastoje uklopiti u tradiciju modne kuće za koju rade, ti isti dizajneri često su odabrani upravo zbog svog prepoznatljivog imidža i estetskog potpisa. Naravno da nitko od Slimanea ne očekuje da kopira Philo, ili da Tisci nastavi tamo gdje je stao Bailey, ali istovremeno nije poželjno niti da ponove ideje koje su već plasirali pod nekim drugim imenom. Michele je u Gucci došao kao anonimac, bez prethodnih angažmana pod svjetlima reflektora pa je na čelu Guccija po prvi put mogao stvoriti nešto istinski svoje.

Riccardo Tisci za Givenchy

Mogu li se Slimane i Tisci odmaknuti od onoga što su ostavili za sobom i oblikovati novi identitet? Nadam se da mogu. Prelazak Burberrya na mračnu stranu ili novootkrivena Celine buntovnica značili bi recikliranje već viđenih ideja i samo dodatno povećali monotoniju na sceni, a to bi definitivno bio korak unatrag.

Hedi Slimane za Saint Laurent

Sve češće dizajnerske križaljke pokrenule su i raspravu na temu identiteta. Jer ako je identitet skup značajki koje neku osobu čine onom koja jest, postavlja se pitanje koje značajke čine Celine, a koje Burberry? A što je sa značajkama koje čine identitet Slimanea i Tiscija? U oba slučaja, njihovi se identiteti ne poklapaju i nije lako predvidjeti u kojem smjeru će novoizabrani kreativni direktori odvesti proslavljene modne kuće. Gdje god to bilo, njihovi bi potezi mogli baciti novo svjetlo na smjene koje su posljednjih godina u modi postale norma i koje, unatoč tome, zasigurno nisu najbolje rješenje.

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Što se ovih dana nosi na ulicama Milana?

Milanskim ulicama ovih dana šeću najpoznatije svjetske trendseterice

Ovog ljeta nosimo sunčane naočale prozirnih okvira

Sunčane naočale prozirnih okvira osvježit će baš svaku ljetnu odjevnu kombinaciju

Jesu li ovo najružnije cipele koje ste ikada vidjeli?

Talijanski brend Dsquared2 na reviji u Milanu predstavio je neobičan novi model cipela

Gdje nabaviti lanenu haljinu koju obožavaju sve svjetske trendseterice?

Otkrili smo gdje možete kupiti savršenu bijelu lanenu haljinu koja je zaludila svjetske trendseterice!

Daniel Lee novi je kreativni direktor modne kuće Bottega Veneta

Bottega Veneta imenovala je novog kreativnog direktora svega nekoliko dana nakon odlaska Tomasa Maiera

▲ Povratak na vrh