Mnogi danas biraju udobnost prije svega, bez obzira na njegovu boju, a Crocs je tu sklonost iskoristio bolje od drugih. Uz pametnu komunikaciju i prihvaćanje podijeljenih reakcija na svoj neobičan dizajn, brend je u posljednjim godinama postao pravi fenomen pop-kulture. Ako trebate dokaz o njihovoj snazi, donosimo vam 14 brzih činjenica o povijesti Crocsica - uključujući godišnju prodaju i razlog postojanja rupa na vrhu cipela.
Crocsice su se prvi put pojavile 2002.
Trojica prijatelja iz Colorada - Scott Seamans, Lyndon „Duke“ Hanson i George Boedecker Jr. - osnovali su Crocs 2001. godine. Nadovezali su se na model klompi od pjene kanadskog brenda Foam Creations, a zatim i kupili tu tvrtku. Prvi model Crocsica, nazvan Beach, predstavili su 2002. na Fort Lauderdale Boat Showu na Floridi.
Prvotno su ih osmislili kao cipele za plovidbu
Danas možda djeluju kao statement piece, ali izvorno su nastale za vodene sportove. Trebale su pružati dobro prianjanje, izdržati vodu i štititi stopalo. Poput drvenih klompi, lako se obuvaju i izuvaju – što je praktično na brodu, ali i u svakodnevici.
Materijal od kojeg se rade Crocsice postao je legendaran
Crocsice se rade od Croslitea, pjenastog materijala koji je zaštitni znak brenda. Ne radi se o plastici ni o gumi, nego o smoli zatvorenih stanica. Godine 2018. brend je razvio LiteRide – pjenastu smjesu koja je 25 posto lakša i 40 posto mekša od Croslitea, a i dalje pruža dobru amortizaciju i potporu.
Zašto se zovu Crocs?
Cipele su osmislili za okruženja u kojima se sudaraju kopno i voda, pa su ih nazvali prema krokodilu – životinji koja se jednako dobro snalazi u oba.
Svaki par ima točno 13 rupa
Bez obzira na veličinu, svake Crocsice imaju 13 rupica na gornjem dijelu. One služe za ventialciju, a pomažu i da cipela ostane svježa.
Crocs je kupio tvrtku Jibbitz kako bi rupe iskoristio kao držače ukrasa
Sheri i Rich Schmelzer osnovali su Jibbitz 2005. godine, nakon što je Sheri počela ukrašavati djeci Crocsice cvjetićima i ukrasima. Crocs je prepoznao potencijal i kupio tvrtku 2006. za deset milijuna dolara – uz dodatnih deset milijuna ako ispune dogovorene ciljeve. Jibbitz je i danas jedan od najprepoznatljivijih dodataka brendu.
Crocs je prodao više od 720 milijuna pari cipela
To je golemi broj pjenastih klompi. Prodaju ih u više od 90 zemalja.
Crocs se nalazi među deset najuspješnijih brendova obuće izvan sportskog segmenta
Tvrtka je 2021. najavila da do 2026. planira premašiti pet milijardi dolara prihoda. U prosincu iste godine kupila je brend Hey Dude u poslu vrijednom 2,5 milijarde dolara.
Crocs je tijekom 2020. izuzetno profitirao
Pandemija je mnogim tvrtkama donijela probleme, ali Crocs je te godine ostvario 1,4 milijarde dolara prihoda - 12,6 posto više nego 2019. Cijena dionice više se nego učetverostručila. U trećem tromjesečju 2021. ostvarili su rekordnih 625,9 milijuna dolara prihoda - 73 posto više nego u istom razdoblju 2020.
Prva serija Crocsica rasprodala se odmah
Andrew Reddyneck, koji je dizajnirao prvu protukliznu cipelu od pjene koja pluta na vodi, stvorio je originalni model. Prvih 200 pari nestalo je odmah nakon predstavljanja.
Prva reklamna kampanja slavila je „ružnu“ stranu cipela
Godine 2005. Crocs je pokrenuo kampanju „Ružno može biti lijepo“. Uspjela je - i popularnost brenda nastavila je rasti.
Prvu modnu suradnju ostvarili su s Christopherom Kaneom
Prije nego što je Balenciaga počela izrađivati svoje odvažne verzije klompi, škotski dizajner Christopher Kane prvi je surađivao s brendom 2016. godine. Njegove mramorne Crocsice ukrašene mineralima pojavile su se na Tjednu mode u Londonu. Kasnije su uslijedile suradnje sa Simone Rocha, Christianom Cowanom, Kurtom Geigerom i drugima.
Suradnje s poznatima dodatno su proširile utjecaj brenda
Crocs je radio s Justinom Bieberom, Post Maloneom, Diplom, Karol G, SZA-om, Bad Bunnyjem i Lukeom Combsom.
Crocs donira milijune pari cipela
Kroz program Crocs Cares brend redovito daruje obuću ljudima u potrebi. Od ožujka 2020. zdravstvenim radnicima diljem svijeta donirali su više od milijun pari.