Zašto su trendseteri skloni modnim ekstremima?

29.11.2017.

Nedavno istraživanje platforme Lyst specijalizirane za modno tržište pokazalo je kako titulu najpopularnijih brendova ove godine odnose Balenciaga, Gucci i Off-White

Balenciaga i Gucci već su neko vrijeme u samom vrhu najpoželjnijih, dok su Virgil Abloh i njegov Off-White na treće mjesto skočili s prošlogodišnjeg trideset i četvrtog mjesta, istisnuvši s te pozicije Kanyea Westa i njegovu Yeezy suradnju s Adidasom. Ovakav raspored na vrhu daje naslutiti kako je tržište sve sklonije ekstremnim idejama, zazire od predvidivosti i u garderobi traži element iznenađenja.

Micheleov retro maksimalizam, pomaknute proporcije Gvasalijine Balenciage i streetwear priča Virgila Abloha u tom su kontekstu bez premca jer u modu donose sasvim drugačiji pogled na odijevanje. Uzme li se još k tome u obzir kako je na broju četiri Vetements, nema sumnje kako je publika sve naklonjenija subverzivnim idejama s primjesama streetweara.

Odakle ta novootkrivena sklonost ekstremnom? Odgovor se dijelom krije u imidžu koji lovcima na cool garantira pozornost i isticanje. Živopisni Gucci uzorci ili prepoznatljivi komadi s Gvasalijinim potpisom nisu tek totalno drukčiji od drugih, već i iznimno fotogenični komadi koji jako dobro izgledaju na Instagramu.

Treba ipak napomenuti kako Lyst svoju analizu ne temelji na prodaji, već online pretraživanju i klikovima pa ovo nije poredak najprofitabilnijih ili najprodavanijih imena. Drugim riječima, Balenciaga, Gucci i Off-White ne obrću najviši promet, ali su bez konkurencije najpoželjniji brendovi po mišljenju publike. Je li riječ tek o kratkotrajnom trendu ili je modni ekstremizam novi mainstream, najbolje će pokazati nova runda Lystovog istraživanja za godinu dana. Do tad, bit će zanimljivo pratiti koja će sve poznata imena podleći ekstremnoj estetici vodeće trojke i hoće li u tome biti jednako uspješni.

Piše: Maja Karnik
Foto: Profimedia

Preporučujemo

Pročitajte i...

Neočekivani nastup Jane Birkin na reviji Guccija u Parizu

Eklekticizam dekada i kultura te slavne pjevačice glavna su obilježja proljetne kolekcije

Harry Styles novo je zaštitno lice Guccija

Pogledajte kako se mladi pjevač Harry Styles snašao u ulozi modela

Nicki Minaj uzvraća Kardashiankama neonski udar

Pjevačica je od glave od pete odjevena u Off-White modele

Off-White oduševio obožavatelje kolekcijom pristupačnih cijena

Ako žudite za Off-White komadima sada je prava prilika da ih nabavite, i to po pristupačnim cijenama

Oduševila nas je najnovija Guccijeva kampanja s ruba pameti!

Kampanja je inspirirana ekscentričnim osobnostima koje strastveno sakupljaju slike, antikvitete i rijetke objekte.

▲ Povratak na vrh