© Instagram/@lilyrosedepp
© Instagram/@lilyrosedepp //

© Instagram/@lilyrosedepp

Potreba za uklapanjem i pripadanjem dio je naše prirode, a s digitalizacijom se promijenio okoliš u koji se želimo uklopiti - on više nije nužno fizičko mjesto već se preselio u virtualne prostore. Prebrza izmjena beauty trendova najbolje to pokazuje - posljednjih godina izmjenjuju se nove estetike i beauty trendovi koji dominiraju scenom, što samo po sebi nije neobično - trendovi dolaze i odlaze oduvijek, posebice na beauty sceni, no velika je razlika što je kroz trendove danas gotovo nemoguće navigirati. Odnosno, nemoguće ih je uloviti - uvijek se osjećamo kao da nešto propuštamo. 

Uz nove proizvode koji stižu na tržište i kojima se olako daje pridjev must have te nebrojene it trendove (blueberry nails, clean girl, coffee latte izgled, pa i modne estetike poput aktualne mob wife) neizbježno se javlja FOMO efekt, strah da ćemo nešto propustiti i da nećemo biti dio cool ekipe s društvenih mreža. Što zapravo puno govori i o epidemiji usamljenosti - želimo se povezati i osjećati kao dio nečega, makar to bio i običan trend s TikToka. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hailey Rhode Baldwin Bieber (@haileybieber)

"U ljudskoj prirodi je želja za novim stvarima. Kada se pojavi novi trend, nije riječ samo o zadovoljavajućem osjećaju pripadanja već se događa i reakcija u našem mozgu koji nam šalje osjećaj nagrađenosti, jer smo primili potvrdu da pripadamo nekom pokretu ili društvu", objasnila je kalifornijska psihologinja Taryn Thrasher za Dazed. Novi trendovi zadovoljavaju našu želju za nečim novim, a istovremeno nas motiviraju na eksperimentiranje pa kada sudjelujemo u trendu, od promatrača postajemo oni koji sudjeluju i pridonose istom, što je dobar način za bijegom od usamljenosti. A usamljenost je u porastu - istraživanje pokazuje da se 49 posto ispitanih Britanaca odrasle dobi osjeća kronično usamljenima.

 

@stxph.h one oat latte with caramel drizzle to go please ☕️ #lattemakeup #lattemakeuplook #makeuptutorial  Products: - YSL Crush Liner (brown & black) - Too Faced Ginger Snap Palette - MAC amber times nine palette  - Chanel Beauty Baume Essential Multi Use Stick (transparent) - Lancome Lash Idole Mascara #greenscreen ♬ original sound - stephhui

 

Sudjelovanje u viralnim trendovima, što pruža osjećaj solidarnosti i jača pozitivnu sliku o sebi može se čini kao dobra stvar, no zapravo se u pozadini skriva lažna percepcija socijalizacije i pripadanja. Dio problema je što se lako izolirati od fizičke interakcije i osloniti se samo na virtualnu zajednicu koja nije stabilna već vrlo brzo može postati toksična, osobito ako ne ispunjavate određene standarde trenda. Tada se javlja osjećaj da nismo dovoljno dobri niti dostojni, ili da ne možemo dosegnuti taj izgled-osjećaj-vibe. Ne zaboravimo i na financijski aspekt jer stalna produckija novih trendova i proizvoda neizbježno tjera na stalni konzumerizam i kupovanje noviteta koji pružaju samo kratkotrajno zadovoljstvo. Kvaliteta i sama osobna potreba za nekim proizvodom pada u drugi plan. Možda izgledate slično kao Hailey Bieber koja nosi strawberry look i osjećate poveznicu s it djevojkom trenutka, no Hailey ne promovira takav trend bez razloga već jednostavno želi što bolje prodati svoj novi set za usne kojim postiže takav izgled. 

Super je sudjelovati u viralnoj zajednici i isprobavati nove trendova i proizvode i naravno da to ima svojih prednosti, osobito kod generacije koja je u potrazi za svojim stilom i eksperimentiranje je tada poželjno. Radili smo to i prije društvenih mreža, no drugačijim tempom i u drugačijem okruženju. Ako sada želimo izbjeći osjećaj usamljenosti i ostvariti stvarnu povezanost, bolja varijanta je uzbuđenje oko nove manikure koja je sada in podijeliti na kavi s frendicama, nego putem ekrana mobitela. 

Ljepota