Balenciaga
Imaxtree by Launchmetrics //

Balenciaga

Dobro nam je poznata činjenica da je svijet mode ujedno i ogromna industrija koja godišnje okreće stotine milijardi eura. Naravno, za to su zaslužni proizvodi te industrije koje ćemo rijetko naći u manje od četveroznamenkastih cifri, a ponekad i više. Koliko nam se god činilo da moda živi od mode u smislu prodaje odjeće, istina je daleko od toga. Pravo se bogatstvo modne industrije ne krije u VVIP klijentima koji naručuju čitave kolekcije nakon što se prikažu na reviji ili klijenti kuća visoke mode koji jedan komad odjeće plaćaju nekoliko desetaka tisuća eura. Bogatstvo modne industrije su aspirativni potrošači na koje zapravo više djeluje ime brenda i iluzija pripadanja glamuroznom svijetu, nego prava želja i strast za modom. Ipak, makar bili aspirativan kupac, u modu se može pametno ulagati kao u dionice.

Investicijski potencijal torbi raznih modnih brendova je u ovom desetljeću već nadmašio umjetnička djela, automobile i skupocjena pića. Prema Art Market Researchu, očekuje se da će tržište preprodavanja i ulaganja u torbi do 2027. porasti s trenutnih 72 milijarde dolara na basnoslovnih 100 milijardi dolara. Nedavno je izašao i godišnji izvještaj platforme Rebag za 2023. koji je kontinuirano pratio i uspoređivao postotak održavanja originalne vrijednosti torbi pojedinih brendova i cijene po kojima su finalizirane prodaje tih torbi.

Vivetta
Imaxtree by Launchmetrics

Vivetta

Prema tome, određene torbe možemo smatrati odličnim investicijama, dok ostale kao potpuno bacanje novca. Naravno, ovdje torbama prilazimo vrlo analitički i bez uzimanja u obzir koliko nam se ona sviđa ili ne, jer svaka stvar koja nas učini sretnom je sve samo ne promašena investicija. Ipak, ako vas zanima koje torbe u narednom periodu neće rasti u vrijednosti poput Hermes Birkin ili Kelly torbe, te one koje će na vrijednosti potencijalno i izgubiti, obratite pažnju na ove brendove.

Celine je francuska modna kuća koja je danas najpoznatija po činjenici da ju je revitalizirala Phoebe Philo. Unatoč normcore Philo eri, sama osnivačica Celine Vipiana je bila poznata po njegovanju minimalne i bezvremenske estetike koja se itekako oslikala na torbama i ostalim modnim dodacima brenda. Philo je svojevremeno taj minimalni stil pretvorila u nešto puno veće, te se torbe iz njene Celine ere i dalje preprodavaju po značajnim ciframa, bez obzira na to što su stare više od jednog desetljeća. S druge strane, trenutni kreativni direktor Hedi Slimane ne izaziva jednako oduševljenje svojim torbama. Triomphe torba, koja je izašla ne tako davno, je njegov pokušaj novog ulaska Celine u arenu s ostalim gigantima. Ipak, torba klasičnog oblika na preklop sa starim Celine logom ne zadržava vrijednost na sekundarnom tržištu.

Celine
Imaxtree by Launchmetrics

Celine

Givenchy je nakon tri godine nedavno ostao bez svog kreativnog direktora Matthewa Williamsa koji nije uvodio nove modele torbi u kuću, već je samo preradio postojeću, nekad kultnu Givenchy Antigona torbu. Antigona je nastala za vrijeme Riccarda Tiscija, gotovo u istom periodu kada je Phoebe Philo vladala s Celine, te je u potpunosti obilježila rane godine prošlog desetljeća. Ipak, torba je odavno ispala iz trenda, te nije uspjela postići kultni status koji bi joj održao dugoročnu vrijednost.

Givenchy
Imaxtree by Launchmetrics

Givenchy

Jacquemus je možda jedan od najinovativnijih brendova u modi kada pričamo o marketinškim kampanjama i čistoj privlačnosti njegovog dizajnerskog svijeta. Njihova Chiquito torba je prije nekoliko godina napravila pravu eksploziju u svijetu mode, te je pokrenula trend izrazito malih torbi. Chiquito torba je i dalje dostupna u njihovom asortimanu, no nakon perioda jakih prigovora na njihovu kvalitetu, vrijednost ove torbe na vintage tržištu je strmovito pala. Iako je daleko od cjenovnog ranga drugih luksuznih brendova, Jacquemusova torba je možda najlošija investicija trenutka.

Jacquemus
Imaxtree by Launchmetrics

Jacquemus

Louis Vuitton je čudno vidjeti na ovom popisu, posebice jer znamo da se na sekundarnom tržištu relativno dobro održavaju njihove originalne cijene. Ipak, tu je riječ o limitiranim izdanjima i kolaboracijama s raznim umjetnicima, kao što je bila kolaboracija sa Stephenom Sprouseom i Takashijem Murakamijem. Torbe iz njihove redovne linije uobičajenih printova, poput LV loga ili Damier printa, koje su nedavno doživjele još jedno povećanje cijena, trenutno nisu isplative za ulaganje. Iznimka je model Neverfull koji doživljava svojevrsnu renesansu, no ostali modeli poput Keepalla ili Speedy su znatno pale u vrijednosti.

Louis Vuitton
Imaxtree by Launchmetrics

Louis Vuitton

Valentino u posljednje vrijeme izbacuje možda najbolje kolekcije visoke i gotove mode od velike većine brendova u modnom svijetu. Ipak, unatoč raznim linijama torbi i modnih dodataka, ne mogu održati znatnu vrijednost na platformama za preprodavanje torbi. Njihova Rockstud linija, koja je svojevremeno generirala legendarne komade poput cipela i tenisica sa specifičnim zakovicama, nije uspjela učiniti isto po pitanju torbi. Prema istraživanju Rebaga, Valentino torbe su kroz prošlu godinu održale jedva 40 % svoje originalne prodajne cijene.

Valentino
Imaxtree by Launchmetrics

Valentino

Brend koji već dugo vremena generalno nije pretjerano zanimljiv je Balenciaga. Njihova Hourglass torba interesantnog oblika je tijekom prošle sezone bila veliki hit, te su ju u istom stilu nastavili promovirati u ovoj godini. More oblika i boja je u ovom slučaju uzaludno, jer se Hourglass torba na sekundarnom tržištu može pronaći po tri puta manjoj cijeni od originalne. Prema tome, ako vas je davno oduševila ova torba, trenutno imate prilike nabaviti ju po puno nižoj cijeni, no u nju nikako ne treba investirati.

Balenciaga
Imaxtree by Launchmetrics

Balenciaga

Moda