Andreja Gracin o pozitivnoj radnoj atmosferi i blagostanju zaposlenika u Telemachu
Telemach //

Andreja Gracin

Briga o zaposlenicima danas je puno više od redovne plaće i ugovora. Ona podrazumijeva stvaranje okruženja u kojem ljudi mogu rasti, razvijati se i osjećati se cijenjeno. U Telemach Hrvatska to jako dobro znaju pa, uz razne pogodnosti i benefite, zaposlenicima nude i iskustvo zajedništva, podrške i ravnoteže između privatnog i poslovnog života. O tome kako se grade ovakvi programi, što zaposlenici najviše prepoznaju i kakvi su planovi za budućnost razgovarali smo s Andrejom Gracin, izvršnom direktoricom Sektora ljudskih potencijala Telemach Hrvatska.

Andreja Gracin o pozitivnoj radnoj atmosferi i blagostanju zaposlenika u Telemachu
Telemach //

Andreja Gracin

Ističete važnost brige za zaposlenike uz razne pogodnosti. Koje oni najčešće prepoznaju kao najvrednije i zašto?

U sustavnoj i otvorenoj komunikaciji sa svojim zaposlenicima prepoznali smo da ih u Telemachu najviše inspiriraju upravo njihovi kolege i neposredni voditelji. Briga koju svakodnevno iskazuju jedni prema drugima za nas predstavlja iznimno vrijedan resurs. Otvorenost i pristupačnost, koje se prirodno nadovezuju na naš slogan „Jedan tim, jedna vizija“, snažno pridonose stvaranju pozitivne i podržavajuće radne atmosfere. Iako smo kao organizacija još vrlo mladi, s prosječnom dobi zaposlenika od 33 godine, ponosni smo na činjenicu da su kod nas zastupljene sve generacije. Upravo ta međugeneracijska suradnja, temeljena na međusobnom poštovanju i povjerenju, jedno je od naših najvećih bogatstava. Što se tiče financijskih pogodnosti, zaposlenici najviše cijene, uz različite materijalne pogodnosti, bonuse koji nagrađuju trud i rezultate, a posebno mjesto kod nas zauzimaju edukacije koje su odlično izbalansirane u odnosu na potrebe i mogućnosti svakog zaposlenika. Nudimo od stručnih edukacija (tehnologije, AI, produkti...) do onih koje se odnose na ravnotežu osobnih izazova, primjerice kako se uspješno nositi sa stresom do uspostave kvalitetnog roditeljstva. Također, razni primici i potpore u teškim životnim trenucima dodatno potvrđuju našu brigu za financijsko i emocionalno blagostanje svakog zaposlenika. Zaposlenici to prepoznaju kao konkretan izraz poštovanja i stabilnosti, što u današnje vrijeme znači mnogo.

Kako funkcionira program Telemach ambasadora i kakve dojmove zaposlenici dijele kroz njega?

Program Telemach ambasador osmišljen je s idejom da naši zaposlenici, kao korisnici naših usluga, iz prve ruke mogu dati vrijedan feedback i pritom promovirati iskustvo koje žive svakodnevno. Posebnim popustima na tarife i pakete omogućujemo im dodatnu pogodnost, a oni nam zauzvrat pomažu u jačanju naše ponude i korisničkog iskustva. Zaposlenici često ističu kako ih ova inicijativa dodatno povezuje s brendom i potiče na proaktivnost u komunikaciji s okruženjem.

Edukacije i razvoj važan su dio vaše strategije. Na koji način birate koje edukacije ponuditi zaposlenicima i kako pratite njihov utjecaj na profesionalni rast?

Edukacije oblikujemo u skladu s poslovnim ciljevima, individualnim razvojnim planovima i konkretnim kompetencijama koje želimo dodatno razvijati. Osim internih i vanjskih edukacija, provodimo leadership akademije i tematske radionice koje odgovaraju izazovima s kojima se naši timovi susreću. Učinak pratimo kroz redovne evaluacije, feedback sudionika i promjene u performansama, ali i kroz povećanu angažiranost i suradnju unutar timova.

Andreja Gracin o pozitivnoj radnoj atmosferi i blagostanju zaposlenika u Telemachu
Telemach //

Pogodnosti poput slobodnog dana za rođendan ili plaćenog dopusta za prvi dan škole i vrtića djeluju vrlo motivirajuće. Kakve povratne informacije dobivate od zaposlenika u vezi tih inicijativa?

Slobodan dan za rođendan je pravi hit. Povratne informacije su iznimno pozitivne jer su ovakve inicijative pokazatelj da vidimo i poštujemo život izvan poslovnih okvira. Zaposlenici posebno cijene što mogu biti prisutni u važnim trenucima života svoje djece, kao i što mogu rođendan provesti na način koji im najviše odgovara. Mi uz sve nabrojeno omogućujemo i slobodan dan roditeljima za pregled kod liječnika za djecu, čime iskazujemo visoku razinu empatije i razumijevanja za roditelje.

Ove godine smo, prvi put, kao zahvalu za rad usred godišnjih odmora i u vrijeme toplinskog vala djelatnicima omogućili slatku pauzu u obliku besplatnih Ledo sladoleda. Te male, ali značajne geste dodatno grade povjerenje i osjećaj pripadnosti.

Organizacijska kultura u Telemachu oslanja se na druženja i zajedničke aktivnosti. Koje biste izdvojili kao najznačajnije?

Ljetna druženja, Cross Connecting team building, Summer Step Challenge i božićni party svakako su među najomiljenijim događanjima. Za roditelje s djecom omiljen je Kids day @ work kada djeca dolaze na posao kod mame ili tate. Kroz njih neformalno jačamo odnose, slavimo zajedničke uspjehe i potičemo bolju međusobnu povezanost. Posebno se ističu i inicijative kao što je „Upravo s upravom“, koje omogućuju otvoren dijalog između zaposlenika i Uprave u neposrednoj, otvorenoj i neformalnoj atmosferi.

