eNVy room možemo s punim pravom prozvati jednim od najuspješnijih modnih brendova Hrvatske i šire regije. Dvojac iza brenda je prije nešto više od godinu dana proslavio 20 obljetnicu postojanja velikom revijom, jednom od rijetkih u suvremenoj hrvatskoj povijesti tijekom koje je jačina aplauza ‘’natjerala’’ dizajnere i njihov tim na ponovni izlazak pred uzvanike.
Od prisutnosti na crvenim tepisima regije pa sve do slavnih filmskih festivala i Oscara, eNVy room sada već 21 godinu prati uspjeh temeljen na disciplini, beskompromisnoj estetici i kreativnosti koja zaista može poslužiti za primjer svima koji bi htjeli izgraditi uspješan brend. Osim što nas 11. rujna očekuje glamurozna revija, uz nju će se prikazati i jedinstveni projekt podrške novim imenima i studentima modnog dizajna.
Uz glamuroznu reviju - izložba podrške mladim talentima
To da dizajneri iza ovog brenda vode primjerom, a po novom i postavljaju temelje onima koji u zahtjevnom svijetu mode tek trebaju izgraditi svoje ime, dokazuje projekt eNVision i izložba reinterpretacija komada iz njihove bogate, dvadesetogodišnje arhive.
Naš arhiv u sebi nosi dvadeset godina rada, istraživanja i građenja identiteta brenda. U jednom trenutku shvatili smo da bi taj materijal mogao postati puno više od našeg osobnog podsjetnika – mogao bi biti platforma za nove glasove.
...Ta potreba rodila se spontano – iz želje da mladima damo ono što je nama nekad nedostajalo: priliku da uče na stvarnim primjerima i da budu viđeni’’, rekli su nam iz eNVy rooma.
Na projektu je radilo deset studenata zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta, a zadatak im nije bio jednostavan - trebalo je uzeti jedan primjerak iz bogate modne povijesti i bridal arhiva eNVy rooma i reinterpretirati ga na svoj način i u vlastitoj estetici. No, ovo nije prvi susret eNVy rooma i TTF-a, s obzirom na to da su dizajneri ove godine bili u žiriju DIPMOD-a, izbora za najbolju diplomsku kolekciju koji je osvojila Blanka Gotić.
‘’Kroz žiri za nagradu DIPMOD još jednom smo se uvjerili koliko mladi dizajneri imaju talenta i svježih ideja. Njihova najveća prednost je kreativna hrabrost – ne boje se eksperimentirati i razmišljati drugačije’’, kažu nam iz eNVy rooma po pitanju iskustva žiriranja i susreta s mladom generacijom dizajnera. Ipak, svjesni su prepreka s kojima se isti ti dizajneri suočavaju:
Prepreke su vrlo konkretne: manjak financijske podrške, prostora za rad i prilika da se njihovi projekti predstave široj publici.
''Kod nas se mladi dizajneri često oslanjaju samo na vlastiti entuzijazam, što može biti iscrpljujuće. Upravo zato smatramo da je važno stvarati projekte poput izložbe eNVision, jer im daju vidljivost i osjećaj da nisu sami na tom putu.’’
Kako mladi dizajneri vide eNVy room?
Deset je reinterpretacija komada iz modne povijesti brenda eNVy room, a svaki je student dizajna ovom zadatku pristupio vrlo promišljeno, s poštovanjem prema izvornoj silueti spojenoj sa suvremenom i vlastitom estetikom.
Doris Lenarčić: Dune Rider
Reinterpretacija bridal modela temelji se na transformaciji vjenčanice u kombinezon. Nabori na korzetu i uski donji dijelovi rukava podsjećaju na dine, što je poslužilo kao glavna inspiracija i referenca na estetiku filma Dune.
Kimi Bičanić: White Noise
Bomber jakna i hlače reinterpretacija su bogate teksture i volumena pernate vjenčanice. Spoj bijelog samta s perjem i krojeva preuzetih iz svakodnevne odjeće otvara prostor za novo promišljanje svečanih elemenata kroz teksturu i siluetu.
Patricia Brnin: Blueprint/ER/01
Reinterpretacija vjenčanice oblikovana je kao suvremena i konceptualna varijanta košulje-haljine s topom koji imitira korzet. Odjevna kombinacija izrađena je od plavog prugastog popelina, s drapiranim „cowl sleeve“ rukavima i špičastim orukvicama, dok kravata unosi suptilan element poslovnog odijevanja.
