Milenijalci ovisni o igli estetskog kirurga

24.05.2020.

Nije samo generacija 40+ zabrinuta što zbog karantene ne može u posjet svom estetskom kirurgu.  Inspirirani društvenim mrežama i odlučni oko ideje da su prirodni izgled i retorika "manje je više" precijenjeni, milenijalci se sve masovnije okreću novim kodovima fizičkog izgleda à la carte. Rezultat? Prošle su godine prvi put brojem estetskih zahvata nadmašili generaciju između 50 i 60 godina!

I WANT IT ALL!

Body positivity možda je u trendu, no plastične operacije (i dalje) bilježe stalni rast. Kirurški dorađena ljepota postala je status quo širom svijeta, a globalno tržište estetske kirurgije do 2025. moglo bi doseći vrtoglavih 45 milijardi dolara. “Dizajniranje vlastitog izgleda ušlo je u mainstream i postalo uobičajeno, posebno kod milenijalaca”, primjećuje francuski sociolog Philippe Liotard. “Od tetoviranja i piercinga do plastične kirurgije i neinvazivnih korekcija lica i tijela, modificiranje fizičkog izgleda postalo je sastavni dio izgradnje identiteta nove generacije, koja vjeruje da ima pravo na izgled koji želi i ne vidi zašto bi se pomirila s onim koji je dobila od majke prirode.”

Više nije u fokusu rješavanje kompleksa zbog prevelikog nosa ili premalih grudi, milenijalci su prva generacija koja je dobila (i prigrlila) mogućnost da svoje tjelesne atribute prilagodi vlastitim željama. Pune usne, istaknute jagodice, seksi dekolte, glatka koža, pločice na trbuhu… Ako ste spremni platiti i nakratko patiti, sve je dostupno!


FILOZOFIJA “LOOK AT ME”

Ne tako davno, korisnici estetske medicine bili su stariji od četrdeset i diskretno su se šuljali hodnicima centara za plastičnu kirurgiju, izlazeći, po mogućnosti, na stražnja vrata. Danas generacija Y snima svoje zahvate, iskustva dijeli na društvenim mrežama i gomila lajkove. “Kad sam prije pet godina prvi put otišla na injekciju, još u ordinaciji okinula sam prvi selfie za prijateljice”, kaže Lea, apsolventica prava koju su tada mučile “tanke usne”. Kao tipična predstavnica generacije koja je odrastala uz pametne telefone i društvene mreže, Lea bez problema dijeli selfije nakon svakog posjeta estetskom kirurgu (napravila ih je šest, sedmi je u planu), a prijatelji je entuzijastično nagrađuju lajkovima za svježe napumpane usne ili besprijekoran ružičasti ten nakon kemijskog pilinga. Ni ona ni njezine prijateljice ne zamaraju se diskrecijom i žele svijetu ponuditi svoje najbolje lice. Njihova je logika da transformacija mora biti vidljiva, posebno na društvenim mrežama. Jer ako nitko ne vidi promjenu, zašto su se uopće trudili?!

“Sve je podređeno selfieju”, potvrđuje dr. François Niforos, vodeći francuski ekspert za rinoplastiku. “Mladi pacijenti često se fotkaju čim uklonimo udlagu, dok je nos još natečen. Mnogi na konzultacije dolaze s retuširanim selfijima i nerealnim zahtjevima, pa ih nerijetko moram spuštati na zemlju, odvraćati od operacije ili kočiti zloupotrebu injekcija.”


DIKTATURA NOVIH IDEALA LJEPOTE

Poput Lee, deseci tisuća ljudi prođu kroz ruke estetskih kirurga svake godine. Nekima skalpel promijeni život označivši kraj kompleksima koje su godinama vukli sa sobom poput olovne kugle. Ipak, danas je odlazak estetskom kirurgu, posebno kad je riječ o mladima, prvenstveno u funkciji postizanja određenog ideala ljepote, nametnutog diktaturom standardiziranog izgleda koji preplavljuje TV realityje i društvene mreže. Fenomen je posljednjih godina intenzivno zaživio u praksi, posebice zbog spektakularne (r)evolucije u sferi neinvazivnih zahvata, koji su iz dana u dan sve dostupniji. Od injekcije botoksa i hijaluronskih filera do fokusiranog ultrazvuka s termalnim koagulacijskim učinkom, brojne varijante ovih “mekih metoda” s golemim potencijalom doživjele su rekordno ubrzanje u posljednjih pet godina. Bore iščezavaju, usne bujaju, koža se zateže, pore stišću, centimetri nestaju… A sve to bez skalpela! Rezultat? Broj zahvata eksplodira, a mladi se okreću skalpelu i injekcijama češće nego oni između 50 i 60 godina!

