Otvorena do 25. siječnja 2026., izložba Dirty Looks: Desire and Decay in Fashion u londonskom Barbicanu istražuje prkos suvremenim standardima ljepote kroz motive prljavštine i propadanja.
Alexander McQueen kao brend zauzima istaknuto mjesto među namjerno oštećenim haljinama, zaprljanim trapericama, te odjećom prekrivenom blatom i izrađenom od recikliranih materijala.
McQueen je odavno poznat po provokativnim temama koje povezuju prirodu, napetost i subverzivne elemente, pa tako i ovdje ima ključnu ulogu u otvaranju pitanja koja čine središte izložbe. Kustosica Karen Von Godtsenhoven odabrala je tri arhivska McQueenova modela, svaki duboko povezan s tematskim jezgrama izložbe.
Jesen 1995. - “Highland” haljina
Izrađena je od jeftinih materijala kupljenih u londonskom Sohou. Nježna cvjetna čipka ručno je izrezana i obojena, dok je korzet premazan lateksom kupljenim u željezariji i učvršćen ribarskom žicom, što pokazuje McQueenovu dovitljivost i inovativnost.
Silueta je poderana na ramenu i bedru, otkrivajući tijelo i naglašavajući sirovu, emocionalnu prirodu narativa same revije. Ovaj je model povezan s temom „Romantične ruševine“, koja istražuje istrošenost kao estetsku vrijednost u modi.
Proljeće 2003. - “Irere” haljina
Kolekcija Irere pričala je priču o brodolomu, preživljavanju i preobrazbi, dok su modeli izgledali kao da su izbačeni na obalu, s tamnim sjenilima oko očiju i razbarušenom kosom.
Silueta haljine postignuta je preciznim korzetiranjem, tehnikom koju je Lee Alexander McQueen usavršio i koja se i danas koristi u kući McQueen. Također je uključena u tematsku cjelinu „Romantične ruševine”.
Jesen 2000. - “Eshu” haljina
Ova haljina, koja istražuje spojeve visoke mode i sirovih tekstilnih tretmana, predstavljala je izazov konzervatorskom timu prilikom postavljanja izložbe. Da bi se haljina mogla postaviti uspravno na lutku bez oštećenja, bilo je potrebno ojačati konstrukciju kako bi podnijela težinu gline na suknji.
Rješenje je pronađeno pomoću diskretnih magneta, ručno obojenih tako da imitiraju teksturu gline, čime je suknja pričvršćena na unutarnju strukturu i rasterećena od pritiska koji bi mogao oštetiti ovaj vrijedni arhivski primjerak. Haljina je prikazana u dijelu izložbe pod nazivom „Nostalgija blata”.