Kada je Jennifer Garner kao Jenna Rink u filmu „OD KLINKE DO KOMADA“ izbezumljeno istrčala iz stana u centru New Yorka u spavaćici i kaputu, nakon što je shvatila da je postala tridesetogodišnja verzija sebe, bilo je to nešto sasvim normalno. Doduše, Jenna je tada radila kao modna urednica pa je takav office look pridonosio njezinom statusu modne trendseterice. S obzirom na to da je film izašao početkom 2000-ih, u vrijeme kada se sa ženskog donjeg rublja, spavaćica i sličnih komada odjeće već polako skidala stigma da su rezervirani isključivo za intimu doma, jasno nam je da Jenna nije bila prva koja je pokrenula trend. Ona je, doduše nesvjesno, slijedila niz žena koje su nosile topiće, čipkaste korzete, kratke hlačice i prozirne majice s vidljivim kožnim grudnjacima za izlaske, baš poput Britney Spears i Christine Aguilere.
Ovi „intimniji“ komadi ženske garderobe prošli su turbulentan put sve do Y2K ere, no da ne odlazimo predaleko u povijest i antičku Grčku u kojoj su žene umjesto grudnjaka koristile trake, za razumijevanje povratka donjeg rublja u svakodnevne outfite dovoljno je izdvojiti dva ključna povijesna trenutka. Prvi se dogodio 1930-ih i 1940-ih godina kada su se pojavili prvi moderni grudnjaci kakve danas poznajemo, a drugi se dogodio 1990. godine kada je, zahvaljujući Jeanu Paulu Gaultieru i njegovu korzetu za Madonnu, donji veš prešao u mainstream.
Bio je to početak novog poglavlja u kojem donje rublje više nije bilo sredstvo za oblikovanje tijela prema strogim društvenim normama, nego simbol ženske slobode i funkcionalnosti. Postalo je fashion statement na pozornicama, pistama, ulicama i to je ostalo sve do danas, čemu svjedoče brojne kolekcije najpoznatijih modnih brendova. Među njima je i Dolce & Gabbana koji je za proljeće/ljeto 2025., po uzoru na spomenuti Jean Paul Gaultierov šiljasti grudnjak, predstavio kolekciju inspiriranu ni manje ni više nego kraljicom popa – Madonnom. Iako ne možemo reći da je ta kolekcija vratila donje rublje u fokus modne pažnje, uz brojne druge slične primjere, jasno je da su topići, grudnjaci i negližei i ove sezone glavna tema modnog svijeta.
Gotovo da nema slavne osobe koja na crvenom tepihu nije nosila barem jedan dobar ili loš primjer sheer haljine, a vrhunac trenda dogodio se ove godine kada se Bianca Censori na dodjeli Grammyja pojavila potpuno gola. Takvo ponašanje rezultiralo je potpunom zabranom prozirnih haljina na Filmskom festivalu u Cannesu pa slobodno možemo reći da, koliko god je Madonnin postupak bio revolucionaran za žene, toliko je onaj Biance Censori napravio upravo suprotno. No da se odmaknemo od Biance Censori, jer iako ih voli, modna industrija nekako uvijek pametno i domišljato izbjegava ekstreme, postoji nekoliko razloga zbog kojih posljednjih sezona otvaramo ladice pune girly komada i nosimo ih van. Grudnjaci u pastelnim bojama, svilene kratke hlačice s čipkastim rubom, delikatni topovi, babydoll haljinice, izvezene satenske spavaćice i sve ono u čemu bismo prije vidjeli ženu kako se sprema za spavanje danas viđamo na ulici, modnim pistama i instagramskim profilima Gen Z zvijezda poput Sabrine Carpenter i Olivije Rodrigo. Nosimo ih čak i u poslovnom okruženju – u kombinaciji sa sakoima, hlačama visokog struka ili pencil suknjama.
Glavni razlog popularizacije ovog, za mnoge graničnog trenda krije se u romantiziranju apsolutno svega što postoji. Fokus se sa želje da izgledamo seksi preselio na želju da izgledamo sanjivo i slatko jer je golotinja u današnjem konzumerističkom svijetu jednostavno postala dosadna. Djetinja lakoća življenja odgovor je na vrijeme u kojem se donje rublje više ne koristi kao sredstvo pobune i bunta, nego kao produkt ženske senzualnosti i prava na izbor. Iako na prvi pogled izgleda bezazleno, mnogi smatraju da upravo ovaj trend može ići u korist kontroverznom patrijarhalnom pogledu na žene koje se popularno nazivaju tradwives. Vjerujem da smo svjesni činjenice da ono što žena nosi ne smije na bilo koji način dovoditi u pitanje njezinu poziciju u društvu, nego upravo suprotno – naglašavati snagu njezina izbora, pa mislim da je nepotrebno analizirati koliko je cijeli tradwive pokret pogrešan. Kako god, žene se imaju pravo okrenuti fantaziji a da ona ne bude potpuno pogrešno shvaćena, a brendovi poput Chloé, Valentina i Fendija savršeno utjelovljuju tu viziju.
S druge strane, brendovi poput Saint Laurenta, Guccija i Prade daju kontrast te naglašavaju da je način na koji žena želi istaknuti određeni dio tijela zapravo uvijek bio stvar njezinih osobnih stilskih preferencija. Kako ulazimo u jesen, jasno je da se polako počinjemo buditi iz ovog proljetno‑ljetnog sna, ali njegovi tragovi će itekako biti vidljivi i u nadolazećim mjesecima kada ćemo, baš poput Jenne Rink, istrčati na ulicu u prekrasnoj svilenoj spavaćici, oversized kaputu i kitten heels cipelama praveći se da i dalje imamo onih bezbrižnih trinaest godina.