Logo jednog brenda je doslovni make-it-or-break-it element iza kojeg stoji čitav jedan svijet, često vrijedan milijarde eura. Ako brend već nema povijesni ili stoljećima stari logo koji ga zauvijek izdvaja iz mase, kao što to imaju Louis Vuitton, Chanel, Lanvin i drugi, onda se u kreaciju prepoznatljivog loga modernog ili suvremenog brenda ulažu ogromni resursi.
Boja, prilagodljivost i mogućnost primjene na bezbroj odjevnih komada ili beauty proizvoda, instant prepoznatljivost - sve se to uzima u obzir. Ipak, što ako vam kažemo da je jedan od najboljih (usto i najprepoznatljivijih) loga jednostavni pravokutnik s brojkama? Ili kako su mu prethodnici bili strateško postavljeni bijeli šavovi i bijele etikete?
Margiela i anti-logo
Margielin pristup modi intelektualan je i promišljen. Na temelju godina eksperimentiranja belgijske škole, koju je pohađao zajedno s poznatom „Antwerp Six” grupom, Margiela oduvijek spaja umijeće izrade, materijalnost i pokret. Riječ je o čistoj odanosti formi koju ne smije narušiti nikakva distrakcija – bilo da se radi o boji ili identitetu – jer ih je Martin Margiela uvijek skrivao u korist same odjeće.
Bijela boja predstavlja Margielinu boju od samog početka, odnosno prazninu koju treba ispuniti. To je i smisao poznate etikete brenda: u početku potpuno bijele, pričvršćene s četiri šava u kutovima kako bi se lako uklonila. 1997. pojavila se nova etiketa s crnim brojevima od 0 do 23 raspoređenima u tri reda, koja je ujedno postala i dio službenog loga brenda. Svaki broj odgovara određenoj proizvodnoj liniji, a onaj koji je zaokružen označava kojoj kolekciji predmet pripada.
Kako bismo razjasnili barem dio misterija i privlačnosti koji oduvijek okružuju Maison Martin Margielu, donosimo kratki vodič kroz poznate linije brenda.
0 - Artisanal
‘’Artisanal’’ linija za žene i muškarce.
Ovo je linija kojoj pripada slavna, oproštajna kolekcija Johna Galliana, ali i prva ikada kolekcija novog kreativnog direktora Glenna Martensa. Artisanal linija je u svom začetku opisana kao kolekcija novih ili prerađenih odjevnih komada od raznih materijala, nerijetko nekonvencionalnih. Sve se temelji na tome da se starim i napuštenim komadima udahne novi život kako bi ih se ponovno nosilo na drukčiji način.
Komadi iz „Artisanal” linije predstavljaju jedinstveno naslijeđe dekonstrukcije, osvrću se na povijest mode i bilježe protok vremena. Svi Artisanal predmeti dolaze s ‘’karticom objašnjenja” koja navodi kolekciju, referencu (s referentnim brojem i kratkim nazivom), opis, boje, broj izrađenih primjeraka, veličine i sate uložene u izradu.
Od 2006., kada je brend službeno uvršten na haute couture popis koji prepoznaje francusko ministarstvo financija, Artisanal linija postaje službena couture linija Margiele.
1 - Kolekcija za žene
Linija 1 predstavlja ženske komade koji utjelovljuju ljubav Maison Margiele prema konceptu, dizajnu i procesu, prema kreativnosti i avangardi. Prvi komercijalni modeli izlazili su pod oznakom 1 s bijelom etiketom bez oznaka, što je trajalo do 2008. U ožujku 2008., objavljeno je da će ready-to-wear odjevni predmeti nositi standardnu etiketu s brojevima 0–23 i zaokruženom „1”. Revijski (Défilé) modeli zadržali su čistu bijelu etiketu.
3 - Parfemi
Kultni klasici kao što su Beach Walk, Jazz Club, By The Fireplace iz Replica linije, kao i prvi parfem Maison Margiele nazvan (untitled) spadaju u liniju 3. Pokrenuta je 2010. u suradnji s L’Orealom kao službenim beauty partnerom kuće.
4 - Klasična ženska garderoba
Linija 4 je također nazvana i ‘’garderoba za žene’’, a označava Margiela klasike koji ne ovise o sezoni ili trendu. Kolekcija je također opisana kao „osobni pristup odijevanju temeljen na ukusu, a ne na sezoni ili dobi”, a nerijetko sadržava klasične i neutralne komade i siluete koji se mogu uklopiti u svačiji stil.
6 - MM6
Linija 6, poznatija kao MM6, predstavlja žensku i mušku odjeću namijenjenu široj publici. Odnosno, ovo je neslužbena difuzna linija brenda, iako bi bilo pogrešno nazvati ju samo difuznom linijom. MM6 pristupa ženskim i casual kodovima na posve originalan način, uz korištenje suvremenih krojeva i otisaka koji se pojavljuju u kolekcijama ženske odjeće, obuće i modnih dodataka. Jedan vodoravan šav, vidljiv s vanjske strane odjevnog predmeta, označava komade koji pripadaju MM6 kolekciji.
8 - Kolekcija naočala
Linija 8 je službeno predstavljena u kolekciji za proljeće 2008., a označava Maison Margiela naočale. Prvi, koji je predstavljen u istoj kolekciji, bio je model ‘’Incognito’’ u obliku vizira.
10 - Muška Artisanal linija
Linija 10 je pandan ženskim linijama 0 i 1. Artisanal kreacije za muškarce su često označene s 0 i 10.
11 - Modni dodaci
Linija 11 predstavlja mješovitu kolekciju modnih dodataka za žene i muškarce. U njih se ubrajaju torbice, remeni, galanterija i nakit. Prvi put je službeno predstavljena 2005.
12 - Nakit
Linija 12 označava jedinstvenu suradnju Maison Margiele i brenda nakita Damiani u izradi nakita od plemenitih metala i dragog kamenja za brend.
13 - Objekti
Linija 13 je možda najmisterioznija, a u nju obožavatelji Margiele ubrajaju sva umjetnička djela osnivača koja je predstavio od svog povlačenja iz svijeta mode. U liniju 13 se ubrajaju časopisi i knjige brenda.
14 - Klasična muška garderoba
Pandan liniji 4 koja predstavlja klasične ženske komade.
15 - Mail linija
Linija 15 je bila interesantna suradnja Maison Margiele i francuske tvrtke 3 Suisse koja se bavila prodajom odjeće i drugih proizvoda - poput Neckermanna koji je bio prisutan na našem tržištu. Maison Margiela je za 3 Suisse proizvodila posebnu liniju koja se isticala po utilitarističkoj filozofiji i praktičnosti, a kasnije je ukinuta.
22 - Obuća
Iako su Maison Margiela cipele bile prisutne od prve revije brenda, posebno kada se sjetimo Tabi cipela koje danas imaju kultni status, posebnu liniju za obuću brend nije imao do 2008. Linija 22 danas obuhvaća svu obuću iz muških i ženskih linija, kao i posebne kreacije iz Artisanal linije.
Što je s ostalim brojevima?
Ostali i neiskorišteni brojevi u logu Maison Margiele će sigurno pronaći svoje mjesto pod suncem u budućnosti, a Margieli ostaje dosta otvorenih opcija po tom pitanju. Iako su s modne strane pokrili gotovo sve, ostali brojevi će sigurno poslužiti za drugačije poslovne i umjetničke projekte u budućnosti.