U obranu identiteta – hoće li uskoro sve zaista izgledati isto?

06.03.2018.

Za razliku od jeseni 2015. kada su nas zaprepastile nenadane smjene u čak tri vodeće pariške kuće – Balenciagi, Lanvinu i Dioru – danas se više nitko ne uzbuđuje na vijesti o novim križaljkama na modnom vrhu

Čak i kada je objavljeno kako Pheobe Philo napušta Celine nakon deset, a Christopher Bailey odlazi iz Burberrya nakon sedamnaest godina, glavno pitanje nije bilo što sad, već tko dolazi sljedeći. Odgovore nismo trebali dugo čekati. Philo će na čelu Celinea zamijeniti Hedi Slimane, čiji je posljednji angažman u Saint Laurentu bio praćen kontroverzama i dramatičnim potezima, dok će Baileyevo mjesto zauzeti Riccardo Tisci, donedavni kreativni direktor za Givenchy koji je slavnu couture kuću preoblikovao u mračnu, subverzivnu i senzualnu modnu priču.

Spomenute modne premijere već sada nose epitet događaja godine i svatko tko iole prati modu zasigurno s nestrpljenjem očekuje novu revoluciju ili u najmanju ruku novi zaokret koji će nas oduševiti i ošamutiti kao svojedobno Alessandro Michele za Gucci. No, takav je zaokret zapravo malo vjerojatan.

Alessandro Michele za Gucci

Iako kreativni dizajneri svoje estetske sklonosti nastoje uklopiti u tradiciju modne kuće za koju rade, ti isti dizajneri često su odabrani upravo zbog svog prepoznatljivog imidža i estetskog potpisa. Naravno da nitko od Slimanea ne očekuje da kopira Philo, ili da Tisci nastavi tamo gdje je stao Bailey, ali istovremeno nije poželjno niti da ponove ideje koje su već plasirali pod nekim drugim imenom. Michele je u Gucci došao kao anonimac, bez prethodnih angažmana pod svjetlima reflektora pa je na čelu Guccija po prvi put mogao stvoriti nešto istinski svoje.

Riccardo Tisci za Givenchy

Mogu li se Slimane i Tisci odmaknuti od onoga što su ostavili za sobom i oblikovati novi identitet? Nadam se da mogu. Prelazak Burberrya na mračnu stranu ili novootkrivena Celine buntovnica značili bi recikliranje već viđenih ideja i samo dodatno povećali monotoniju na sceni, a to bi definitivno bio korak unatrag.

Hedi Slimane za Saint Laurent

Sve češće dizajnerske križaljke pokrenule su i raspravu na temu identiteta. Jer ako je identitet skup značajki koje neku osobu čine onom koja jest, postavlja se pitanje koje značajke čine Celine, a koje Burberry? A što je sa značajkama koje čine identitet Slimanea i Tiscija? U oba slučaja, njihovi se identiteti ne poklapaju i nije lako predvidjeti u kojem smjeru će novoizabrani kreativni direktori odvesti proslavljene modne kuće. Gdje god to bilo, njihovi bi potezi mogli baciti novo svjetlo na smjene koje su posljednjih godina u modi postale norma i koje, unatoč tome, zasigurno nisu najbolje rješenje.

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Liu Jo komadi za razigrani zimski look

Trendseterice ove će sezone inspiraciju potražiti u Liu Jo kolekciji

Fracomina ekskluzivno predstavlja „Superior sport couture“ kolekciju

Fracomina chic sportski outfiti u kojima ste spremne na sve izazove

Genijalan Instagram profil koji će oduševiti sve obožavatelje japanske mode

Nikad prije viđeni komadi brendova Comme des Garçons, Issey Miyake, Kansai Yamamoto, 20471120, Junya Watanabe

Naomi Watts dokazuje da novi Celine ipak može izgledati dobro

Australska glumica izgleda sjajno u haljini iz najnovije Celine kolekcije

25 party komada koji će izgledati sjajno i uz traperice

Genijalni party komadi koje ćete nositi cijele godine

Avangardna modna bajka Loredane Bahorić

Mare Milin i Charlie Design predstavljaju još jednu genijalnu crno-bijelu kampanju

▲ Povratak na vrh