Wellbeing programi, poput Future Resilience ili MultiSport kartica, naglašavaju važnost zdravlja. Primjećujete li da te inicijative imaju dugoročan utjecaj na zadovoljstvo zaposlenika?

Apsolutno. Kroz Future Resilience program zaposlenici su razvili vještine nošenja sa stresom i jačanja osobne otpornosti, dok su MultiSport kartice potaknule mnoge na redovitu fizičku aktivnost. Dugoročno smo primijetili smanjenje razine stresa i veću razinu energije, ali i veću svijest o važnosti mentalnog zdravlja i ravnoteže. Uz to smo organizirali i Dan zdravlja u Zagrebu i Osijeku kako bismo maksimalno podigli razinu znanja o važnosti fizičkog kretanja i psihičkog zdravlja.

Ove ste godine pokrenuli radionice „Kultura počinje s nama“ te DEI leadership edukacije. Kako su ih zaposlenici prihvatili i što smatrate njihovim najvećim doprinosom?

Zaposlenici su te inicijative dočekali s velikim interesom i otvorenošću. Radionice su omogućile iskrene razgovore o vrijednostima koje živimo i koje želimo jačati, dok su DEI edukacije otvorile prostor za razumijevanje i prihvaćanje različitosti. Njihov najveći doprinos je stvaranje uključivije, svjesnije i povezane radne sredine. Mi po svim parametrima imamo izrazito visku razinu inkluzije i rodne ravnopravnosti te s ponosom ističemo da našu Upravu čini 40% žena.

Novi koncept Cross Connecting team buildinga potiče suradnju različitih timova. Je li ova inicijativa već pokazala rezultate?

Naravno! Primjerice, prodajni i tehnički tim su kroz Cross Connecting team building identificirali ključne točke suradnje i razvili efikasniji model komunikacije na terenu. Rezultat je bio brže rješavanje zahtjeva korisnika i bolja međusobna podrška, što je direktno utjecalo na korisničko iskustvo. Općenito, uvažavanje drugih, uvažavanje tuđe struke i zadataka te razumijevanje drugih pomažu nam u svakodnevnom radnom procesu – uz uvažavanje i razumijevanje manje je frustracije, a više dobre energije i produktivnosti u radu. S obzirom na to da svi timovi vole team building, ali često su timovi koherentni, ove je godine uvjet za prijavu team buildinga bio spajanje s timom iz drugog upravnog područja. Kako bismo bolje zajedno radili, moramo se bolje upoznati.

Andreja Gracin o pozitivnoj radnoj atmosferi i blagostanju zaposlenika u Telemachu
Telemach //

Regionalna piknik druženja s obiteljima zaposlenika donijela su poseban family friendly moment. Hoće li to postati tradicija?

S obzirom na sjajne reakcije zaposlenika i njihovih obitelji, regionalna piknik druženja definitivno planiramo pretvoriti u tradiciju. Opuštena atmosfera, igre za djecu, sportske aktivnosti i zajedničko vrijeme stvorili su snažan osjećaj zajedništva koji želimo njegovati i dalje.

Projekt „Moj benefit, moja prilika“ zvuči vrlo inovativno. Na koji način uključujete zaposlenike u kreiranje novih pogodnosti?

Ideja se rodila kroz naše aktivnosti vezane uz projekt Kulture i moto „Tvoja odgovornost, tvoja prilika“. Shvatili smo da mnogi zaposlenici ne koriste brojne pogodnosti jer ih često nisu ni svjesni. Ovim smo projektom omogućili zaposlenicima da izravno predlažu pogodnosti koje bi im bile vrijedne i korisne. Prikupljamo njihove prijedloge putem anketa zadovoljstva zaposlenika i neformalnih razgovora, a zatim ih evaluiramo prema realnim mogućnostima implementacije. Tako osiguravamo da naši benefiti ne budu samo „lijepa lista“, nego stvarni odgovor na stvarne potrebe. Dakle, zaposlenici sami kreiraju benefite, ali imaju odgovornost da ih i iskoriste.

Ako se osvrnete na svoju karijeru, koji je to bio trenutak kada ste znali da je upravo rad s ljudima vaš poziv?

Oduvijek sam bila sklona socijalnom kontaktu, komunikaciji i otvorenom pristupu te okružena različitim ljudima iz raznih životnih segmenata. Rekla bih da se s time rodiš, ali u pitanju je i osobni proces, obrazovanje i zrelost koji te odvedu u pravom smjeru. Volim raditi s ljudima, sa svojim timom i osluškivati potrebe. Neizmjerno volim gledati dinamiku pozitivne promjene, kao i utjecati svojim primjerom. Svakako me najviše ispunjava upravo rad na stvaranju pozitivnog radnog okruženja.

Kako vi balansirate zahtjevnu menadžersku ulogu s privatnim životom - imate li svoj „tajni recept“ za dobar work-life balance?

Ako si zadovoljna privatno, zadovoljna si i poslovno i obratno. Rekla bih da granica ne postoji, kao ni recept. Volim svoj posao, a neizmjerno volim svoju veliku obitelj, jako sam ponosna mama četvero prekrasne djece. Iskreno, ne postoji jedan recept koji uvijek pali, ali pomažu mi redovita fizička aktivnost, dobra knjiga, koncert i vrijeme provedeno s obitelji, u našem slučaju bez ekrana. Osim toga, trudim se biti primjer drugima jer kad mi kao lideri njegujemo ravnotežu, stvaramo kulturu u kojoj je to ne samo moguće, nego i poželjno. 

Lifestyle