Zašto su trendseteri skloni modnim ekstremima?

29.11.2017.

Nedavno istraživanje platforme Lyst specijalizirane za modno tržište pokazalo je kako titulu najpopularnijih brendova ove godine odnose Balenciaga, Gucci i Off-White

Balenciaga i Gucci već su neko vrijeme u samom vrhu najpoželjnijih, dok su Virgil Abloh i njegov Off-White na treće mjesto skočili s prošlogodišnjeg trideset i četvrtog mjesta, istisnuvši s te pozicije Kanyea Westa i njegovu Yeezy suradnju s Adidasom. Ovakav raspored na vrhu daje naslutiti kako je tržište sve sklonije ekstremnim idejama, zazire od predvidivosti i u garderobi traži element iznenađenja.

Micheleov retro maksimalizam, pomaknute proporcije Gvasalijine Balenciage i streetwear priča Virgila Abloha u tom su kontekstu bez premca jer u modu donose sasvim drugačiji pogled na odijevanje. Uzme li se još k tome u obzir kako je na broju četiri Vetements, nema sumnje kako je publika sve naklonjenija subverzivnim idejama s primjesama streetweara.

Odakle ta novootkrivena sklonost ekstremnom? Odgovor se dijelom krije u imidžu koji lovcima na cool garantira pozornost i isticanje. Živopisni Gucci uzorci ili prepoznatljivi komadi s Gvasalijinim potpisom nisu tek totalno drukčiji od drugih, već i iznimno fotogenični komadi koji jako dobro izgledaju na Instagramu.

Treba ipak napomenuti kako Lyst svoju analizu ne temelji na prodaji, već online pretraživanju i klikovima pa ovo nije poredak najprofitabilnijih ili najprodavanijih imena. Drugim riječima, Balenciaga, Gucci i Off-White ne obrću najviši promet, ali su bez konkurencije najpoželjniji brendovi po mišljenju publike. Je li riječ tek o kratkotrajnom trendu ili je modni ekstremizam novi mainstream, najbolje će pokazati nova runda Lystovog istraživanja za godinu dana. Do tad, bit će zanimljivo pratiti koja će sve poznata imena podleći ekstremnoj estetici vodeće trojke i hoće li u tome biti jednako uspješni.

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Pet ključnih vijesti iz svijeta mode koje ste propustili

Ova je godina bila burna za modnu industriju, a vijesti o velikim promjenama i radikalnim potezima modnih kuća i dalje ne prestaju stizati

Rihanna nosi čarape vrijedne 1.340 dolara

Rihanna je jučer na svom Instagram profilu objavila fotografiju na kojoj nosi Gucci čarape ukrašene kristalima

10 najpopularnijih komada koje su svi nosili u ovoj godini

Servis Lyst je izbacio svoj godišnji izvještaj o najpopularnijim komadima koji su se nosili 2017. godine

Uskoro ćete moći sami izraditi vlastitu Balenciaga majicu

Najpopularniji brend u svijetu objavio je neobičnu vijest o tome da će njihove majice fanovi uskoro moći izraditi sami

Dizajnerske maske za mobitel koje ćete obožavati

Dizajnerske maske vašem pametnom telefonu daju poseban luksuzan izgled, a jednu od njih možete osvojiti u našem kreativnom natječaju

Mega popularna majica s Guccijevim logom dobila konkurenciju

Majice s printom loga poznatih dizajnerskih brendova obilježile su proteklu godinu pa je bilo pitanje vremena kad će Gucci, dežurni krivac za ovaj globalni trend, dobiti dostojnog protivnika

▲ Povratak na vrh