Reći da će sezona za proljeće 2026. ostati zapisana u povijesti bi bio eufemizam. Nikada se u skorijoj povijesti nije dogodila situacija da za jednu sezonu gledamo preko 10 debitantskih revija. Njih 13, ako želimo biti točni, i to samo ako ne računamo prve revije u drugim sektorima brenda, primjerice Martensovu prvu ready-to-wear kolekciju za Margielu i Andersonovu prvu žensku za Dior. Jednostavnosti (i poštede živaca) radi, ostat ćemo na tom mističnom i ponekad nesretno tumačenom broju 13. Ovo je vaš jedinstveni šalabahter za nadolazeće Tjedne mode (bez onog u Londonu) na kojima se uskoro događaju najiščekivaniji debiji ove godine, a možda i desetljeća.
Tjedan mode u New Yorku
New York, New York. Modni mjesec uvijek i najranije otvara jedan od najmlađih Tjedana mode od slavne velike četvorke. Tamo ćemo ujedno imati prilike vidjeti samo dvije debitantske revije, no njihov mali broj ne umanjuje njihovu važnost.
Prvo smo imali priliku vidjeti Proenza Schouler kolekciju koju potpisuje nova kreativna direktorica Rachel Scott, koja je naslijedila Jacka McCollougha i Lazara Hernandeza koji su otišli u Loewe. Osim toga, prikazat će i novu kolekciju za svoj brend Diotima.
Osim njenog debija i nastavka vođenja vlastitog brenda, u New Yorku smo vidjeli debitantsku kolekciju Nicholasa Aburna za AREA. Aburn je prije toga radio u dizajnerskim timovima za Tom Ford i Balenciagu, što nam definitivno ulijeva nade oko vodstva paralelno glamuroznog i eksperimentalnog brenda kao što je AREA.
Tjedan mode u Milanu
Iako je Milano i cijeli svijet Made in Italy mode izgubio svog kralja prošlog tjedna, Tjedan mode u Milanu će uz veliki hommage Armaniju biti mjesto nekih od najočekivanijih dizajnerskih debija.
Jil Sander je preuzeo Simone Bellotti, dizajner koji je u posljednjih nekoliko godina Bally ponovo stavio na modnu mapu i u muški dio brenda ubrizgao vrlo primamljivu i mladenačku energiju. Očekuje se da će Bellotti vrlo dobro balansirati slavnu i pročišćenu estetiku Jil Sander s izuzetno kvalitetnim i suvremenim komadima.
Iako neće imati službenu reviju po prvi put u nekoliko godina, nova Versace kolekcija koju potpisuje Dario Vitale će biti pod povećalom cijele javnosti. Iako smo već vidjeli neke naznake njegovog kreativnog vodstva tijekom Filmskog festivala u Veneciji, konačni sud ćemo moći donijeti tek nakon što izađe cijela kolekcija. Ostaje vidjeti može li Vitale, koji je bio direktor dizajna za Miu Miu kada je brend doživio svoju suvremenu renesansu zbog ultrakratkih suknji i sličnih komada, uspješno ponoviti tu formulu u brendu koji je od Pradinog svijeta potpuna estetska suprotnost.
Britanka Louise Trotter je preuzela brend Bottega Veneta od jednog od najuspješnijih dizajnera našeg vremena, Matthieua Blazyja. Pred njom se nalazi ogroman zadatak, no poznavajući njen prethodni rad u kućama kao što su Lacoste i Carven, sigurni smo kako će Trotter biti na visini zadatka i nastaviti eksperimentiranje s kožom i drugim materijalima koji su u posljednje vrijeme ovaj brend izdvojili kao najzanimljiviji na luksuznoj modnoj sceni.
Sve će oči biti uprte u nadolazeću Gucci reviju u Milanu, oko koje se i dalje ne zna pravo stanje stvari. Demna, koji je iz Balenciage prešao u kultni talijanski brend, navodno svoju punu kolekciju neće prikazati do ožujka iduće godine, iako mu je ova za proljeće 2026. trebala službeno biti prva. Bez obzira na to, šuška se kako će Demna sakriti koji svoj komad u ovoj kolekciji, a to nam je najavio i njegov partner BFRND kada je objavio fotografiju sebe u nekoliko dosad neviđenih Gucci komada. Bez obzira na to, izgleda da Demna ne može ponoviti onaj uspjeh Alessandra Michelea koji je svoju Gucci kolekciju stvorio u samo pet dana prije same revije.
Tjedan mode u Parizu
Sezona debitanata će imati svoje veliko finale na najvećem i najkonkurentnijem Tjednu mode od svih. Između redova snažnih brendova kao što su Rick Owens, Schiaparelli, Chloe, kao i prvih ženskih i pret-a-porter kolekcija Glenna Martensa i Jonathana Andersona, pred debitantima u Parizu nije nimalo lak zadatak.
Velika su očekivanja od Pierpaola Picciolija, majstora boja i visoke mode, koji je nakon Demne preuzeo kreativno vodstvo nad Balenciagom. Razni izvori navode kako će Piccioli ostati vjeran Demninoj streetstyle i ironičnoj estetici, dok se iz drugih izvora šuška kako će se prava promjena dogoditi tek u njegovoj prvoj couture kolekciji za brend. Bez obzira na sve, možemo očekivati puno od majstora koji je svoj zanat izoštrio pod nekim od najvećih imena u modi.
Velika su očekivanja i od Miguela Castra Freitasa, Portugalca koji je ove godine preuzeo Mugler. Već nam je neizravno najavio kako se odmiče od senzualne i prozirne estetike Caseya Cadwalladera, te kako više vremena i inspiracije izvlači iz sanjive archive Thierryja Muglera. Bliži li nam se razdoblje u kojem Mugler ponovo smatramo pravim couture brendom? Vrijeme će pokazati.
Iz Carvena je otišla Louise Trotter, a na njeno je mjesto došao njen dugogodišnji asistent i prijatelj Mark Thomas. Očekuje se kako će nastaviti u istom stilu kao i Trotter, s odjećom koja nadilazi koncept tihog ili bilo kakvog luksuza, a glavni joj je fokus na kvaliteti.
Možda najteži zadatak imaju Jack McCollough i Lazaro Hernandez, osnivači brenda Proenza Schouler koji su došli u Loewe kao zamjena za Jonathana Andersona. Dvojac poznajemo po it komadima koji svake sezone ostavljaju bez daha, no mogu li zaista zamijeniti Andersona?
Duran Lantink, dizajner koji je ove godine potresao javnost svojim revijama i usto osvojio prestižnu Woolmark nagradu, je postao prvi kreativni direktor kuće Jean-Paul Gaultier nakon samog Gaultiera. Sigurni smo kako jedan od mlađih enfant terriblea mode može kvalitetno i zaista ispoštovati viziju onog originalnog.
Nije prerano ni suludo prozvati debitantsku kolekciju Matthieua Blazyja za Chanel najvećim događajem ove modne sezone. U večernjem terminu, 6. listopada, vidjet ćemo kako jedan od najuspješnijih dizajnera našeg doba - koji je surađivao s Rafom Simonsom u raznim brendovima, radio u Artisanal dijelu Maison Margiele, te napravio revoluciju u brendu Bottega Veneta - vidi Chanel. Tjedan mode nije natjecanje, no kada bismo se kladili - sve bismo stavili na Blazyja.