launchmetrics
//

launchmetrics

TikTok je nedavno predstavio istraživanje koje je otkrilo snagu platforme po pitanju navika kupovine mode i drugih luksuznih proizvoda. U istraživanju, koje je temeljeno na interim podacima TikToka i rezultatima AYTM agencije za istraživanje, sudjelovalo je tri tisuće korisnika iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Francuske i Italije. Otkriveno je kako je TikTok postao jedno od najbrže rastućih mjesta za otkrivanje novih brendova, donošenje odluka i izravnu kupnju.

@valentino It’s all very cherry, with @Amelia gray for #ValentinoFall25 ♬ suono originale - Valentino

Otprilike dvije trećine novih kupaca luksuznih proizvoda navodi društvene mreže kao svoju početnu točku informiranja o luksuzu i modi. Prema predstavljenim podacima, 70 % ispitanih je potrošilo više od tisuću eura na jedan modni artikl, često nakon što su ga vidjeli kod kreatora sadržaja koje prate.

Nova definicija luksuza

Korisnici TikToka odavno i anegdotalno definiraju nova pravila luksuza, a ovo istraživanje je to konačno i potvrdilo. Na toj platformi je luksuz postao osoban, što je sigurno rezultat sve većeg naglaska na koncepte kao što su ‘’osobni stil’’, te se temelji na ukusu, kreativnosti i identitetu. 

@dior

Let’s hear it for the Dior boys 👏

♬ son original  - Dior

Istraživanje je pokazalo da gotovo polovica korisnika TikToka luksuz doživljava kao oblik samoizražavanja, a ne kao status, te ga povezuje s osjećajem osnaženosti i individualnosti.

TikTok i otkrivanje luksuza

Otkrivanje luksuznih brendova više se ne odvija isključivo kroz glamurozne kampanje ili celebrity dressing, već kroz sadržaj koji stvaraju korisnici na takozvanoj #fashiontiktok strani društvene mreže. Oko dvije trećine novih kupaca luksuznih proizvoda prvi su interes za luksuz razvili upravo zbog društvenih mreža, a TikTok se posebno istaknuo s naglim porastom utjecaja, pogotovo kod mlađih korisnika.

@jimmychoo Ballad for Jimmy Choo #JimmyChoo #ad ♬ original sound - Jimmy Choo

Korisnici TikToka češće otkrivaju luksuzne brendove kroz sadržaj koji stvaraju drugi korisnici (38 %) i objave influencera i kreatora sadržaja (32 %). Kreatori sadržaja koji često otkrivaju više o proizvodu, od izrade i cijene do kroja i stila, kupcima omogućuju jasnije i sigurnije donošenje odluka. Jedan od četvero kupaca na TikToku čeka recenziju svog omiljenog kreatora sadržaja prije nego što kupi proizvod, dok jedna trećina otkriva brendove upravo zahvaljujući njima.

@tanner.leatherstein Is the LV Neverfull worth it? This is Neverfull MM in Monogram Empreinte Leather. ✂️#louisvuitton #louisvuittonbag #lv #neverfull #lvneverfull #bagtok #pursetok #luxurytok #fashion #luxuryfashion #baglover #empreinteleather #leatherexpert #lvlover #handbags #tannerleatherstein #fashionreview #luxuryunboxing #luxurybag #leatherbag #✂️ ♬ original sound  - Tanner Leatherstein

Kupci luksuznih proizvoda sve češće čitaju komentare na TikToku kako bi provjerili autentičnost proizvoda, pronašli savjete o veličinama i čuli preporuke drugih korisnika. Broj komentara na sadržaj o luksuznoj modi porastao je za 113 % u odnosu na prethodnu godinu, što potvrđuje prelazak s jednostrane komunikacije prema otvorenom dijalogu između brendova i potrošača. 

Održivost u porastu

Čak 15 % korisnika TikToka kupilo je luksuzni modni artikl odmah nakon što su ga vidjeli na platformi. Mnogi drugi sadržaj spremaju, ponovno ga gledaju i na kraju se vraćaju s namjerom kupnje.

Ipak, dobre vijesti dolaze po pitanju održivosti i kupovanja second-hand mode. Svaki četvrti korisnik kupuje rabljene proizvode inspiriran TikTok trendovima, dok se svaki treći odlučuje na kupnju temeljem osobnih iskustava kreatora sadržaja i sve većeg trenda ‘’lova’’ na vintage komade.

@vestiairecollective Dear fast fashion, It’s not us. It’s you. We’re sick of the pressure you put on us to shop at an unsustainable pace. And we can’t turn a blind eye to your irresponsible ways. So, it’s over. We’re breaking up and breaking the cycle to create a more sustainable future for fashion, and for our planet. #ThinkFirstBuySecond #FastFashionRedFlags ♬ original sound - Vestiaire Collective

Budući da će generacija Z i milenijalci do 2026. činiti više od polovice ukupne luksuzne potrošnje, a sve više cijene transparentnost, autentičnost i izražavanje identiteta, TikTok iz dana u dan postaje sve snažniji alat koji doista mijenja navike i odluke vezane za kupovanje svih, pa tako i luksuznih proizvoda.

Lifestyle