Livia Firth – žena koja mijenja lice modne industrije

26.09.2017.

Livia Firth svijetu je poznata kao supruga engleskog glumačkog šarmera, Colina Firtha, no osim što je uzela suprugovo prezime, Olivia se ne oslanja na njegovu slavu već sama gradi vlastiti posao u obliku vojske eko brendova koji će promijeniti lice modne industrije

Modna industrija ja drugi najveći zagađivač okoliša u cijelom svijetu. Pri proizvodnji vlakana koriste se ogromne količine pesticida, zagađuju se voda i zrak, a količina otpada koji dolazi iz tvornica, ali i nas samih koji se brze mode rješavamo jednako brzo koliko je i kupujemo, je enormna.

No, svijest o tom problemu danas itekako raste. Na sceni su se pojavili brendovi koji nude isključivo ekološki prihvatljive odjevne predmete kao što su Reformation, Stella McCartney, Kow Tow i drugi, ali i velike tvrtke kao što je Fashion Tech Lab Miroslave Dume gdje se istražuju nove vrste ekološki prihvatljivih materijala.

Jedna od pionirki takvom pristupu modi i očuvanju okoliša je i Livia Firth. Iako je zbog prezimena mnogi vežu isključivo uz glumački uspjeh njenog supruga, Livia ima itekako zavidnu karijeru iza sebe. Studirala je u rodnom Rimu i ondje je započela svoju karijeru filmske producentice. Radila je na igranim i dokumentarnim filmovima među kojima je vjerojatno najpoznatiji “The True Cost” kojeg potpisuje, a tako je između ostalog i upoznala sadašnjeg supruga Colina Firtha, dok su snimali britansko-talijansku mini seriju “Nostromo” u Kolumbiji.

Devet godina nakon vjenčanja, par je zajedno pokrenuo produkcijsku kuću, no već godinu kasnije Livia je odlučila pokrenuti vlastitu tvrtku i posvetiti se višem cilju u koji vjeruje. Tako je 2007. pokrenula Eco Age, tvrtku koja educira i pomaže modnim brendovima da u svoj rad uključe obnovljive izvore energije, ekološki prihvatljiva vlakna te reciklažu i druge metode za minimiziranje ekološkog otiska koji ostaje nakon proizvodnje.

Lista klijenata koje su do sada educirali i unaprijedili njihovo poslovanje prema “zelenijoj” budućnosti uključuje imena kao što su Net A Porter, Matchesfashion, Gucci, Erdem, Marks & Spencer i brojne druge.

Kada brendovi zadovolje sve kriterije Eco Agea koji uključuju društvenu i korporativnu odgovornost te zaštitu okoliša, dodjeljuje im se priznanje Green Carpet Challenge. No, Livia nije stala na tome pa je ove godine održala i prvu dodjelu The Green Carpet Fashion Awards i to proteklog vikenda za vrijeme trajanja Tjedna mode u Milanu. Nagrade su dodijeljene brendovima koji pomiču granice održivog razvoja u modnoj industriji i svoje kolekcije u potpunosti proizvode u Italiji, a na prvoj su dodjeli priznanja dodijeljena veteranima kao što su Prada, Gucci i Zegna, ali i ljudima iz Newlifea i Orange Fibera koji rade na inovacijama u svijetu održivih materijala, te krojačicama koje su također dio tog velikog životnog kruga jednog odjevnog predmeta.

Danas, četiri godine nakon tragedije s kolapsom zgrade Rana Plaza u kojoj je poginulo više od 1100 tekstilnih radnika koji su ondje šivali odjeću za brendove poput Benettona, svijest o važnosti održivog razvoja u modnoj industriji se itekako podiže.

Sve je više brendova koji prodaju odjeću proizvedenu u održivim procesima (nekoliko ih je pokrenuto i u Hrvatskoj), ali i sve više poznatih imena prepoznaje važnost angažmana u ovom dijelu modne industrije. Jer ono što stoji iza komada koje nosimo je doista zastrašujuće i vodi nas prema mjestu s kojeg više nema povratka.

Piše: Nives Bošnjak
Foto: Getty/ Instagram

Pročitajte i...

Kako izgleda odjeća obojana avokadom?

Ljetna kolekcija njujorškog brenda Fragmentario donosi prirodne tkanine obojane prirodnim sredstavima, točnije avokadom

Kada će modni svijet napokon odustati od plastike?

Ako pogledate fotografije s tek završenog Tjedna mode u New Yorku, vidjet ćete da se uz glomazne tenisice nameće još jedan veliki trend za proljetnu sezonu, a to je plastika

Stigla je nova H&M Conscious Exclusive kolekcija s novim održivim materijalima

H&M Conscious Exclusive donosi modne dodatke izrađene od starih svijećnjaka i haljine od ribarskih mreža i drugog najlonskog otpada

Zara, Ganni, ASOS i drugi brendovi do 2020. žele postati "zeleni"

Održivost je veliki probme s kojim se modna industrija, drugi najveći zagađivač na svijetu, danas susreće

Emma Watson bira održive modne brendove

Glumica dokazuje kako ekološki održiva moda izgleda savršeno stylish

▲ Povratak na vrh