Službeno se nalazimo u eri modnih teasera i spoilera, a ništa nam to bolje nije potvrdilo nego Filmski festival u Veneciji. Od (ponovljenih) Versace lookova koji otkrivaju novu eru brenda pod Darijem Vitaleom, bliceva nove Bottege Venete pod Louise Trotter i Chanela pod Blazyjem, pa sve do Diora koji je na crveni tepih poslao gotovo pola nove i ženske i couture kolekcije.
No, upravo je Dior uspio zaintrigirati javnost s potezom koji nije bio prikazivanje nove siluete na tepihu ili photocallu, već obična majica s otiskom ‘’No Dior, no Dietrich’’.
Dior i zlatna doba
Majica s ovim isprva mističnim natpisom je odmah izazvala lavine reakcija i interesa na društvenim mrežama, te s vrlo dobrim razlogom. Uklopimo li ju u čitav kontekst Diora u Veneciji, gdje smo u posljednjih tjedan dana vidjeli neke nove-stare siluete koje inspiriraju Andersona za custom i couture kreacije, govori nam kako se Dior želi ponovo pozicionirati kao hiperglamurozni brend koji će novi i stari kupci prepoznati kao vrhunac luksuza, ali i pop kulture.
Od novih silueta spuštenog struka koje asociraju na bogatstvo dvadesetih godina prošlog stoljeća, pa sve do onih starijih referenci na la belle epoque razdoblje glamurozne i korzetirane mode, Anderson očigledno želi vratiti ‘’stari sjaj’’ u svakom smislu u brend.
No Dior, no Dietrich
Možda najveća potvrda da je riječ o povratku i referiranju na sva zlatna doba je majica u kojoj se pojavio Luca Guadagnino, slavni redatelj i prijatelj Jonathana Andersona. Iako ga ne možemo nazvati službenim pismonošom novosti iz Andersonovog ateljea, znamo da je redatelj često usko vezan uz njegove projekte, a nedavno je bio i jedna od zvijezda rebranding kampanje brenda JW Anderson.
‘’No Dior, no Dietrich’’ je referenca na slavnu svađu iz zlatnog doba Hollywooda između Marlene Dietrich i Alfreda Hitchcocka, a legenda kaže da mu je izgovorila upravo to - ako nema Diora kao kostimografa, nema ni mene kao glavne glumice. Dior i Marlena Dietrich su njegovali izuzetno prisan odnos, redovno je posjećivala njegove revije u Parizu, a Dior je dobar dio njene karijere bio jedini dizajner čije je kreacije htjela nositi filmovima.
Nemoguće je nabrojati sve filmove i scene u kojima se Dietrich pojavljuje u Dioru, no vjerojatno najpoznatija je lepršava bijela haljina s perjem iz filma Trema. Ovaj odnos možemo poistovjetiti s onim između Audrey Hepburn i Givenchyja ili Else Schiaparelli i Sari (Zsa Zsa) Gabor.
Na taj se odnos ne tako davno referirala i Maria Grazia Chiuri dok je bila kreativna direktorica visoke i ženske mode u Dioru. Kolekcija za jesen 2024. je bila oda Hollywoodu i svim filmskim zvijezdama s kojima je surađivao Christian Dior, a upravo je slavna androgina estetika Marlene Dietrich bila najveća inspiracija.
S obzirom na to da nas od Andersonove debitantska kolekcije ženske mode za Dior dijeli samo nekoliko tjedana, možda je ovo još jedan od znakova u kojem će smjeru odvesti taj dio brenda koji na sebi ima previše uloga, uključujući i njegovu prvu i službenu couture viziju koja nam stiže početkom iduće godine.