Dario Benički: JEANvy Room
Odjevna kombinacija zamišljena je kao kontrapunkt vjenčanici: umjesto svile i veza koristi grubi plavi traper i sivi prugasti štof. Organički i skulpturalni krojni dijelovi reinterpretirani su kroz prizmu rodnog i urbanog tekstila.
Ira Kosmačin: Til Death
Odjevna kombinacija polazi od dekonstrukcije klasične vjenčanice i njezine prenamjene u suvremeni modni izraz. Til s originalnog modela kombiniran je s prugastim štofom, a rezultat je uniseks odijelo koje eleganciju promišlja izvan rodnih kategorija.
Ana Piplica: Perforated Void
U reinterpretaciji su zadržani svi elementi izvornog modela vjenčanice - dugi rukavi, visoki ovratnik i kratke nogavice. Uzorak čipke transformiran je u veće, ručno heklane motive na jakni, dok su hlače izrađene pletenjem tila, a suknja se referira na veo s originalnog modela.
Amanda Berišaj: Lines of Connection
Reinterpretacija se temelji na razvoju vlastitog materijala nastalog umnažanjem vunenih traka. Kao sustav kopčanja na stražnjem dijelu sakoa i pojasu upotrijebljene su trake. Čvor na donjem dijelu nogavica referira se na detalj s gornjeg dijela vjenčanice.
Chiara Gatti: Cloud Nine
Ključni referentni elementi u reinterpretaciji vjenčanice su pravilni nabori na prednjem dijelu vjenčanice te voluminozni puf rukavi. Suknja interpretira pravilnost kroz nabore različitih širina, stvarajući vizualnu dinamiku, dok hlače od boucléa uvode teksturalni kontrast u odnosu na košulju i suknju.
Marija Maros: Slate Grey
Reinterpretacija se temelji na peplum elementu izvorno prisutnom na vjenčanici. U novo dizajniranoj kombinaciji, taj je detalj dislociran na ramena i zadržan na bokovima, čime se pojačava vizualni balans između ramena i bokova.
Aurora Hercigonja: Cocoon
Bridal reinterpretacija temelji se na oblikovanju jakne i njezinih rukava po uzoru na formu čahure, čime se naglašava volumen, dok se izrezi na rukavima referiraju na prorez s vjenčanice. Uvećane orukvice košulje-haljine inspirirane su oblikom ovratnika.
Pozitivan trend u modnoj industriji
eNVision izložba i ovakav način podrške uklapa se u novu, širu sliku svjetske modne industrije u kojoj su razne modne kuće shvatile kako je podrška mladim dizajnerima - ulaganje u budućnost mode. Rick Owens, Dolce&Gabbana, te mnoge organizacije koje podupiru veliki konglomerati kao što su Kering i LVMH sve više uključuju mlade talente u svoje već izgrađene i tradicionalne modne svjetove. Važnost otvaranja vrata članovima mlađe modne garde razumiju i u eNVy roomu, koji je postao prvi hrvatski modni brend koji na ovako velikoj razini pruža platformu novim imenima.
‘’Vjerujemo da je izuzetno važno dati prostor mladim dizajnerima jer oni donose novu energiju i ideje koje pomiču granice. Danas se možda čini da društvene mreže svima omogućuju vidljivost, ali u toj ogromnoj buci jednako je teško istaknuti se kao i prije – ponekad i teže. Upravo zato smo osmislili izložbu eNVision, kroz koju njihovi radovi dolaze pred publiku i medije na jasan i fokusiran način. Znamo iz vlastitog iskustva koliko je na početku teško izboriti priliku i zato nam je važno da mladima otvorimo vrata i damo stvarnu šansu da budu viđeni...
To nije samo podrška njima, nego i ulaganje u budućnost mode.
Iako je eNVision zamišljen kao jedinstven i poseban projekt vezan uz njihovu nadolazeću reviju, iz brenda ne isključuju i mogućnost organiziranja budućih projekata koji stvaraju prostor i priliku kreativcima.
‘’Ne bih sada govorio o konkretnim planovima, ali sigurno je da nam je ovaj projekt pokazao koliko takva suradnja može biti vrijedna – i za mlade ljude i za nas kao dizajnere. U budućnosti ćemo zasigurno nastaviti razmišljati u tom smjeru, jer vjerujemo da je dijalog s novim generacijama i drugim kreativnim poljima nešto što obogaćuje i modu i kulturu u cjelini’’, poručuju dizajneri.
I dok nas sigurno očekuje senzacionalna revija i kolekcija u koju smo uvid dobili odličnom kampanjom, eNVy room dokazuje kako i na domaćem terenu etablirani dizajneri mogu postati puno više od inspiracije, odnosno pozitivna sila za promjenu i podršku onima čije vrijeme tek dolazi.