Prije nešto više od dva mjeseca, Matthieu Blazy je u Parizu prikazao debitantsku kolekciju koja je iste noći upisana u povijest suvremene mode kao jedan od ključnih trenutaka ovog desetljeća. Sinoć, prema istočnom američkom vremenu, Blazy je nastavio svoj niz uspješnih kolekcija za Chanel u jednoj od najvažnijih kategorija za slavni francuski brend - Metiers d’Art.
Od 2002., počevši pod vodstvom Karla Lagerfelda, Chanel jednom godišnje van službenih modnih sezona prikazuje jednu kolekciju koja slavi sve povijesne tvrtke i proizvođače u njihovom vlasništvu - od Lesagea, Massara, Goossensa, Lemariéa, Atelier Montexa, Maison Michela i mnogih drugih. Ukupno 11 Maisons d'art nalaze se u le19M, kreativnom središtu koje je Chanel pokrenuo 2021. godine u Parizu, a gotovo sve surađuju na ovim kolekcijama.
Ako je zadatak ovih kolekcija predstaviti sav inovativan rad tih tvrtki, zadiviti kupce i slavne osobe, kao i druge modne brendove koji koriste njihove usluge, ali i pokazati kako se Chanel može uroniti u bezbroj životnih situacija i u njima uspješno plivati, onda je Blazy napravio itekako dobar posao.
Održana u njujorškom metrou, na neaktivnoj Bowery stanici, predstavio je romantiziranu, Chanel viziju svakodnevice jednog od najvećih gradova na svijetu. Među komadima se pojavila čak i kristalima obogaćena ‘’I <3 NY’’ majica, koja je uz ležeran styling besprijekorno krojenog Chanel kostima još jednom pokazala kako se Blazyjeva ironija i blagi humor odlično spajaju sa apsolutno svakom kućom.
Baš kako je naposljetku i izgledala i ‘’zračila’’ ova revija - negdje između lost footage kadrova filma Vrag nosi Pradu i povijesne poveznice kuće Chanel i SAD-a. Posljednja Metiers d’Art revija Karla Lagerfelda bila je upravo u New Yorku 2018., no poveznica s brendom seže još dalje u povijest, do same osnivačice Gabrielle Chanel koja je ranih tridesetih bila pozvana od strane tadašnje filmske kreme u SAD.
Očekivano, s estetikom osnivačice smo vidjeli snažnije reference, više nego na prethodne kreativne direktore brenda, što je Blazy jasno pokazao kao svoj smjer još u debitantskoj reviji.
Dio koji asocira na filmsku kostimografiju, posebice onu koju je sama Chanel radila za ikonu Gloriju Swanson, poput zavodljivih crnih haljina bez naramenica ili blještavih kaputa i grudnjaka, bio je prava poslastica za oči. Siluete dvadesetih, pogotovo drop waist haljine viđene pred sam kraj kolekcije, još su nas jednom vratile u vrijeme same Gabrielle. Uz to, razni životinjski printevi izvedeni u neutralnim i živopisnim bojama će se vrlo brzo popeti na prva mjesta raznih wishlista.
A sve se to savršeno stapalo s konceptom njujorških arhetipa koji su dobili vlastiti Chanel tretman. Od djevojke koja se vraća iz izlaska s Manhattana u ogromnom crnom kaputu do one koja ide na posao, crveni tepih, kavu ili sa spoja - svaka je izgledala besprijekorno, ali nipošto izuzeta iz konteksta ili izolirana od lokacije na koju je Blazy smjestio ovu reviju.