ZA MILENIJALCE VIŠE JE – VIŠE

Sveprisutni na društvenim mrežama i fascinirani realityjima, tinejdžeri takozvane selfie generacije vrlo rano osjećaju potrebu za poboljšavanjem svojih tjelesnih osobina pomoću estetske medicine. Prije samo pet godina takva ponašanja bila su marginalna, no da se klijentela neprestano pomlađuje svjedoči i statistika Američkog društva plastičnih kirurga (ASPS), koje je u 2017. zabilježilo čak 229.000 zahvata na pacijentima u dobi od 13 do 19 godina. “Kriteriji prirodne ljepote milenijalcima su potpuno neshvatljivi, a kad uđu u moju ordinaciju, ne škrtare s idejama i planovima”, komentira njujorški specijalist estetske kirurgije Stafford Broumand. “Mladi ne dolaze da bi korigirali tragove godina, njihov je cilj izgledati ljepše i poželjnije. Opsjednuti su dobro definiranim linijama lica i glatkom, elastičnom kožom, lišenom znakova umora. A da bi to postigli, ponekad traže sve i svašta. Većina profesionalaca drži se etičkih načela, no postoji i crno tržište na kojem je poseban problem zloupotreba injekcija. U licima nekih dvadesetogodišnjaka ima više hijaluronske kiseline nego žive materije, no to je, s njihove točke gledišta, dodana vrijednost.”

FILTER ZA STVARAN ŽIVOT

Znači li to da su milenijalci mušičavi, razmaženi, kapriciozni? Ne, no oni žive u jednome drugom svijetu. Poput onog 25-godišnjaka koji je vjerovao da će mu doktor Broumand jednim potezom skalpela povećati oči. “Navikli da svoje ‘nedostatke’ korigiraju na selfijima, zamišljaju da mi možemo to isto napraviti u stvarnosti”, primjećuje Broumand, koji se često susreće s nerealnim željama, poput  zahtjeva za golemim, napučenim, srcolikim ustima likova iz crtića.

Retuširane fotografije apsolutne su vladarice Instagrama i Snapchata, na kojima mladi redovito koriste alate za optimiziranje izgleda. Magični filteri povećavaju oči, pročišćavaju liniju nosa, pumpaju usne i zaglađuju kožu nudeći nove norme blistavog, ispoliranog izgleda, kilometrima daleko od stvarnosti. “Opsjednuti vlastitom slikom, milenijalci sebe vide kroz filtere popularnih aplikacija kao što su Facetune, Plastica, Bad Botox i Fix Me, a rezultat ponekad graniči s estetikom likova mangi”, kaže doktor Niforos.

OGLEDALO, OGLEDALCE, RECI MI…

“Problem je u tome što običan selfie vizualno povećava nos za 30%, a filteri paralelno povećavaju oči i pumpaju usne. Posljedica? Velika potražnja za ‘infantiliziranjem’ nosa, kako bi se postigli skladniji selfiji. No ti mikronosovi ne odgovaraju njihovoj morfologiji i loše stare”, kaže doktor Niforos, upozoravajući da mladi sve više gube perspektivu o tome kako zapravo izgledaju. Problem ističe i Renee Engeln, profesorica psihologije na Sveučilištu Northwestern. “Dosegli smo novu razinu na kojoj su mnogi do te mjere izgubili doticaj s vlastitim licem, da se iznenade kad se vide u ogledalu. Takav poremećaj percepcije djeluje pogubno na mentalno zdravlje i samopouzdanje selfijima opsjednutih korisnika društvenih mreža”, kaže Engeln, koja pozdravlja najave o uklanjanju određenih filtera odgovornih za takozvanu Snapchat dismorfiju brojnih pacijenata koji posežu za ekstremnim estetskim operacijama – kako bi izgledali kao provučeni kroz filter na aplikaciji.

 

Tekst: Ana Ahel

Fotografije: Profimedia

Pročitajte i...

Reinvencije slavnih: Tko su Alexander Nevermind, Kenya Campbell i Lilakoi Moon?

Nomen est omen - kaže stara poslovica. Ususret ovogodišnjim ELLE Style Awards koje su u znaku #FashionRenvention, istražujemo koji su celebrityji vlastitim reinvencijama bili tako posvećeni da su mijenjali imena čak nekoliko puta.

Najbolji zvjezdani Halloween outfiti 2020

Ova godina puna je "tricks", a vrlo malo "treats", no to nije spriječilo celebove da se dobro provedu kod kuće

Celebi koji su se upoznali – na poslu

Okej, svi znaju da su se Brad Pitt i Angelina Jolie zaljubili na snimanju filma „Mr. and Mrs. Smith“, no jeste li znali da je John Legend suprugu Chrissy upoznao na snimanju svog spota, a Natalie Portman svog muža na satovima baleta za film „Black Swan“. Evo još par zanimljivih spojeva biznisa i užitka…

Povodom Angelininog 45. rođendana prisjećamo se njezinih najboljih red carpet lookova

Uvijek elegantna Angelina Jolie već gotovo 3 desetljeća oduševljava svojim red carpet izdanjima

Celebi s bizarnim hobijima

Svi smo čitali o kolekciji noževa Angeline Jolie, no jeste li znali da se Johnny Depp igra s Barbikama, Orlando Bloom skuplja Lego građevine a Paris Hilton hvata žabe po svom imanju.

▲ Povratak na vrh