Glenn Martens ime je koje u svijetu mode apsolutno dominira u posljednjih 5 godina. Od uspješnih i revolucije u Y/Projectu, preko uspješnog preuzimanja Diesela, a zatim i prestižne pozicije u brendu Maison Margiela, Martens je kroz posljednje desetljeće došao do statusa omiljenog dizajnera nove generacije. Majstor materijala i eksperimentalnih silueta, Glenn Martens je ove godine predstavio svoju prvu Maison Margiela couture kolekciju, još jednu uspješnu i zabavnu Diesel kolekciju u Milanu, a na Tjednu mode u Parizu i svoju prvu pret-a-porter kolekciju za Margielu.
No, ovo nije posljednje iznenađenje koje nam Martens sprema ove modne sezone, jer jesen će definitivno obilježiti i njegova nadolazeća suradnja s H&M-om. U povodu nove dizajnerske suradnje švedskog modnog giganta i jednog od najboljih dizajnera našeg vremena, organizirana je ekskluzivna, digitalna konferencija tijekom koje smo imali priliku razgovarati s Glennom o svemu - od nove kolekcije, pa sve do metoda i inspiracija koje pogone njegov genijalni um.
Na samom početku, Martens je pozdravio okupljene i pružio nam prvi uvid u njegovu modnu suradnju s H&M-om, a pridružila mu se i Ann Sofie Johannson, kreativna direktorica H&M-a. Martens je u razgovoru ugodan, staložen, kao da nije jedan od ‘’najhot’’ dizajnera današnjice, a na sva pitanja odgovara s dozom humora. Međutim, sve što govori je obavijeno višegodišnjim iskustvima u svijetu mode, od stažiranja u Jean Paul Gaultieru, pa sve do samog vrha Margiele.
Očekivano, u kolekciji smo odmah uočili odlične komade koji se referiraju na njegov rad u Y/Projectu, koji ostaje zapamćen kao njegov specifični, dizajnerski jezik. ‘’Y/Project je definitivno moj temelj. To je brend gdje sam se razvio kao kreativna osoba i gdje sam imao toliko prilika za eksperimentiranje’’, rekao je Martens. ‘’Tamo sam bio 12 godina. To je bilo 12 godina intenzivnog rada s cijelim timom, razvijanje kreativnih i estetskih kodova brenda. To je brend koji u suštini predstavlja ono što sam ja zapravo. Ja sam ga i izgradio.’’
Y/Project je svoja vrata i atelje zatvorio u jeseni prošle godine, što je izazvalo šok i tugu u cijelom svijetu mode. ‘’Pomislio sam: H&M kolekcija može biti kao posljednji, predivni pozdrav Y/Projectu. Htio sam mu dati barem još jedan trenutak, a ne samo tihu smrt u mraku zbog korporativnih grešaka. Sretan sam što sam u ovu suradnju s H&M-om mogao uvesti te lude elemente.’’
A elementi su uistinu ludi, u stilu Y/Projecta, ali i Glenna Martensa kao jedinstvenog dizajnera. ‘’Ne kažem da je ovo Y/Project kolekcija, ima puno elemenata iz nje, ali ovo je moja prva kolekcija pod mojim imenom’’, izjavio je Martens. Kako su istaknuli tijekom konferencije, Glenn je jedini dizajner nakon Karla Lagerfelda po kojem jedna H&M dizajnerska kolekcija nosi službeno ime. Prethodne kolaboracije su nosile imena brendova s kojima su surađivali, poput Versacea, Balmaina, Kenza i sličnih.
Kolekcija preobražava klasične modne komade u nove i neočekivane oblike. U procesu koji je zahtijevao duboko istraživanje, Martens je proučio H&M-ov arhiv i odabrao niz ključnih odjevnih komada koje kupci obožavaju — od najprodavanijih majica i kariranih košulja, do bomber jakni i traperica.
‘’Ideja je bila uzeti najprodavanije klasike H&M-a i dati im poseban ‘Glenn’ zaokret. Poznat sam po tome što volim raditi s nečim što već postoji, poput odjevnih klasika, i provući ih kroz vlastiti, konceptualni dizajnerski proces. Sve što radim zapravo dolazi iz pronalaženja ljepote u neočekivanom’’, rekao je Martens.
Svaki je komad reinterpretiran kao izvanredan novi dizajn koji se poigrava s trompe-l’œil efektom i mogućnostima personalizacije. Razni se komadi mogu mijenjati zahvaljujući tehnikama oblikovanja poput folije i žice, koje odjeći daju skulpturalan izgled.
Ekskluzivno za Elle Hrvatska, Martens je otkrio i svoje omiljene komade iz ove kolekcije. ‘’Definitivno baloneri, posebno smeđi koji u kragni ima žice i foliju kako bi se mogao dodatno modelirati i stilizirati. Također, takva je i karirana košulja koja u cijeloj duljini ima žice uz pomoć kojih se može cijela preoblikovati.’’
Gender-bending, humoristična i avangardna vizija mode Glenna Martensa ipak zauzima prvo mjesto, ali i snaga koju vidi u ovim komadima. ‘’Kao i u Margieli i Dieselu, glavni cilj s bilo kojom kolekcijom mi je učiniti da se ljudi osjećaju snažno i samouvjereno dok je nose. Dati im alate s kojima će procvjetati njihov identitet i individualnost’’, rekao nam je dizajner. S time se slaže i Ann-Sofie Johannson, koja dodaje da H&M-ov etos odražava demokratizaciju mode i balans s dobrom, dizajnerskom modom koju redovno donose ovakvim suradnjama.
Humor zauzima središnje mjesto u Martensovu radu, a i kolekcija i kampanja slave duhovitost i unikatnost kroz izražavanje vlastitog identiteta. Za potrebe kampanje, Martens je osmislio neočekivanu verziju britanskog obiteljskog portreta, u kojem se pojavljuju glumačke legende Joanna Lumley i Richard E. Grant, uz niz novih i uzbudljivih lica.
‘’Kolekcija je eksplozivna’’, zaključuje dizajner, koji je na svoj specifičan, subverzivan način izobličio standardne modne kodove poput tvida i kariranog uzorka u uzbudljive i jedinstvene komade - koji će definitivno poletjeti s polica i internetske trgovine.
H&M x Glenn Martens kolekcija je dostupna online u Hrvatskoj 30. listopada.
Ostatak lookova pogledajte u nastavku.