Prošlog tjedna je vijest o dolasku Sephore u Hrvatsku odjeknula je svi medijima. Gotovo da nema naslova koji nije izazivao veselje i ushićenost, a saznalo se i da se trgovina otvara u shopping centru Mall of Split, ali datum, zapravo ni mjesec otvorenja Sephore, još nisu poznati. Moje prijateljice, ova grupa zaljubljenica u kozmetiku, jedan dio u preparativnu, drugi u dekorativnu, su vrlo vjerojatno međusobno podijelile vijest brže od ikoga, a poslije mnogo 'Aaaaaa', i 'Jedva čekam, već štedim', krenule su rasprave o tome koji bi brend željele vidjeti na policama, hoće li biti i web trgovina, što odmah kupuju prvi dan na otvorenju i slično. Razgovor je prekinut nakon nekoliko minuta zbog osude ponašanja jednog od muškarca koji se trudi progurati u našu ekipu, ali svako toliko još uvijek neka od nas spomene Sephoru, a sigurna sam da će biti i glavna tema idućih nekoliko kava. U još nešto sam sigurna, a to je i činjenica da moje prijateljice nisu jedine žene koje su vodile razgovor o Sephori prošloga tjedna (kao i muškarci koji vole kozmetiku i beauty svijet), ali zašto je tome tako? Po čemu je Sephora posebna? Nekoliko je razloga, ali krenimo redom.
Industrija ljepote iz dana u dan sve je popularnija
Industrija ljepote iz godine u godinu postaje sve popularnija, bogatija i ima nevjerojatnu moć da nas čini ovisnima o novitetima, i sama sam jedna od tih koja pada na sve marketinške kampanje na koliko ih kreirala, priznajem. U Europi pa tako i u Hrvatskoj su dugi niz godina dostupni brendovi koji imaju dugu povijest i priznatu kvalitetu. Drogerije iz dana u dan šire svoj asortiman, i to rade i više nego dobro, jer do prije nekoliko godina, o brojnim proizvodima smo mogli samo sanjati. Važno je napomenuti da tu ne pričam o online shopovima, kojih je mnogo u Europi i iz kojih je moguće naručiti razne popularne brendove (između ostalog dostupne u Sephori), već o fizičkim proizvodima u trgovinama i mogućnosti da proizvode opipamo i isprobano prije obavljanja same kupovine. Od Kylie Cosmetics, preko Anastasie Beverly Hills i Benefita, a posljednje i Nyx Cosmetics, ponuda u trgovinama u Hrvatskoj je zaista na zavidnoj razini. Ako ste velika obožavateljica Sephore, onda znate da je proizvode iz Sephore u Francuskoj moguće naručiti u Hrvatsku, ali i da mnogo tih proizvoda možete pronaći na brojim drugim beauty web trgovinama, kao i na web trgovinama samih brendova.
Pa što to onda donosi otvorenje Sephore?
Donosi iskustvo koje gledamo svaki dan na društvenim mrežama. Od kada znam za sebe, još dok sam 2010. godine redovito pratila YouTube make up tutoriale i maštala o tome da i sama postanem jedna od tih djevojaka s milijun highlighter brenda Becca i seta za obrve Anastasia Beverly Hill, volje sam gledati i Sephora haul- videa u kojima make up influencerice pokazuju što su kupile u Sephori. Iako je tada ista postojala i kod nas, te sam molila mamu da mi kupi brojne proizvode, neke su granice postojale i ruževi od 200 kn su tada bili daleko od nečega što 15 godišnjakinja može imati. I onda se Sephora zatvorila u Hrvatskoj, baš kada sam postala dovoljno odrasla da si opravdam tu, tada iznimno visoku cijenu proizvoda u kozmetičkoj torbici. Ali ono što nije prestalo, i što je i dalje ostalo veoma popularno, su videa influencerica kako rade svoje haulove iz Sephore.
Danas su ta videa svugdje oko nas, i ima ih više nego ikada. Satima gledamo prelijepe žene s druge strane ekrana, koje izgledaju kao da su izišle s naslovnicama magazina, s bujnom kosom i čistim tenom pokazuju svoje kupovine od nekoliko stotina dolara, “besplatno” reklamiraju proizvode koji su im 'promijenili' život i učinili ga “ljepšim”. I kada 3 puta čujemo kako je baš taj korektor spas za podočnjake koje imamo zbog 7 dana ne spavanja od stresa, kupimo ga i platimo tih 30 plus eura i tako priča ide u krug. Više nisu samo beauty influencerice te koje rade Sephora haul, već su to žene koje poznajemo, s kojima se družimo, kćeri naših prijateljica i naše nećakinje, muškarci koji vole kozmetiku, apsolutno svi dijele sadržaje svoje male vrećice s nekoliko proizvoda u vrijednosti od nekoliko stotina eura sa svijetom.
@josieeerae SEPHORA PICK UPS🎀 #sephorahaul #hourglasscosmetics #makeuphaul #saiesuperglowygel #refybeauty ♬ Soft Sunlight (Lofi) - Prodbyecho
@camila.roduy Mini Sephora haul 🤍 #makeup #sephora #minihaul #rhode #saie ♬ champagne - G Sounds
Ne postoji generacija koju Sephora nije zahvatila. Mlađi idu ciljano po određene proizvode, dok mame koje obavljaju kupovinu i same nešto kupe jer in ljubazna gospođa u trgovini preporuči za suhu kožu i sjaj u očima koji vraća maskara u smeđoj boji. I tako svi postanu ljubitelji brenda, začarani krug koji se širi iz dana u dan. To nije trend koji je nastao preko noći, Sephora je popularna u Americi godinama, samo je s razvojem društvenih mreža ta popularnost prešla i na nove generacije (i kontinente), dok one koje su uz istu odrasle sada imaju veću kupovnu moć. Koliko je količina takvog konzumerizma, naročito u mladoj dobi prihvatljiva, nije moja struka, kao ni činjenica da koliko god živimo u nikad inkluzivnijem svijetu kada je pojam ljepote u pitanju, nikada nije bila veća nije popularnost beauty proizvoda, ali činjenica je da je Sephora uspjela napraviti ljubitelje industrije ljepote ovisnima od njoj. I da nema odlaska van zemlje gdje je ista dostupna, a da ne uđemo i ne kupimo barem jedno rumenilo (i ostale proizvode s liste želja nama dragih žena) jer eto, kad smo već tu da i sami bude dio te priče i osjetimo čaroliju kupovine u Sephori (i objavimo to na Instastory, no judging- been there, done that, i'm just a girl).
Sephora nije samo skupocjeni make-up, tu su i proizvodi za njegu kose, kože lica i tijela, kao i parfemi te beauty gadgeti, pravi raj za beauty obožavateljice. Izbor proizvoda u Sephori u Americi, i izbor u Europi je dosta drugačiji, i to je još jedna stavka koju treba uzeti u obzir. Amerika i Europa imaju različite regulative kada je sastav proizvoda i uvođenja na tržište u pitanju, a tu je i problem troškova carina, skladišta i brojne druge "sitnice". Isto tako, činjenica da je neki brend popularan u Americi, ne znači da će isti dobro proći u Europi, što je još jedna važna stavka. Iako, apsolutno nema sumnje da će Sephora u Hrvatskoj biti iznimno popularna i unijeti promjene na tržište, ostaje nam vidjeti hoće li biti dostupna sva imena koja se potajno nadamo vidjeti na njezinim policama i kakve će biti cijene. A za to ćemo se morati još malo strpjeti, uživati u gledanju TikTok Sephora haul videa, raditi popis za kupovinu te štedjeti eure.